اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

ایجاد ناحیه صنعتی در قاهان درحال بررسی است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: در حال حاضر دو درخواست جهت توسعه ناحیه صنعتی دستجرد و ایجاد ناحیه صنعتی قاهان وجود دارد که پس از بررسی‌های لازم و با توجه به مزیت‌های نسبی منطقه در بخش گردشگری، پاسخ این استعلامات داده خواهد شد.

ایجاد ناحیه صنعتی در قاهان درحال بررسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید رضا موسوی مشکینی در دیدار با شهردار و رئیس شورای شهر دستجرد قم گفت: بخش خلجستان دارای ظرفیت های بسیار ارزشمند زیست محیطی بوده و گونه های متنوع گیاهی و جانوری در منطقه شکار ممنوع قاهان و کهندان وجود دارند. 

وی با بیان اینکه بخش خلجستان به عنوان یکی از قطب های گردشگری استان مطرح است، اظهار داشت: در ناحیه صنعتی دستجرد دو واحد آلاینده تولید و تغلیظ قیر وجود داشت که به دلیل شکایت های مردمی و توریستی بودن منطقه، این دو واحد با پیگیری های اداره کل محیط زیست به شهرک صنعتی محمودآباد منتقل شده و سیستم تولید آنها نیز بهبود یافت. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در ادامه افزود: در حال حاضر دو درخواست جهت توسعه ناحیه صنعتی دستجرد و ایجاد ناحیه صنعتی قاهان وجود دارد که پس از بررسی های کارشناسی لازم و با توجه به مزیت های نسبی منطقه در بخش گردشگری، پاسخ این استعلامات داده خواهد شد. 

وی وجود برخی اشکالات و نواقص در سایت دفع پسماند بخش خلجستان و شهرد دستجرد را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: باید با برنامه ریزی لازم، این اشکالات هرچه سریعتر برطرف شده و در صورت تأمین اعتبارات و تسهیلات لازم، می توان یک دستگاه زباله سوز در این سایت راه اندازی شود.

انتهای پیام/78023

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول