اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

فعالیت ۳۵۶ شرکت دانش‌بنیان و خلاق در مسیر توسعه صنعت هوایی

طی چند سال اخیر با تلاش شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، صنعت هوایی کشور در مسیر توسعه یافتگی و خودکفایی قرار گرفت.

فعالیت ۳۵۶ شرکت دانش‌بنیان و خلاق در مسیر توسعه صنعت هوایی

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بر اساس گزارش های موجود، اشتغالزایی در صنعت هوانوردی بیش از ۳ برابر سایر مشاغل، مولدتر است و به ازای ۱۰۰ شغل در آن، تقاضا برای ۶ شغل در صنایع دیگر ایجاد می شود.

همین آمار کافی است تا دولت ها برای توسعه فناورانه این حوزه گام بردارند و خودکفایی در این صنعت را در اولویت اقدامات خود قرار دهند. اما سهم ایران از بازارهای صنعت هوایی و هوانوردیگر جهان با وجود داشتن توانمندی های دانشی و تخصصی بالا، ناچیز است.

افزایش این سهم هم نیازمند مداخلاتر فناورانه متخصصان و نخبگانی است که می‌توانند زمینه‌ساز بروز تحولات شگرفی در این حوزه باشند. بر همین اساس و با تلاش ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال حاضر ۳۵۶ شرکت دانش بنیان به این حوزه ورود کرده اند.

مجموعه هایی که با تولید محصولات و ارائه خدمات در حوزه تعمیر و نگهداری و تامین تجهیزات، توانسته اند این صنعت راهبردی و حیاتی را در کشور توسعه دهند و بخشی از نیازهای آن را به شکل بومی تامین کنند.

کارشناسان معتقدند که صنعت هوایی و هوانوردی از جمله ابزارهایی است که دولت ها با توسعه آن می توانند برای رشد و شکوفایی اقتصادی خود از آن استفاده کنند. امروزه در تمام کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، حمایت و پشتیانی از شرکت ها، طرح ها و محصولات جدید حوزه فناوری های نوین، بخش مهمی از فعالیت های توسعه دانش و تجارت است.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول