اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

افزایش 61 درصدی ترددهای در محورهای موصلاتی خراسان‌جنوبی/توقیف بیش‌از 400 خودروی حادثه‌ساز در استان

رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی از افزایش 61 درصدی مجموع ترددها در استان از 25 اسفندماه تا روز گذشته خبر داد.

افزایش 61 درصدی ترددهای در محورهای موصلاتی خراسان‌جنوبی/توقیف بیش‌از 400 خودروی حادثه‌ساز در استان

علیرضا رضایی، رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: خراسان‌جنوبی جزو استان‌های پرتردد در نوروز امسال بوده است.

وی با بیان اینکه در ترددهای بین استانی خراسان‌جنوبی، دومین استان کشور بوده است، تصریح کرد: میزان ۷۷ درصد افزایش تردد بین استانی نسبت به سال گذشته در استان وجود داشته که از آغاز طرح سفرهای نوروزی تا روز گذشته ۵۹۸ هزار تردد بین استانی در محورهای موصلاتی استان ثبت شده است.

رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی از افزایش 61 درصدی مجموع ترددها در استان از 25 اسفندماه تا روز گذشته خبر داد و گفت: بیش‌از 2 میلیون و 600 هزار تردد در جاده‌های استان از آغاز طرح نوروزی پلیس تا روز گذشته ثبت شده است.

رضایی با اشاره به افزایش ۷۷ درصدی میزان تردد وسایل نقلیه سبک در استان طی اجرای طرح نوروزی یادآور شد: از مجموع ترددهای جاده‌ای استان در طی ای مدت ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تردد مربوط به وسایل نقلیه سبک بوده است.

وی ادامه داد: در بحث تردد وسایل نقلیه سنگین و عمومی شاهد کاهش ۴ درصدی در محورهای مواصلاتی استان بوده‌ایم.

رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مردم امسال همکاری بسیار خوبی با پلیس داشته‌اند، افزود: بسیار خوب اطلاع‌رسانی‌ها و هشدارها توسط رسانه‌های مختلف استان منعکس شده است.

رضایی با اشاره به اینکه خوشبختانه تا روز گذشته آمار متوفیان حوادث رانندگی در مدت اجرای طرح نوروزی در استان ۷۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با تعداد ۱۰ نفر کمتر کاهش داشته است، تصریح کرد: اما متأسفانه در این مدت مجروحان حوادث رانندگی در استان ۳۷ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: جاده‌ها استان شلوغ و ترافیک سنگین به ویژه در محور قاین در محدوده آرین شهر، محور دیهوک- طبس و محور طبس- بشرویه است، اضافه کرد: امسال محور طبس- بشرویه یکی از محورهای پرحادثه استان بوده که از مجموع چهار نفر از متوفیان حوادث رانندگی در طرح نوروزی تا روز گذشته سه نفر در این محور دچار حادثه شده و جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه تعداد مجروحان نیز در این محور زیاد بوده است، افزود: این محور دو طرفه و عرض آن کم بوده بایستی مراعات کرده و مدیریت زمان در این محور باید به خوبی انجام شود.

رضایی با بیان اینکه بیش‌از ۵۲ درصد حوادث رانندگی از ساعت ۲ عصر تا ۱۰ شب رخ داده است، یادآور شد: همچنین بیش‌از نیمی از تصادفات در محورهای استان از نوع واژگونی بوده که بیشتر به دلیل خستگی، خواب‌آلودگی و عدم تمرکز راننده بوده و تخطی از سرعت مطمئنه نیز دومین دلیل تصادفات جاده‌ای استان بوده است.

وی با اشاره به اینکه برای حفظ ایمنی و صیانت از کاربران راه با تخلفات حادثه‌ساز به هیچ‌وجه کنار نیامده و به شدت با آنها برخورد می‌شود، بیان داشت: بیش‌از ۴ هزار وسیله که تخلف حادثه‌ساز داشته‌اند در مدت اجرای طرح نوروزی در استان توسط پلیس اعمال قانون شده‌اند.

رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه برای آنهایی که با جان دیگران بازی می‌کنند باید جاده‌ها ناامن شود، گفت: بیش‌از ۴۰۰ خودرو که دو تخلف حادثه‌ساز همزمان داشته‌اند توسط پلیس در جاده‌های استان توقیف شده است.

رضایی از مردم استان خواست با توجه به افزایش سفرهای نوروزی و ناآگاهی مسافران از جاده‌های استان برای جلوگیری از حوادث مراعات حال مسافران را داشته باشند و افزود: سه نفر از متوفیان حوادث جاده‌ای استان در مدت اجرای طرح نوروزی تا روز گذشته غیربومی و ۵۳ درصد مجروحان استان غیربومی بوده‌اند که متأسفانه آشنایی کمتری با جاده‌های استان داشته‌اند.

وی با اشاره به سه محور پر حادثه استان شامل محور طبس -بشرویه، نهبندان- بیرجند و محور قاین- گناباد خاطرنشان کرد: بیشتر از ۸۵ درصد حوادث رانندگی در محور قاین- گناباد از نوع واژگونی بوده هر چند که تنها دو کیلومتر از این محور دو طرفه بوده است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول