اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

عضو کمیسیون آموزش مجلس: باید ۴۰۰ هزار شرکت دانش‌بنیان‌ در کشور ایجاد شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به حمایت رهبر انقلاب از شرکت‌های دانش بنیان طی سال‌های گذشته، گفت: ما در حال حاضر ۷ هزار شرکت دانش بنیان در کشور داریم که این میزان باید به ۴۰۰ هزار شرکت برسد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس: باید ۴۰۰ هزار شرکت دانش‌بنیان‌ در کشور ایجاد شود

محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: تعیین شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب به معنای محدودیت شعار به آن سال نیست، بلکه به معنای آغازی برای اجرایی و عملیاتی شدن آن شعار است.

وی افزود: از سوی دیگر ممکن است به دلیل فراهم نیامدن زیرساخت‌ها در سال اول، شعار تمام و کمال اجرایی نشود اما این به معنای بی‌توجهی به شعار و یا مسأله دیگر نیست، بلکه باید زیرساخت‌ها برای تحقق و اجرای کامل شعار سال فراهم آید.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در سال‌های گذشته نیز حمایت‌های خوبی از شرکت‌های دانش بنیان داشتند و امسال هم شعار سال مربوط به فعالیت‌های این شرکت‌ها است.

زاهدی خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر ۷ هزار شرکت دانش بنیان در کشور داریم که این میزان باید به ۴۰۰ هزار شرکت برسد.

وی افزود: باید موانع پیش پای شرکت‌های دانش بنیان برداشته شود تا آنها بتوانند محصولات خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ به کشور عرضه کنند و در حوزه صدور مجوزها برای شرکت‌ها نیز باید تسهیل صورت گیرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: ما در مجلس یازدهم طرح جهش تولید دانش بنیان را‌‌‌‌‌‌‌‌ به تصویب رساندیم و پس از رفع ایرادات شورای نگهبان به این طرح در مجلس این مصوبه به قانون تبدیل شده و قابل اجرا خواهد بود که در آن تسهیلات لازم برای شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته شده و بحث تسریع در صدور مجوزها دیده شده است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول