اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

سعودی‌ها چاره‌ای جز پذیرش شکست در مقابل مقاومت ندارند

دبیر بین الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به مقاومت ۷ ساله مردم یمن در مقابل متجاوزان، گفت: سعودی‌ها چاره‌ای جز پذیرش شکست حداکثری خود را درقبال مقاومت در سراسر منطقه ندارند.

سعودی‌ها چاره‌ای جز پذیرش شکست در مقابل مقاومت ندارند

امیر محمد کولانی دبیر واحد بین الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به مقاومت ۷ ساله مردم یمن در مقابل متجاوزان، گفت: با گذشت ٧ سال از آغاز تجاوز ائتلاف سعودی به یمن، علی‌رغم برخورداری این ائتلاف از حمایت‌های همه‌جانبه نظامی، لجستیکی و سیاسی تمامی مستکبران عالم، نه‌تنها شاهد تحقق اهداف سعودی‌‌ها نبوده‌ایم بلکه درحال حاضر شاهد این هستیم حوثی‌هایی که با ابتدایی‌ترین سلاح‌ها به دفاع برخاسته بودند، اکنون با دراختیار داشتن موشک‌ها و پهپادهای پیشرفته درحال پیشروی در خاک سعودی‌ها هستند.

وی ادامه داد: سعودی‌ها در ابتدا سعی داشتند با متهم‌سازی ایران و یمنی‌ها حمایت‌های نظامی و سیاسی را به خود جلب کنند اما امروز شاهدیم با دراختیار داشتن همه امکانات غربی و شرقی نتوانسته‌اند حتی ذره‌ای به اهداف خود نزدیک شوند.

کولانی تاکید کرد: تنها دستاورد سعودی‌ها در یمن که شاید بعدها به آن افتخار کنند، کشتن زن‌ها و کودکان و همچنین تحمیل قحطی‌ای بی‌سابقه بر مردم یمن است. اکنون آنچه را در یمن شاهدیم، جنایات جنگی و نقض گسترده حقوق بشردوستانه توسط سعودی‌ها است که همه اینها با چشم‌پوشی نهادهای ناظر بین‌المللی و مدعیان حقوق بشر به‌خصوص آمریکایی‌ها و درواقع چراغ‌سبز آنها درحال روی دادن است.

دبیر واحد بین الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ادامه داد: نقش دولت‌های غربی به‌ویژه آمریکایی‌ها در تسلیح و حمایت‌های سیاسی از ائتلاف سعودی غیرقابل کتمان است، تغییر دولت در آمریکا هم تاثیری بر سیاست‌های آنان در حمایت از سعودی‌ها نداشته و برخی تغییرات نمادین هم ماحصل تغییر موازنه قدرت در جنگ یمن که به‌واسطه شجاعت و دلاوری جوانان یمنی اتفاق افتاده است.

وی اضافه کرد: درواقع آغاز تجاوز به یمن از همان دولت دموکرات اوباما نشأت گرفته است و نمی‌توان انتظار داشت رفت‌وآمد دولت‌ها در کاخ‌سفید، شرایط بغرنج یمن را بهبود بخشد و درحال حاضر این مقاومت و دفاع فعالانه جوانان یمن است که زمین بازی را تغییر داده است.

این فعال دانشجویی گفت: تنها راه‌حلی را که می‌توان برای پایان جنگ یمن متصور شد، بازگشت غربی‌ها، سعودی‌ها و اذناب آنان از مسیر غلط ٧ سال گذشته و آغاز گفت‌وگوهای ملی در یمن است؛ بی‌شک با پایان تجاوزگری ائتلاف سعودی زمینه آغاز گفت‌وگوهای یمنی-یمنی فراهم می‌شود. مطمئنا با پایان جنگ یمن شاهد تغییرات بسیار مثبتی در منطقه خواهیم بود و زمینه همکاری‌های بیشتر بین کشورهای منطقه را فراهم می‌آورد.

کولانی افزود: در همان آغاز جنگ یمن، جمهوری اسلامی ایران طرحی را به سازمان‌ملل متحد و کشورهای درگیر پیشنهاد کرد که مشتمل بر پایان درگیری‌ها و گفت‌وگوهای یمنی یمنی بود؛ شاید بتوان منصفانه‌ترین و واقع‌بینانه‌ترین طرح را همان طرح دانست که متاسفانه با لجاجت سعودی‌ها این پیشنهاد ایران به محاق رفت.

دبیر واحد بین الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اظهار داشت: از ابتدای تجاوز به یمن تنها کشوری که با حسن‌نیت مواضع خود را بیان کرد و به ارسال کمک‌های بشردوستانه مبادرت می‌ورزید ایران بود، اما جبهه متجاوز و حامیان‌شان سعی در القای نقش مخرب در یمن داشتند ولی نتوانستند وجدان‌های بیدار جهانیان را گمراه کنند و در آخر هم این ایران بود که با کمک‌های معنوی، سیاسی و مستشاری خود از بروز جنایت‌های بیشتر علیه ملت مظلوم یمن جلوگیری کرد. حال با اعتراف سردمداران رژیم‌های غربی به شکست سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران، آن‌هم به‌واسطه مقاومت فعالانه ملت ایران، گویا رژیم‌های مرتجع عربی منطقه نیز دریافته‌اند که راهی جز پذیرش قدرت بی‌بدیل ایران به‌عنوان ضامن صلح و ثبات در خاورمیانه ندارند.

وی تصریح کرد: سعودی‌ها چاره‌ای جز پذیرش شکست حداکثری خود را درقبال مقاومت در سراسر منطقه ندارند و با پذیرش واقع‌بینانه آن می‌توانند آینده بهتری را برای خود و هم‌پیمانان‌شان رقم بزنند.

کولانی افزود: البته نمی‌توان از نقش مخرب کشورهای غربی در جنگ یمن به‌سادگی گذشت، جنگ یمن با حمایت آشکار و بی‌دریغ تمامی دولت‌های غربی صورت پذیرفت. نباید فراموش کنیم اخبار رسمی آغاز تجاوز به یمن را چه کسی و از کجا منتشر کرد؛ عادل الجبیر در ایالات‌متحده این پیام را مخابره و هدف ائتلاف را هم مقابله با نفوذ ایران معرفی کرد، حال می‌بینیم سعودی‌‌ها نه‌تنها نتوانسته‌اند با یاری همه‌جانبه متحدان غربی‌اش ذره‌ای از نفوذ ایران تحت شدیدترین فشارها بکاهند بلکه اکنون با چنان ضربات مهلکی از جانب یمن مواجه هستند که برای پایان این باتلاق ٧ ساله دست به‌سوی همان ایرانی دراز کرده‌اند که در پی مقابله با آن بودند.

وی ادامه داد:  امیدواریم متجاوزان به خاک یمن از راه تجاوز و کشتار بی‌گناهان بازگردند و بیش از این آبروی خود را در اذهان ملل مسلمان نبرند. در واقع کشورهای متجاوز به یمن و حامیان‌شان چاره‌ای جز پذیرش شکست و فرونهادن سر تعظیم دربرابر عظمت مقاومت یمن ‌ندارند.

دبیر واحد بین الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: امسال هم در هفتمین سالگرد جنگ یمن اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان بیانیه ای تببینی و راهبردی ای را که شامل ٩ پیشنهاد مهم برای پایان جنگ و آغاز گفتگو های یمنی - یمنی ست منتشر کرده است که اگر بخواهم بصورت اجمالی عرض کنم این ٩ پیشنهاد، آتش بس و ضمانت آن از سوی سعودی، پرداخت غرامت به مردم یمن، تشکیل دولت ملی در یمن و خروج بیگانگان از این کشور و... را شامل می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول