اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

برپایی ۲۳ نمایشگاه صنایع دستی در مازندران

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: امسال با کاهش آسیب کرونا توانستیم نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع‌دستی را در ۲۳ نقطه برگزار کنیم.

برپایی ۲۳ نمایشگاه صنایع دستی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حسین ایزدی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: رویداد بین‌المللی "ساری ۲۰۲۲" را فرصت مناسب برای برندسازی صنایع‌دستی مازندران استان است.

وی ادامه داد: امسال بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، فعالیت‌ها باید بر پایه تولید و اشتغال همراه باشد و با اجرای فعالیت های دانش بنیان مقوله تولید دانش بنیان را تحقق ببخشیم.

معاون صنایع‌دستی مازندران اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به برگزاری سراسری نمایشگاه صنایع‌دستی در مازندران گفت: امسال با کاهش آسیب کرونا توانستیم نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع‌دستی را در ۲۳ نقطه برگزار کنیم.

ایزدی با بیان اینکه در برخی شهرها ۲ تا ۳ نمایشگاه برپا است و بر اساس دستور استاندار مازندران در مبادی ورودی و خروجی تمامی شهرهای مازندران غرفه‌های صنایع‌دستی آماده فروش محصولات هستند، ادامه داد: این غرفه‌ها از گلوگاه تا رامسر، در قالب ورکشاپ صنایع‌دستی، سوغات و گل‌وگیاه بومی استان تولید، عرضه و فروش دارند.

وی افزود: برخی بازارچه‌های ما ملی هستند که یک نمونه آن در شهرستان نوشهر و پارک ملل ساری با ۱۰۰ غرفه فعالیت دارد. ایزدی اضافه کرد: نمایشگاه‌های مشابه در نور، چالوس، هچیرود و عباس‌آباد بهشهر با حضور هنرمندان اصیل استان دایر شده است.

وی با اشاره به عدم برپایی نمایشگاه و خسران صنعتگران در دو سال گذشته گفت: «با شیوع و اثرگذاری کرونا و عدم برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی، با کاهش تولید و فروش صنعتگران و هنرمندان روبه‌رو بودیم و امسال باتوجه‌ به حجم مسافران به‌ مازندران برگزاری نمایشگاه‌ها صنایع دستی در مازندران به خوبی دایر شود.

معاون صنایع‌دستی مازندران از برگزاری رویداد ساری ۲۰۲۲ در بهار امسال خبر داد و گفت: گام بلند ما به‌سوی زنده‌سازی، برندسازی و تولید در راستای رویداد بین‌المللی ساری ۲۰۲۲ پایتخت گردشگری خواهد بود، این رویداد بسیار برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و با توجه‌ به این که تولیدات ما توانایی کمی و کیفی لازم برای رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی در عرصه جهانی دارند، این رویداد بهترین فرصت برای سنجش و درخشش هنرمندان ما خواهد بود.

انتهای پیام/۸۶۰۳۵/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول