اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

بازدید از کاخ موزه‌های سعدآباد به مرز ۸۰هزار نفر رسید

تعداد بازدیدکنندگان کاخ موزه‌های مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد تا چهارمین روز فروردین ۱۴۰۱، به مرز ۸۰هزار نفر رسید.

بازدید از کاخ موزه‌های سعدآباد به مرز ۸۰هزار نفر رسید

به گزارش خبرگزاری فارس، از اول تا چهارم فروردین ۵۲هزار و ۶۵۹ گردشگر داخلی و خارجی از مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد بازدید کردند که این امر مبین ظرفیت بالای این مجموعه است. 

روز پنجشنبه چهارم فروردین نیز بیش از ۱۵هزار بازدیدکننده کاخ ثبت شد و مجموع بازدیدکنندگان را به عدد ۷۹هزار و ۶۰ نفر رساند. 
کاخ موزه ملت در ایام نوروز پربازدیدترین موزه سعدآباد بوده است. در روزهای یکم تا چهارم نوروز بیش از ۵۳هزار بازدیدکننده داشت که از این میان حدود ۱۲۰بازدیدکننده آن گردشگران خارجی بوده‌اند. 
کاخ سفید بزرگ‌ترین کاخ مجموعه ۱۱۰ هکتاری، علاوه بر آنکه به امور اداری و تشریفاتی اختصاص داشته، اقامتگاه تابستانی پهلوی دوم و همسرش، فرح دیبا نیز بوده است.

بنای کاخ به دستور پهلوی اول در سال ۱۳۱۰ خورشیدی آغاز شد و در سال ۱۳۱۵ به پایان رسید. 
علاوه بر ظرفیت‌های موجود، بیش از صد برنامه محیطی شامل نوروزخوانی، نمایش‌های سیاه‌بازی و عروسکی و اجراهای موسیقی در ایام نوروز در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برپاست. «تریلی تئاتر سیار کانون» هم در ورودی زعفرانیه مستقر شده و به اجرای نمایش‌های شاد کودکانه می‌پردازد. 
علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به تارنمای مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد به نشانی http://sadmu.ir و اینستاگرام مجموعه با شناسه SaadabadPalace اطلاعات به روزی دریافت کنند. 
این مجموعه در روز سیزدهم فروردین برای جلوگیری از آسیب رسیدن به طبیعت باغ موزه، تعطیل و سایر ایام پذیرای علاقه‌مندان به آثار تاریخی و گردشگران پایتخت خواهد بود.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول