اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

افزایش ارزش روبل پس از دستور گازی پوتین

دستور رئیس جمهور روسیه در الزام فروش گاز این کشور به روبل باعث شد تا ارزش پول ملی روسیه رشد کند.

افزایش ارزش روبل پس از دستور گازی پوتین

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، روز گذشته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، از یک طرح جدید برای صادرات گاز این کشور پرده برداشت.

وی گفت از این پس کشورهای غیر دوست روسیه برای خرید گاز باید پول آن را به روبل بپردازند.

پس از این اقدام ارزش روبل بلافاصله رشد کرده و به بالاترین میزان در ۳ هفته گذشته رسید.

برابری روبل با دلار تا ۹۵ روبل در برابر دلار تقویت شد و ارزش روبل در برابر یورو هم سه و نیم درصد بالا رفت و به ۱۱۰.۵ روبل به ازای هر یورو رسید.

طی روزهای گذشته و پس از آغاز درگیری نظامی روسیه با اوکراین، به خاطر تحریم‌های غرب، روبل روسیه سقوط سنگینی را تجربه کرده بود و حتی تا ۱۳۲ روبل در برابر دلار پایین آمده بود.

در اواسط ماه فوریه ارزش روبل حدود ۷۵ روبل در برابر دلار و ۸۵ روبل در برابر یورو بود. روسیه تصمیم گرفته تا تمام ارزهایی که از نظرش در معرض خطر هستند را در معاملات گازی خود کنار بگذارند.

پوتین گفته که تصمیمات غیر قانونی کشور های غربی در مسدود کردن دارایی‌های روسیه باعث شده تا اعتماد به ارزهای آنها به طور کامل از بین برود. به همین خاطر کشورهای غیر دوست روسیه باید از این به بعد پول گاز وارداتی را به روبل بپردازند.

پوتین به بانک مرکزی و کابینه این کشور دستور داده تا طی یک هفته بستر عملیاتی برای خرید روبیل توسط مشتریان گازی را در بازار داخلی این کشور فراهم کنند.

پوتین گفته روسیه همچنان به مشتریان بر اساس قرارداد‌های بسته شده گاز صادر خواهد کرد و فقط ارز مبنای پرداخت پول این قراردادها تغییر می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول