اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

روایت قالیباف از تصمیم مجلس برای قطع وابستگی بودجه به نفت

رئیس مجلس با اشاره به تصمیم نهاد قانونگذاری برای قطع وابستگی بودجه به نفت،‌ گفت: مجلس مصمم است هزینه جاری توسط وزارت اقتصاد از درآمدهای گمرک و مالیات تأمین شود و درآمد انفال از جمله نفت، توسط سازمان برنامه صرف زیرساخت‌ها شود.

روایت قالیباف از تصمیم مجلس برای قطع وابستگی بودجه به نفت

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس با انتشار پستی در توئیتر، از عزم مجلس برای اصلاح ساختار اقتصادی کشور و جداسازی تدریجی بودجه از نفت، خبر داد.

وی در این رشته توئیت نوشته است:

«تأکید رهبر معظم انقلاب بر صرف درآمدهای نفتی ناشی از افزایش شدید قیمت نفت در زیرساخت ها، نشان داد تصمیم مجلس برای اصلاح مبنایی ساختار بودجه و تفکیک متولیان بودجه های عمرانی و جاری تصمیم دقیقی بوده است.

مجلس مصمم است هزینه جاری توسط وزارت اقتصاد از درآمدهای گمرک و مالیات تأمین شود و درآمد انفال از جمله نفت، توسط سازمان برنامه صرف زیرساخت‌ها شود. البته در گام های اول بهتر است از مولدسازی دارایی های دولت برای جبران کسری هزینه جاری استفاده شود.

با این تکلیف، نفت به تدریج از بودجه جاری کشور جدا خواهد شد و عملا بودجه بدون وابستگی به نفت محقق می‌شود و آسیب‌پذیری شاخص‌های اقتصادی نسبت به تغییرات قیمت جهانی نفت، به صفر میل خواهد کرد.

رسیدن به این هدف غایی باید در برنامه هفتم توسعه و بودجه های سنواتی سال های آینده تکمیل شود».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول