اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

ثبت ۵۵۰ هزار نفر تردد دریایی در پنج روز نخست طرح نوروزی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از جابه‌جایی ۵۵۰هزار مسافر در 5 روز آغاز طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز از طریق پایانه‌های مسافری دریایی هرمزگان خبر داد و گفت: نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ و پیش از شروع کرونا ۱۸۶ درصد رشد داشته‌ایم.

ثبت ۵۵۰ هزار نفر تردد دریایی در پنج روز نخست طرح نوروزی

‌به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی‌ سازمان بنادر و دریانوردی، علی اکبر صفایی امروز در سومین روز از سفر به هرمزگان میزان مراجعه و استقبال مسافران به پایانه ها و اسکله های گردشگری استان هرمزگان را بی سابقه دانست و اظهار داشت: طی این مدت‌، در موضوع جابه‌جایی مسافر همراه با خودرو شخصی، این تعداد به وسیله ۹۰ هزار خودرو از سرزمین اصلی به جزایر و بالعکس جابجا شده‌اند که رشد ۵۶ درصدی به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: افزون بر این‌ ۱۳ هزار نفر از طریق شناور مسافری جابه‌جا شده‌اند که آمارها در این بخش نیز ۲۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ و پیش از شروع کرونا افزایش نشان می‌دهد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در توصیه‌ای به گردشگران و مسافران دریایی گفت: مسافران و گردشگران دریایی برای داشتن یک سفر ایمن و خاطره انگیز ضمن توجه به نکات ایمنی از سوی فرماندهان شناورها در بنادر، در حفظ و صیانت از محیط زیست وزیست بوم دریا و همچنین  جزایر و پاکیزگی شهرهای بندری اهتمام داشته باشند‌.  
 
بنابراین گزارش طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروزی سال ۱۴۰۱، از ۲۵ اسفند سال گذشته آغاز شد و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد‌.
در  این مدت، ۸۵۳ شناور گردشگری با ظرفیت پنج هزار و ۳۲۸ نفر وظیفه خدمات دهی شبانه روزی به میهمانان نوروزی را بر عهده دارند.

به منظور ارتقا ایمنی سفرها نیز ۳۳ ایستگاه همیار ناجی و ۲۴ ایستگاه نجات غریق و غواصی همراه با ۲۰ تیم بازرسی فنی و ایمنی در بنادر مستقر و ۸ فروند شناور تخصصی جستجو و نجات دریایی مسئولیت خدمت رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی را بر عهده دارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول