اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

از مشهدالرضا(ع) تا کربلای معلا با بانوی سی‌سختی/ می‌خواهم پیام حاج قاسم را برسانم

بانوی سی‌سختی زائر کربلای معلا مسیر بصره تا نجف و نجف به کربلا را پیاده طی می‌کند و قصد دارد بعد از عراق پیاده به طرف سوریه حرکت کند.

از مشهدالرضا(ع) تا کربلای معلا با بانوی سی‌سختی/ می‌خواهم پیام حاج قاسم را برسانم

خبرگزاری فارس، یاسوج - نسیم راوند؛ ۱۵ آذر ماه امسال بود که بانوی سی‌سختی در مشهد مقدس بعد از زیارت مزار شهیدان مدافع حرم محمد اسلامی و سید جواد جهانی تصمیم می‌گیرد مسیر مشهد تا کرمان را پیاده‌روی کند و پای پیاده خود را به دومین مراسم سالگرد شهادت شهید سلیمانی برساند.

وی با پیمودن مسیر چند کیلومتری در سالگرد شهادت شهید سلیمانی در میان استقبال مسئولان و مردم، به کرمان می‌رسد و به زیارت مزار این شهید بزرگوار می‌رود و ۱۴روزی میهمان حوزه سپاه ثارالله این استان بود.

 

۲۴ دی ماه این بانوی سی‌سختی تصمیم می‌گیرد پیاده از کرمان به سمت بصره و نجف و کربلا حرکت کند در بین راه و در استان فارس میهمان خانه شهید رنجبر از شهدای مدافعان امنیت که ۱۷ بهمن سال ۱۴۰۰ به دست اشرار به شهادت رسید می‌شود و پس از آن به راهش ادامه می‌دهد و در روز  ۲۷ اسفند ماه بعد از ۵۶ روز پیاده‌روی به بصره می‌رسد.

با کبری جعفریان بانوی ۵۲ ساله اهل سی‌سخت استان کهگیلویه و بویراحمد در حالی به گفت‌وگو پرداختم که پس از رسیدن به بصره برای نیمه شعبان و شب سال تحویل با خودرو خود را به کربلا رسانده اما امروز دیروز مجددا به بصره بازگشته  تا مسیر ۳۵۰ کیلومتری بصره تا نجف و ۴۳۰ کیلومتری تا کربلا را پیاده‌روی کند.

می‌گوید قبل از ماه مبارک رمضان به کربلا می‌رسد و تمام ایام رمضان را با موافقت سفارتخانه ایران به عنوان خادم افتخاری حسین(ع) مشغول به خدمت می‌شود، طی این مدت هم با همکاری سفارت ایران و عراق نشستی برگزار می‌شود تا دولت عراق امنیت مسیر را تامین کند تا بتواند مسیر کاظمین و سامرا را پیاده‌ طی کند.

 

می‌گوید در عید سعید فطر از کربلا به طرف سامرا و کاظمین حرکت می‌کند و بعد از آن به سمت سوریه می‌رود و بنا دارد مسیر تا لبنان را هم پیاده‌روی داشته باشد.

می‌گوید از طرف سفارتخانه ایران نقطه‌گذاری صورت گرفته و نیروهای حشدالشعبی و نیروهای ایرانی امنیت مسیر بصره تا نجف و نجف به کربلا را تامین می‌کنند، عراقی‌ها خصوصا نیروهائی که روزی کنار حاج قاسم بودند به اندازه‌ای میهمان‌نواز هستند که اشک می‌ریزم و از حاج قاسم تشکر می‌کنم.

۲۷ اسفند ماه که به بصره رسیدم صدا و سیمای عراق به عنوان یک کار سیاسی و معنوی که توسط یک بانوی ایرانی صورت گرفته  با من مصاحبه کرد و جبهه جنبش مقاومت زنان دولت عراق از من استقبال کردند.

وی در خصوص دیدار با خانواده شهید ابومهدی المهندس می‌گوید  در بصره با خواهر این شهید بزرگوار دیدار کردم به نجف که رسیدم در وادی‌السلام مزار این شهید بزرگوار را زیارت می‌کنم، ضمن اینکه با خانواده آن شهید بزرگوار هم دیدار خواهم کرد.

 

پیام مشترک من و خانواده شهید مهندس این است که اهل بیتی باشیم، مردم ایران و عراق در زمان صدام دشمن بودند و بعد از آن هیچ دشمنی نداشته و ندارند مبادا دشمن تلاش کند میان این امت مسلمان و سایر مسلمانان تفرقه ایجاد کند.

از او در مورد هدفش سوال پرسیدم می‌گوید بعد از سفر به لبنان به دیدار مقام معظم رهبری خواهم رفت و آنجا هدف اصلیم از پیاده‌روی و پیمودن این همه مسیر را توضیح خواهم داد اما در یک جمله کوتاه می‌گویم هدفم این است که بگویم پیرو راه شهدا باشیم، در مسیری که می‌آیم پرچم امام رضا و تصاویر شهید سلیمانی را به همراه دارم تا این شهید والامقام را برسانم.

توفیق روزافزون برای همه به خصوص نیروهای امنیتی، مدافعات سلامت و همه رسانه‌های دارم.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول