اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

مردم محوری‌ترین عامل در رشد و توسعه تولید دانش‌بنیان هستند

معاون سیاسی سپاه نینوا گلستان گفت: مردم نقش محوری در رشد و توسعه یک جامعه در تولید دانش‌بنیان دارند.

مردم محوری‌ترین عامل در رشد و توسعه تولید دانش‌بنیان هستند

علی خالقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: براساس آمار رسمی و اعلام معاونت فناوری ریاست جمهوری در کشور 5 هزار و ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان وجود دارد که تنها دو درصد آنها در تولید ناخالص ملی کشور نقش دارند.

وی تصریح کرد: در افق ۱۴۰۴ و چشم‌انداز ۲۰ ساله شرکت‌های دانش‌بنیان در تولید ناخالص ملی ۵۰ درصد نقش تعیین‌کننده دارند در صورتی که در حال حاضر ما با این افق مطرح شده ۴۸ درصد فاصله داریم.

معاون سیاسی سپاه نینوا گلستان خاطرنشان کرد: مردم نقش کلیدی و محوری در رشد و توسعه یک جامعه در همه حوزه ها داشته و با هوشمندی، روحیه جهادی و فاصله‌گیری از روحیه و سبک زندگی مصرف‌گرایی می‌توانند نقش مهمی در رونق اقتصادی، «ولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» ایفا کنند.

وی با اشاره به کلید واژه «تولید» که ۶ بار در نامگذاری سال‌ها توسط رهبر معظم انقلاب استفاده شده، بیان کرد: در ۶ سال گذشته رهبر معظم انقلاب بر کلید واژه تولید تاکید داشته و این نشان‌دهنده اهمیت راهبردی تولید در رفع مشکلات و پیشبرد و ارتقاء اقتصاد در اندیشه متعالی مقام معظم رهبری است.

خالقی گفت: تولید موتور محرکه اقتصاد بوده و از طرفی یک اقتصاد پویا بر پایه دانش، علم بنا شده و لذا متولیان تولید برای نجات اقتصاد و شکوفایی آن باید تولید را بر پایه علم، دانش، فناوری و تحقیق برنامه‌ریزی کنند.

وی ادامه داد: مدیران عالی در تحقق تولید دانش‌بنیان نقش راهبردی و مدیران میانی در این راستا نقش اجرایی و کلیدی داشته و لذا مجلس شورای اسلامی نیز با تشکیل کمیسیون تخصصی و فنی باید قوانین مربوطه در این راستا را بازنگری کرده و بر حسن اجرای آن که اهمیت دو چندان دارد نظارت دقیق داشته باشند.

معاون سیاسی سپاه نینوا گلستان ابراز کرد: حرکت‌جهادی مدیران حلقه مفقوده مدیریت انقلابی در برخی از نهادهای اجرایی به ویژه متصدیان و تصمیم‌گیران است، تصمیم‌سازان اقتصادی نقش بی‌بدیلی در تحقق شعار سال دارند زیرا چرخه متولیان تولید از سبک کارخانه داری و کارگاه داری صرف باید به تولیدی دانش‌بنیان تغییر کند که این امر نیازمند مدیریت جهادی، هوشمندانه و انقلابی است.

وی گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و ابلاغ سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی بخش خصوصی نقش مهمی در رونق اقتصادی داشته و با ورود این بخش به حوزه تولید به ویژه تولید دانش‌بنیان ظرفیت‌های بالقوه کشور که بسیار فراوان نیز است به ظرفیت‌های بالفعل در تمام حوزه‌ها تبدیل می‌شود.

خالقی خاطرنشان کرد: بخش خصوصی با ورود به حوزه‌هایی مانند کشاورزی، آب، صنعت به ویژه صنعت خودرو با تولید بر پایه دانش می‌تواند مشکلات موجود را رفع کند.

وی بیان کرد: با اجرایی شدن تولید بر پایه دانش و علم، ما شاهد اشتغالزایی گسترده نیروهای نخبه و تحصیل کرده در کشور بوده و استفاده از نیروی کار علاوه بر اشتغالزایی عامل مهمی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی خواهد شد.

معاون سیاسی سپاه نینوا گلستان با اشاره به نقش کلیدی دانشگاه‌ها در تحقق شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب ابراز کرد: دانشگاه‌ها با تربیت نیروی متخصص و کارآزموده و به کارگیری آنها در کارگاه‌های تولید دانش‌بنیان نقش مهمی در تحقق شعار سال دارند.
انتهای پیام/۲۳۰۷/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول