اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

جهش اقتصادی با حمایت جدی و عملیاتی از دانش‌بنیان‌ها شدنی است

یک نماینده مجلس با اشاره به نامگذاری سال جدید با عنوان «تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین»‌ گفت: جهش اقتصادی در کشور با حمایت از دانش‌بنیان‌ها شدنی است و باید از آنها پشتیبانی عملیاتی صورت گیرد.

جهش اقتصادی با حمایت جدی و عملیاتی از دانش‌بنیان‌ها شدنی است

محمدعلی محسنی‌بندپی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به نامگذاری سال جدید با عنوان «تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین»‌ اظهار داشت: نامگذاری سال‌های اخیر از سوی مقام معظم رهبری همگی مبتنی بر تولید و اقتصاد بوده است که نشان‌دهنده اهمیت ایشان به این موضوعات است.

وی افزود: اگر بخواهیم به موضوع تولید بپردازیم و از آن حمایت کنیم قطعاً باید با رویکرد عملی به آن نگاه کنیم؛ اگر از دانش‌بنیان‌ها حمایت عملی داشته باشیم قطعاً کیفیت تولید بالا رفته و هزینه‌های آنها کاهش پیدا می‌کند. ضمن اینکه صادرات بیشتری هم برای آنها فراهم خواهد شد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس تصریح کرد: 3.5 درصد از رقم 8 درصد رشد اقتصادی کشور در سال جاری مبتنی بر افزایش بهره‌وری است؛ تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند این بهره‌وری را تحقق ببخشد.

محسنی بندپی تأکید کرد: مسئولین نباید تمرکز خود را بر نوشتن شعار سال و چاپ بنر قرار دهند بلکه باید به صورت عملی منویات مقام معظم رهبری را اجرا کرده و از تولیدات دانش‌بنیان حمایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: وزارتخانه‌های مختلف می‌بایست حمایت جدی از دانش‌بنیان‌ها داشته باشند که البته با این کار به رونق تولید در کشور کمک کرده و باعث افزایش اشتغال خواهند شد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس از وزارتخانه‌های تعاون و صمت خواست از شرکت‌های دانش‌بنیان زیرمجموعه وزارت بهداشت و علوم استفاده‌های بیشتری کنند.

محسنی‌بندپی در پایان گفت: جهش اقتصادی در کشور با حمایت جدی از دانش‌بنیان‌ها شدنی است و باید به سمتی حرکت کنیم که موانع این شرکت‌ها را مرتفع کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول