اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

آیت‌الله علوی گرگانی محبوب تمام مذاهب بود

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و و منابع استانداری گلستان گفت: استفاده از ساده‌ترین خودروی داخلی برای تردد، استفاده از ساده‌ترین وسایل زندگی، مردمی بودن و مهربان بودن، ایشان را به یک چهره محبوب بین تمامی مذاهب و حتی ادیان تبدیل کرده بود.

آیت‌الله علوی گرگانی محبوب تمام مذاهب بود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حاجی‌گلدی کر امروز در مراسم  گرامیداشت رحلت آیت‌الله علوی گرگانی در خصوص ویژگی‌های شخصیتی و معرفتی مرحوم آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی اظهار کرد: آیت‌الله علوی گرگانی فردی مهربان، با درایت، الگوی اخلاق و معرفت بود.

وی ادامه داد: در طول سال‌های گذشته توفیق این را داشتم که چندین مرتبه با ایشان دیدار داشته باشم که چهره مهربان و نورانی ایشان به هر فردی که ایشان را ملاقات می‌کرد آرامش خاصی را منتقل می‌کرد.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و و منابع استانداری گلستان خاطرنشان کرد: مرتبه علمی و تسلط ایشان بر اصول فقهی و دغدغه ایشان درباره حل مشکلات مردمی زبانزد خاص و عام بوده است.

کر بیان کرد: حساسیت ایشان درخصوص عملکرد مسوولان و حرکت مسوولان در مسیر خدمت به مردم آنقدر بالا بود که همیشه پیگر مسائل مرتبط با مردم و مشکلات مردمی بوده‌اند.

وی اضافه کرد: در ایام شبوع ویروس کرونا همیشه تاکید بر این داشتند که مردم با کمترین دغدغه روبرو باشند و تاکیدهای ایشان به دولت در موارد مختلف حمایتی از مردم بسیار با ارزش و ریزبینانه بود که برخی از آنها رسانه‌ای شد و بسیاری از آنها رسانه‌ای نشد.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و و منابع استانداری گلستان تصریح کرد: موضوع بیکاری و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن همیشه دغدغه ایشان بود و در سخنرانی‌های مختلف و منبرهایی که برگزار می‌کردند توصیه اکید ایشان به مسوولان و افراد موثر در موضوع رفع بیکاری این بود که با همت و عظم جهادی وارد عمل شده و این مسئله را حل کنند.

کر گفت: بینش عمیق ایشان از مسائل روز و اظهارنظرهای هوشمندانه، بموقع و مدبرانه، شخصیت آیت‌الله علوی گرگانی را به چهره بین‌المللی و شناخته شده در جهان اسلام تبدیل کرده بود.

وی افزود: ساده‌زیستی یکی دیگر از ویژگی‌های آیت‌الله علوی‌گرگانی بود و نکته بسیار قابل توجه این بود تا جایی که می‌توانستند، خودشان پاسخ تلفن‌ها و مراجعه‌های حضوری مردم و شهروندان را انجام می‌دادند و اعتقادی به مسوول دفتر یا رسیدگی‌های اینچنینی نداشتند.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و و منابع استانداری گلستان تاکید کرد: استفاده از ساده‌ترین خودروی داخلی برای تردد، استفاده از ساده‌ترین وسایل زندگی، مردمی بودن و مهربان بودن، ایشان را به یک چهره محبوب بین تمامی مذاهب و حتی ادیان تبدیل کرده بود.

کر گفت: با فوت ایشان نه تنها اهل تشیع بلکه اهل سنت نیز بسیار اندوهگین و متاثر شدند.

وی افزود: وجود چهره‌های بزرگ و ارزشمندی همچون آیت‌الله علوی گرگانی همانند ستون یک ساختمان بزرگ و دلگرمی ارزشمند جامعه است که فقدان چنین شخصیت وارسته‌ای درد بزرگی را به جامعه تحمیل می‌کند.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و و منابع استانداری گلستان گفت: تاکید بر وحدت، اهمیت اتحاد مسلمانان با هر مذهب و دستگیری مردم جامعه اسلامی از همدیگر دیگر توصیه همیشگی ایشان بوده است.

کر بیان کرد: ایشان همیشه در خطبه‌های ماه مبارک رمضان تاکید داشت که سعی کنید همیشه با همدیگر مهربان باشید و حق همدیگر را رعایت کنید چون زندگی فانی است و هر لحظه ممکن است به اذن پروردگار این دنیا را ترک کنیم و بهتر است که دینی به همدیگر نداشته باشیم.
انتهای پیام/۸۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول