اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

آقامجتبی تهرانی: دل امام زمان(عج) به درد نیاوریم +فیلم

مرحوم حجت‌الاسلام مجتبی تهرانی می‌گوید: یگانه آرزو این است که به خدمت ایشان (امام زمان ) برسیم و زیارت کنیم، همه این‌ها درست است اما می‌دانید چه افرادی موفق می‌شوند؟ کسانی که دلش را به درد نمی‌آورند.

آقامجتبی تهرانی: دل امام زمان(عج) به درد نیاوریم +فیلم

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، مرحوم حجت‌الاسلام مجتبی تهرانی استاد اخلاق در یکی از سخنرانی‌هایش به مناسبت نیمه شعبان می‌گوید: حواستان را جمع کنید! باید این را قبول داشته باشیم که دل امام زمان (عج) را به درد نیاوریم. درباره این نشستیم فکر کنیم؟

بله یگانه آرزو این است که به خدمت ایشان برسیم و زیارت کنیم، همه این‌ها درست است اما می‌دانید چه افرادی موفق می‌شوند؟ کسانی که دلش را به درد نمی‌آورند. یکی از بزرگان می‌فرمود: تو خودت را اصلاح کن، آدم باش، خود حضرت (عج) سراغ تو خواهد آمد یعنی تو نمی‌خواهد دنبال ایشان باشی! ما باید اینگونه باشیم.

البته این بزرگواران دریای کرم هستند و در این شکی نیست اما ما هم وظیفه‌ای داریم. پای بچه‌ هم در چاله برود، دل انسان نمی‌سوزد؟ به خدا قسم امام زمان (عج) از یک معصیت ما دلش بیشتر می‌سوزد زیرا محبتش به ما بسیار زیاد است. ما نمی‌دانیم که ایشان چقدر ما را دوست دارد؟ پدر و مادر کی هستند! ایشان بالاتر از همه است و با یک اشتباه ما ناراحت می‌شود زیرا ما متصل به او هستیم.

ما گاهی به‌گونه‌ای عمل می‌کنیم که گویی بی صاحب هستیم درحالی که صاحب، آقابالاسر و دلسوز داریم و تمامی هستی ما از اوست زیرا واسطه فیض اوست اما چشمان خود را بستیم. ما چرا غافل هستیم؟

فیلم این سخنرانی را اینجا ببینید:

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول