اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

اشتغال راهکار اساسی برای حل مشکلات سیستان و بلوچستان است/نظارت به معنی مچ گیری نیست

رئیس قوه قضاییه گفت: ایجاد اشتغال راهکار اساسی برای حل مشکلات سیستان و بلوچستان و راهگشای کاهش آسیب های اجتماعی و جرایم است،

اشتغال راهکار اساسی برای حل مشکلات سیستان و بلوچستان است/نظارت به معنی مچ گیری نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، صبح امروز در سالن اجتماعات استانداری سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با قضات و کارکنان دادگستری سیستان و بلوچستان دیدار کرد.

رئیس قوه قضاییه در این دیدار خدمت در حوزه قضایی به مردم را افتخاری بزرگ دانست و گفت: یک کار کوچک در جهت رفع مشکلی از یک انسان حتی اگر مسلمان نباشد، ثواب آن از حج هم بالاتر است، این توفیق را داریم که بتوانیم در جهت تحقق آرمان ها و ارزش های الهی، کمک به مردم و تامین امنیت و آرامش مردم و فراهم کردن بستر برای رشد فضائل اخلاقی و زندگی عزتمندانه بتوانیم قدمی برداریم، با این چشم به امور نگاه کنیم.

وی گفت: شنیده بودم که مردم این استان مهربان، تلاشگر و مهمان نواز هستند و طوایغ مختلف در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی دارند که در همین مدت کوتاه سفرم و از صبحت های نمایندگان قضات این مهم را درک کردم، این خصیصه استان است.

رئیس قوه قضاییه ابراز امیدواری کرد: بتوانیم در جهت رفع مشکلات این استان گام برداریم و آنچه در این خطه و حوزه قضایی لازم است بشناسیم و جهت رفع آن تلاش کنیم.

وی گفت: سلسله مسائلی داریم که در همه کشور و ساری و جاری است که بر اساس آن نسخه بپیچیم، اما هر استان را نیز باید با ویژگی ها و مولفه های آن ببینیم و بر اساس آن نسخه اش را بپیچیم.

محسنی اژه‌ای افزود: باید ببینیم برای استان کهن سیستان و بلوچستان با علم، ظرفیت ها و مشکلات آن چه نسخه ای می توانیم بپیچیم و چه میزان خدمات، امکانات و بودجه تامین کنیم، امنیت یکی از مسائلی هست که باید همه جا باشد و اگر این نعمت بزرگ نباشد زندگی کامل نیست و هیچ توسعه ای بدون آرامش محقق نمی شود. 

وی ادامه داد: اشتغال از دیگر مسائل مهم این استان است که اگر توسعه یابد خیلی از آسیب های اجتماعی، جرایم، طلاق و ... را نخواهیم داشت، چراکه بخشی از این مشکلات به دلیل نبود شغل و معیشت است، باید شرایطی فراهم شود که سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی پایدار صورت گیرد. 

رئیس قوه قضاییه بیان کرد: خشکسالی، کمبود نزولات و کمبود آب را در این استان شاهد هستیم که فعالیت دیپلماسی را می طلبد، ظرفیت هایی در استان است که اگر آن را بشناسیم و همه بسیج شویم و با همکاری همه دستگاه ها و نیروها کمک کنیم، بسیاری از مشکلات رفع می شود. بندر، مرز و موقعیت های تجاری از قابلیت‌های این خطه است.

نظارت به معنی مچ گیری نیست

وی با بیان این که از نظر فکری به هم کمک کنیم و می‌دانیم که بسیاری از مشکلات را چگونه می توان رفع کرد، افزود: اگر دستگاه قضا می خواهد عدالت را به درستی اجرا و پیشگیری از وقوع جرم کند و اجازه ندهد که یک مجرم سلب حیات شود، باید دغدغه دیگری نداشته باشد. 

محسنی اژه‌ای اضافه کرد: اقدام‌هایی از سوی مسئولان و نمایندگان در این راستا صورت گرفته است و انتظار می رود تداوم پیدا کند. 

وی خاطرنشان کرد: در همه جای کشور از جمله قوه قضاییه نظارت مهم است که اگر پیگیری و نظارت نشود، بسیاری از مسائل محقق نمی شود، اعلام شد که مصوبات سفر قبل انجام نشده که در این باره پیگیری می شود.

رئیس قوه قضاییه اضافه کرد: نظارت به معنی مچ گیری نیست و اگر با دلسوزی انجام شود، نتایج خوبی به همراه خواهد داشت. حسن خلق و صحه صدر داشتن در موضوعات مختلف نیز حائز اهمیت زیادی است و می تواند راهشگای مسائل مختلف باشد.

انتهای پیام/3139/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول