اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

فارس من| کارگران شهرداری اندیمشک هنوز دنبال حقوق خود می‌دوند/ کشمکش شهرداری و سازمان تامین اجتماعی

پس از گذشت پنج ماه از آخرین خبر منتشر شده از ۱۱ ماه حقوق معوق کارگران شهرداری اندیمشک، آن‌ها همچنان به دنبال حقوق خود می‌دوند.

فارس من| کارگران شهرداری اندیمشک هنوز دنبال حقوق خود می‌دوند/ کشمکش شهرداری و سازمان تامین اجتماعی

به‌گزارش خبرگزاری فارس از اندیمشک، مخاطبان با راه اندازی کمپینی با عنوان «مطالبه کارگران شهرداری اندیمشک بر پرداخت معوقات مزدی» در سامانه «فارس من» ثبت کردند که خبرنگار فارس پیگیر آن شد.

در مهرماه سال جاری پس‌از تماس‌های متعدد کارگران شهرداری اندیمشک با خبرنگار فارس و گلایه از عدم پرداخت حقوق از ۱۱ ماه قبل، گزارشی با عنوان  «۱۱ ماه بی حقوق، کارگران شهرداری اندیمشک را دریابید» در خبرگزاری فارس منتشر شد.
پس‌از انتشار گزارش قبلی، شهردار اندیمشک در گفت‌وگویی اعلام کرده بود که تا قبل‌از پایان سال معوقات کارگران پرداخت خواهند شد.

اما پس‌از گذشت پنج ماه از این وعده و رسیدن به روزهای پایانی سال کارگران شهرداری اندیمشک در تماس‌های مکرری با خبرنگار فارس از عدم تحقق این وعده خبر دادند.

آیا مسوولین با جیب خالی می‌توانند زندگی کنند؟

یکی از کارگران می‌گوید: از پیگیری قبلی خبر پس‌از پیگیری قبلی خبرگزاری فارس دو سه ماه حقوق معوقه پرداخت شد اما متأسفانه مجدداً روند پرداخت متوقف شد.

او ادامه می‌دهد: حتی عیدی که در این چند روز پرداخت کردند کمتر از مبلغی است که اداره کار مصوب کرده‌است.

یکی دیگر از کارگران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس می‌گوید: قریب به ۲۰ روز پیش بود که حقوق تیرماه واریز شد و با احتساب آن هشت ماه حقوق عقب‌افتاده از شهرداری طلب داریم.

او می‌گفت: نزدیک به ایام عیدیم و با جیب خالی‌مان شرمنده خانواده‌هایمان هستیم. آیا خود مسئولان می‌توانند با جیب خالی زندگی کنند؟

معوقات مربوط به سال ۸۵ است

رضا شریفی‌فر شهردار اندیمشک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس پیرامون این‌موضوع اظهار کرد: ماجرا به این صورتی که کارگران تعریف کردند نیست و این ۹ ماه معوقات مربوط به‌سال ۸۵ تاکنون است.

وی افزود: قول حل شدن موضوع را در ماه‌های قبل دادیم و پیگیری‌هایی نیز صورت گرفت که متأسفانه تاکنون نتیجه نداده‌اند.

شهردار اندیمشک گفت: سازمان تامین اجتماعی یکسری زمین که متعلق به شهرداری هستند به‌جای طلب خود از شهرداری برداشته‌است.

وی ادامه داد: ارزش زمین‌ها بسیار بیشتر از طلب سازمان تامین اجتماعی هست که بر این اساس به تامین اجتماعی پیشنهاد داده شد که به میزان طلب خود از زمین‌ها بردارد و مابقی آن‌ها را آزاد کند.

رضا شریفی‌فر تصریح کرد: متأسفانه این مسئله در استان مرتفع نشد و به پایتخت کشیده شد و مقرر گردید در هفته‌های آینده برای حل این مسئله با رییس سازمان تامین اجتماعی کشور جلسه‌ای برگزار گردد.

وی بیان کرد: کارگران شهرداری اندیمشک از سال ۸۵ تا سال ۹۷ که بنده به‌عنوان شهردار منصوب شدم ۱۴ ماه حقوق معوق داشتند که آن‌ها را به هشت ماه رساندم.

شریفی‌فر اذعان کرد: از زمان خدمت بنده به‌عنوان شهردار هیچ حقوق معوقه‌ای نداشته‌ایم و این معوقات مربوط به دوره‌های قبل است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول