اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

پیگیری‌های اجرایی پس از هر سفر خارجی نشانه جدیت دولت در ارتباط با همسایگان است

وزیر اسبق امور خارجه با بیان اینکه دولت در سیاست خارجی رویکرد درستی را در پیش گرفته گفت: اینکه بلافاصله بعد از هر سفر به دستگاه‌های ذی‌ربط برای برنامه‌ریزی و کار، دستوراتی داده شود،‌ نشان‌دهنده این است که دولت سیاست توسعه روابط با همسایگان را جدی پیگیری می‌کند.

پیگیری‌های اجرایی پس از هر سفر خارجی نشانه جدیت دولت در ارتباط با همسایگان است

منوچهر متکی وزیر اسبق خارجه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس، در پاسخ به سوالی درمورد عملکرد اقتصادی دولت در 8ماه گذشته اظهار داشت: دولت هدف‌گذاری کرده که مردم از وضعیت سختی که هستند بیرن بیایند و این نشان می دهد که جهتگیری‌ها درست است.

وی افزود: بعد از جهت‌گیری نوبت برنامه‌ریزی می‌شود و برنامه‌ریزی ما هنوز جامع تدوین نشده که نقشه راه عملیاتی ترسیم کنیم و بعد کارگزارانی که براساس‌شان جهت گیری و نقشه راه فاز عملیاتی این برنامه ها را اجرا کنند باید کارآزموده باشند و خودشان را نشان دهند.

متکی با تاکید بر اینکه برای قضاوت درمورد عملکرد دولت حداقل به یکسال وقت نیازمندیم، گفت: در شهریور سال آینده می توانیم بگوییم دولت موفق بوده است یا نه.

وزیر اسبق امور خارجه ضمن تاکید بر اینکه دولت در حوزه کرونا موفق بوده و عملکرد قابل قبولی را داشته است،‌ خاطرنشان کرد: دولت در جهت‌گیری‌های اقتصادی موفق بوده و در حمایت از اقشار محروم جهت‌گیری‌های درست و دقیقی داشته و در حال برنامه ریزی هستند و جهت‌گیری که به وزارت کار برای از بین بردن فقط مطلق داده اند و جهت‌گیری وزارت صمت بعد از نقد رهبر انقلاب درمورد تولید و صنعت خودرو نشان دهنده این است که در دولت این اراده وجود دارد که راه‌ها را در جاهایی که اشتباه است تصحیح و طراحی درست کند و ما خوش‌بین هستیم.

متکی افزود: رویکرد ارتباط با همسایگان درست ترین رویکردی است که‌ آقای رئیسی اتخاذ کرده که البته در گذشته هم همه درمورد توسعه روابط با همسایگان صحبت می کردند، ولی اینکه بلافاصله بعد از هر سفر به دستگاه‌های ذی‌ربط برای برنامه‌ریزی و کار، دستوراتی داده شود،‌ نشان‌دهنده این است که دولت سیاست توسعه روابط با همسایگان را جدی پیگیری می‌کند اما برای دیدن نتیجه باید صبر کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول