اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

پیام‌های تسلیت مسئولان فرهنگی در پی درگذشت علی صفوی شاملو

در پی درگذشت حجت السلام علی صفوی شاملو، فعال فرهنگی و اجتماعی مشهد مسئولان فرهنگی کشور پیام های تسلیتی صادر کردند.

پیام‌های تسلیت مسئولان فرهنگی در پی درگذشت علی صفوی شاملو

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، درپی درگذشت حجت‌الاسلام علی صفوی شاملو، فعال فرهنگی و اجتماعی مشهد، مسئولان فرهنگی کشور پیام‌های تسلیتی صادر کردند که در ادامه تقدیم می‌شود.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

«با نهایت اندوه و تاسف مطلع شدم طلبه بسیجی و جهادی در عرصه فرهنگ و تربیت، جناب حجت‌الاسلام والمسلمین علی صفوی شاملو در پی سانحه تصادف دعوت حق را لبیک گفته است.

مرحوم علی صفوی پرتلاش و خستگی ناپذیر سال‌های کوتاه زندگی خود را تماماً صرف جهاد فرهنگی و تربیتی از طریق ترویج و رسانش کتاب‌های ممتاز و مفید به جامعه کرده است.

اینجانب این ضایعه مصیبت‌بار و اندوهناک را به خانواده محترم ایشان و دوستان و یارانش در جبهه فرهنگی انقلاب تسلیت می‌گویم و برای آن مرحوم رحمت و مغفرت و هم‌نشینی با اهل بیت علیهم‌السلام و برای همسر و فرزندانش آرزوی سلامتی و شفای عاجل و همچنین صبر و شکیبایی از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

«انا لله وانا الیه راجعون

درگذشت روحانی مجاهد عرصه فرهنگ، حجت‌الاسلام و المسلمین علی شاملو ضایعه‌ای برای فعالیت‌های فرهنگی مؤمنانه بود. این طلبه فاضل با همتی مثال زدنی و اراده‌ای ستودنی در ترویج و تبلیغ کتاب‌های مفید به توفیقات مهمی دست یافته بود. همچنین تلاش‌های خیرخواهانه و دغدغه‌مند ایشان در کمک به نیازمندان مصداق جهاد با دارایی و جان بود.

اکنون که آن وجود پرخیر در میان ما نیست بر همکاران و همراهان وی ادامه این مسیر و محقق ساختن ایده‌های ابتکاری آن عزیز از دست رفته ضروری می‌نماید.

فقدان ایشان را به خانواده، همراهان و دوستان و هم‌سنگرانش تسلیت می‌گویم».

مهدی رمضانی سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور

إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ لَمْ یَرْتَابُوا وَجَاهَدُوا بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ أُوْلَئِکَ هُمُ الصَّادِقُونَ(سوره حجرات، آیه ۱۵) «مؤمنان واقعی تنها کسانی هستند که به خدا و رسولش ایمان آورده اند، سپس هرگز تردیدی به خود راه نداده و با اموال و جان خود در راه خدا جهاد کرده اند. آنها راستگویانند».

خبر درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین علی صفوی شاملو، مؤسس مجموعه کتاب‌رسان در مشهد، موجب تأثر و تاسف شد. آن مرحوم در دوران حیات اثربخش خود، علاوه بر تعلیم و تربیت شاگردان و پیمودن مسیر معنویت و اخلاق، در کار فرهنگی و ترویج کتاب های مناسب، فارغ از نگاه اقتصادی، اثرگذار بود و از این حیث الگویی واقعی به شمار می‌رفت.

جامعه امروز ما برای بازتولید اخلاق و ارتقای سطح فرهنگی به نیک‌نامانی از این دست بیش از هر زمان نیاز دارد و فقدان عزیزانی که برای جامعه سرمشق هستند و از سرمایه‌های اخلاقی و فرهنگی محسوب می‌شوند، غم‌افزا و خسران‌آفرین است. امید که راه و منش ایشان، الگوی جوانان امروز باشد.

اینجانب ضمن عرض تسلیت این ضایعه اندوهناک به خانواده بزرگ فرهنگ و بستگان آن مرحوم، بویژه همسر داغدار و فررندانش، در آستانه میلاد قطب عالم امکان، حضرت مهدی (عجل الله فرجه الشریف)، از درگاه خداوند متعال و حضرت حجت، رحمت واسعه برای آن مرحوم و صبر و شکیبایی برای بازماندگان محترم مسألت می‌کنم. انشاء الله روح بلند آن بزرگ‌مرد درگذشته، با انبیا الهی همنشین و محشور شود.

محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی

«بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون

با کمال تأسف امروز با خبر شدم چهره فعال، موفق و خلاق فرهنگی بخصوص در حوزه کتاب و کتابخوانی، حجت‌الاسلام و المسلمین علی صفوی شاملو، در حادثه تصادف رانندگی به ناگاه از میان ما رفتند.

ایشان با شوق، اخلاص و انگیزه‌های انقلابی به عنوان یک روحانی دقیق در شناخت و حل مسئله‌های فرهنگی، پای در این کارزار نهاد و البته موفقیت‌های خوبی نیز کسب کرد تا جایی که یکی از بزرگترین شبکه‌های توزیع کتاب جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در کشور را بنیان نهاد.

مطمئناً مرد بزرگ و موثری از دست رفت؛ اینجانب این ضایعه تألم برانگیز و فقدان سخت را به خانواده محترم ایشان، جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، فعالین حوزه کتاب و نشر تسلیت می گویم و از درگاه خداوند متعال، رحمت و مغفرت الهی را برای آن مرحوم طلب می کنم».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول