اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

تعیین تکلیف وضعیت تردد درمرزهای زمینی با عراق تا چند ساعت دیگر/ مردم تا صدور مجوز رسمی به مرزها نروند

فرمانده مرزبانی با بیان اینکه وضعیت تردد در مرزهای زمینی به سمت عراق طی چند ساعت آتی تعیین تکلیف می‌شود از مردم درخواست کرد تا زمان صدور مجوز رسمی به مرزهای چهارگانه مراجعه نکنند.

تعیین تکلیف وضعیت تردد درمرزهای زمینی با عراق تا چند ساعت دیگر/ مردم تا صدور مجوز رسمی به مرزها نروند

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سردار احمد علی گودرزی در نشست خبری با اصحاب رسانه به وضعیت مرزهای زمینی مشترک با عراق اشاره و اظهار داشت: فعلاً مرزهای زمینی ایران به سمت کشور عراق بسته است و برای سفر به عتبات عالیات پذیرشی در مرزهای خسروی، مهران، چذابه و شلمچه پذیرش صورت نمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: اگر دولت عراق هماهنگی‌های لازم را انجام داد ماموران مرزبانی آمادگی پذیرش از مردم را دارند؛ اما مردم بدون اطلاع از اخبار رسمی به سمت مرزهای زمینی حرکت نکنند.

فرمانده مرزبانی انتظامی‌ اعلام کرد: آخرین وضعیت تردد از مرزهای زمینی به سمت عراق طی چند ساعت آینده تعیین تکلیف می‌شود و از مردم خواهشمند هستیم که تا زمان صدور مجوز رسمی به مرزهای ۴ گانه مراجعه نکنند.

فرمانده مرزبانی انتظامی کشور با بیان اینکه ما 3 میلیون مرزنشین داریم که آن‌ها تعامل خوبی با مرزبانی دارند، گفت: تعاملات خوبی با مرزبانی سایر کشورها داریم و با مرزبانی کشور ترکیه ، قطر و پاکستان دیدارهایی داشتیم.

وی با بیان اینکه هرگونه تلاش شبانه‌روزی را برای استیفای حقوق مرزنشینان ایفا می‌کنیم و معیشت آن‌ها برای ما حائز اهمیت است ادامه داد: هر زمان که در مرزها حضور پیدا می‌کنیم با سران طوایف و بزرگان آن‌ها جلساتی برگزار می کنیم.

فرمانده مرزبانی انتظامی‌ با بیان اینکه عده‌ای سودجو با اقداماتی همچون ته‌لنجی باعث لطمه به تولید شده‌اند، اظهار داشت: در سال جاری هوشمندسازی را به معنای واقعی لحاظ کردیم و تجهیز کنترل مرزها را به صورت الکترونیکی و اپتیکی در دستور کار قرار دادیم.

 وی از استفاده نیروهای مرزبانی از دوربین البسه خبر داد و گفت: مودت و برادری با همسایگان در اوج خود قرار دارد و با هیچ کشور همسایه‌ای مشکلی نداریم.

فرمانده مرزبانی انتظامی‌ با اعلام اینکه در بحث رسیدگی به معیشت و وظیفه سربازان بین تمام نیروهای مسلح، رتبه نخست را کسب کردیم،چ به عملکرد و کشفیات مرزبانی اشاره و تصریح کرد: در سال جاری 70 تن مواد مخدر، 17 میلیون لیتر سوخت قاچاق، 5 میلیون قلم انواع دارو، 65 هزار رأس دام قاچاق کشف شد.

سردار گودرزی با اشاره به افزایش دو برابری کشفیات سلاح در سال جاری، خاطرنشان کرد: به برخی از کشورهای همسایه که در آنجا سلاح تولید می‌شود، تذکر دادیم و پس از کشف‌ با مستندات به آن‌ها می‌گوییم که سلاح مذکور در خاک کشور آن‌ها تولید شده است، در همین رابطه یکی از کشورها در همسایگی شمال غربی ما موفق به کشف 3 هزار قبضه سلاح شد.

فرمانده مرزبانی از کشف 4 میلیون و 500 هزار لوازم آرایشی و افزایش 17 برابری کشف داروهای نیروزا در سال جاری خبر داد و گفت: کشف خودروهای لوکس قاچاق نیز امسال 6 برابر شده که بیشترین نوع آن خودروهایی اعم از پورشه و تویوتا لندکروز بوده که بیشتر در هرمزگان و بوشهر کشف شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال جاری 139 دستگاه خودرو و موتورسیکلت لوکس و خودروی راهسازی کشف شده، خاطرنشان کرد: در مجموع ارزش ریالی کالای مکشوفه توسط مرزبانی در سال جاری 6 هزار و 460 میلیارد تومان بوده است.

سردارگودرزی با اشاره به انهدام 18 باند قاچاق انسان، 29 باند قاچاق سلاح و مهمات، 10 باند قاچاق مواد مخدرو سه باند قاچاق سوخت در سال جاری، اعلام کرد: امسال عوامل وابسته به سرویس‌های بیگانه و گروهک‌های تکفیری که قصد نفوذ به داخل کشور را داشتند در منطقه عمومی سومار و آب‌های خلیج‌فارس دستگیر شدند. 

فرمانده مرزبانی با بیان اینکه ما 22 هزار شناور در مرز ساحلی هرمزگان داشتیم که اساساً هویت ندارد و در حال ردیابی و ساماندهی آن‌ها هستیم، گفت: در مجموع این رقم در تمام مرزهای ساحلی، 30 هزار است.

وی با بیان اینکه با تعاملات با دولت به دنبال حل اساسی مشکل کولبری هستیم، گفت: مرزنشینان ما صبور و با مرزبانی هماهنگ هستند.

وی با اشاره به بسته بودن مرزهای زمینی برای ورود به کشور عراق، بیان کرد: در صورت هماهنگی دولت عراق، این آمادگی را داریم که به طور مثال مانند اربعین حسینی، از زائران پذیرایی کنیم.

سردار گودرزی با بیان اینکه مسئولیت دریا با مرزبانی است، از هموطنانی که در ایام نوروز قصد سفر به شهرهای شمالی و جنوبی دارند، خواست سوار بر‌ قایق‌های ناایمن نشده؛ همچنین شؤونات اخلاقی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه ملاک عمل در مرز، دیوار مرزی بوده و این دیوارهای مرزی، دیوارهای امنیتی هستند در خصوص حق آبه ایران از افغانستان گفت: هر ثانیه 26‌متر مکعب آب سهم ایران است و باید وارد هامون شود، این حق آبه ما از کشور افغانستان است به دوستان‌ در افغانستان گفتیم نباید اجازه خشک شدن آب هامون را بدهند.

سردار گودرزی درباره کولبران گفت: تا سال ۱۳۹۶ کولبران افراد مشخصی بودند که اطلاعات آنها در مرزها ثبت شده و ما بر آنها نظارت داشتیم اما این موضوع قانونی نبود و در قانون به آن اشاره نشده بود؛ در سال ۹۶ هیات وزیران آیین نامه مبادله کالا را تغییر داد و شرایط کولبران تغییر کرد و برخی افراد به کولبری غیرقانونی روی آوردند و ما با آنها برخورد می کنیم البته ما از مرزنشینان حمایت می کنیم. نمی شود که عده ای ساعت دو نیمه شب خط مرزی را بشکنند و وارد کشور شوند. 

سردار گودرزی خاطرنشان کرد: با دولت رایزنی کردیم تا مشکل کولبری به صورت اساسی حل و فصل شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول