اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

سرزمین هزار چشمه به استقبال گردشگران می‌رود

شهرستان سمیرم با بیش از 52 جاذبه طبیعی و آب و هوای چهار فصل همواره مورد توجه گردشگران بوده است.

سرزمین هزار چشمه به استقبال گردشگران می‌رود

سعید سلیمانیان، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سمیرم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم اظهار داشت: پیشینه تاریخی، بافت عشایری روستایی و شهری به همراه مناظر طبیعی از قبیل جنگل، کوهستان، پوشش گیاهی، روان آب‌های همیشه جاری، آبشارها و نیز تنوع جانوری در اقلیم کوهستانی و سردسیر، سمیرم را به‌عنوان ظرفیت بی‌بدیل گردشگری در استان اصفهان و منطقه میانی ایران مطرح کرده است.

 

وی افزود: چشمه‌ها، آبشارهای تخت سلیمان، آب ملخ، خفر و آبشار سمیرم، حمام کمال‌الملک وزیر، تل شاهی و وزیری، قلعه بهمن، چشمه ناز ونک، تالاب خان وردشت، آبشار بی‌بی سیدان، چشمه بابا زرنگ کمه، چشمه نوول، غار دنگزلو و امامزادگان ابراهیم، زید ابن علی، سید احمد و سید محمد خفر، بی‌بی ناز خاتون و بی‌بی گل خاتون کمه و حنا ازجمله آثار تاریخی و طبیعی سمیرم است.

 

سلیمانی تصریح کرد: همچنین مراسم عروسی در مناطق عشایری سمیرم و وجود صنایع‌دستی از قبیل فرش، نمد و گلیم این شهرستان بیانگر فرهنگ غنی و هنر اصیل این شهرستان است که در دل کوه‌ها و تپه‌های متعدد کوتاه و بلندی واقع‌شده که از جنوب به قله‌های مرتفع دنا و زاگرس منتهی می‌شوند و در ضلع شمالی سورمند و بُهرز ایستاده بر آفاق سر به فلک کشیده آسمان دربرش گرفته‌اند.

 

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سمیرم خاطرنشان کرد: این وادی خوش و خرّم از دیرباز محل رفت‌وآمد مسافران و رهگذران مرکز به جنوب و جنوب به مرکز کشور و به‌ویژه استان فارس بوده و برج نگهبانی و قلعه‌ای به نام دژ بهمن یا همان قلعه سنگی در ۳۶ کیلومتری جنوب شرق سمیرم در مسیر فارس قدیم، نمونه‌ای از این ترددها و آمدورفت‌ها است.

وی افزود: از دیگر جاذبه‌های گردشگری شهر سمیرم می‌توان به روستای خینه، دریاچه سد حنا، کوه دالانِ ونک، سد قره قاچ، غار دِنگزلو، آبشار پی دنی، غار چهل‌ستون، کتیبه‌های ناخوانا در غار اشکفت راز، مسجد جامع شهر سمیرم، میل‌های سنگی، مسجد و حمام خانعلی،، تقرچه، پارک دریاچه و سد کمانه اشاره کرد.

خانه‌های بومگردی سمیرم میزبان مسافران و گردشگران

سلیمانیان با اشاره به خانه‌های بومگردی عنوان کرد: طبیعت زیبا و مناطق گردشگری خدادادی و بکر، خانه‌های روستایی و بوم گردی زیبا و خاطره‌انگیزی در تعدادی از روستاها و شهرهای سمیرم برای رفاه حال توریست‌ها و بهره بردن بهتر از مواهب طبیعی این دیار آماده و مهیا و طراوت و چشم‌نوازی سرزمین هزارچشمه را دوچندان کرده است.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سمیرم افزود: این بومگردی‌ها در منطقه پادنا روستای هدف گردشگری خفر ،  هماتاج در منطقه پادنا، اشینه، بابا ابراهیم، چشمه ناز، ریگستان، چکاوک و شونشین در شهر ونک، بام سمیرم(خان کوشک) و خانه سیب در شهر سمیرم، امیرعطا خان در بخش وردشت به همراه کمپ گردشگری عشایری میزبان مسافران و گردشگران است.

 

منطقه کوهستانی سمیرم، سرزمین هزارچشمه با بیش از ۵۲ نقطه گردشگری و مناطق طبیعی و بکر همراه با دشت لاله‌ها و وجود خانه‌های بومگردی در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان میزبان مسافران و گردشگران است.

انتهای پیام/۶۳۱۱۱/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول