اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

فرماندهی سپاه حفاظت مراکز هسته‌ای تشکیل شد

در خلال گزارش مربوط به کشف شبکه‌ای که قصد خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای فردو را داشتند، برای نخستین بار از «فرماندهی سپاه حفاظت و امنیت مراکز هسته‌ای» نام برده شد که اخیرا تاسیس شده است.

فرماندهی سپاه حفاظت مراکز هسته‌ای تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس، در خلال گزارش مربوط به کشف شبکه‌ای که قصد خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای فردو را داشتند، برای نخستین بار از « فرماندهی سپاه حفاظت و امنیت مراکز هسته‌ای » نام برده شد که اخیرا تاسیس شده است.

 

 

 

پیش از این عنوان شده بود که حفاظت از سایت‌های هسته‌ای کشور به سپاه واگذار شده است اما این اولین بار است که به صورت رسمی این موضوع تایید و از وجود «فرماندهی سپاه حفاظت و امنیت مراکز هسته‌ای» پرده‌برداری می‌شود.

خردادماه سال جاری و پس از چند مورد خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای کشور، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور از تشکیل یک فرماندهی واحد دفاعی-امنیتی هسته‌ای خبر داده بود که کلیات آن در مقطع زمانی خردادماه تصویب شده و همچنین تاکید کرد که با تشکیل این فرماندهی، ضعف‌های گذشته کاملاً برطرف و مجموعه کاملاً آسیب ناپذیر خواهد شد.

خبر دستگیری شبکه‌ای که قصد خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای فردو را داشت از سوی سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را اینجا بخوانید.

به گزارش فارس، تعدادی از مخاطبان این خبرگزاری اخیرا با ثبت پویشی ( اینجا) در سامانه « فارس من» راهکار برون‌رفت از بحران‌های امنیتی پیش آمده در مراکز هسته‌ای کشور را در تشکیل بخشی در سپاه پاسداران همانند حفاظت فرودگاه‌ها دانسته بودند که به طور مستقل عهده‌دار این مهم باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول