اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

بررسی چگونگی برگزاری مجمع عمومی حزب جمهوریت در کمیسون ماده 10 احزاب

دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب گفت: گزارش مجمع عمومی حزب جمهوریت در این کمیسیون بررسی و مقرر شد بررسی لازم در مورد چگونگی برگزاری انتخابات مجمع عمومی گذشته به عمل آید.

بررسی چگونگی برگزاری مجمع عمومی حزب جمهوریت در کمیسون ماده 10 احزاب

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، محسن اسلامی دبیر کمیسون ماده 10 احزاب در نشستی با خبرنگاران گفت: مصوبه اول به گزارش برگزاری مجمع عمومی انجمن اسلامی فارغ التحصیلان ایتالیا در جلسه مطرح و مورد تایید قرار گرفت.

وی افزود: مصوبه دوم گزارش برگزاری مجمع عمومی حزب «نسل نو» هست که در کمیسیون مطرح و مورد بررسی قرار گرفت و با صدور پروانه فعالیت این حزب موافقت شد.

اسلامی افزود: کمیسیون مقرر کرد احزاب در صورت برگزاری مجمع عمومی عادی و فوق العاده حداکثر طرف سه ماه مکلف به تحویل مدارک منتخبین هستند و بدان جهت است که تاخیری در بررسی ها صورت نگیرد و اگر این تکلیف را عمل نکنند کمیسیون اقدام قانونی می‌کند.

دبیر کمیسیون ماده 10احزاب بیان داشت: برگزاری مجمع عمومی حزب خدمت و مطالبه مردمی ایران اسلامی استان تهران در جلسه کمیسیون احزاب مطرح و مورد بررسی قرار گرفت و با صدور پروانه فعالیت موفقت گردید.

اسلامی ادامه داد: مصوبه نهایی درمورد گزارش مجمع عمومی حزب جمهوریت است و مقرر شد دبیر کمیسیون بررسی لازم در مورد چگونگی برگزاری انتخابات مجمع عمومی گذشته را به عمل آورده و نتیجه را به کمیسیون اعلام کند.

وی در مورد الکترونیکی کردن فرایند احزاب گفت: در دهه فجر در حوزه احزاب فرآیند را الکترونیکی کردیم و چون کرونا هست و تکلیف قانونی برای الکترونیکی کردن فرآیندها داریم، با همکاری مجموعه فناوری اطلاعات فرآیندها را در پرتال وزارت کشور تعریف کردیم.

اسلامی ادامه داد: اگر مجموعه ای درخواستی برای ایجاد حزب استانی یا کشوری دارد، به راحتی می تواند این فرآیند را به صورت الکترونیکی و بدون هدر رفتن وقت طی کند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه به استانداران اعلام شده که از فرمانداران دارای کارآمدی،‌ توانمندی، روحیه جهادی و انقلاب و با نگاه همراه با دولت آقای رئیسی استفاده شود،‌ تصریح کرد: استانداران بررسی های اولیه را انجام می‌دهند و به معرفی فرمانداران برای بررسی صلاحیت‌ها و کارآمدی ها اقدام می‌کنند و از این حیث می توانند افراد دارای این ویژگی ها از طرف استاندار به خدمت گرفته شوند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه فرمانداری جزو مناصبی است که روند انتصابات در آن در مقایسه با دولت‌های قبل سریع تر است و اکنون بیش از 85 درصد فرمانداران جدید وارد کار شده اند،‌ تصریح کرد: نصب یک فرماندار با توجه به بخشنامه های دولت دارای فرآیندی هست و همه مراحل در قالب پرونده کامل تقدیم معاونت سیاسی و بعد وزیر کشور می شود و برای طی این فرآیند همکاران وزارت کشور شبانه روزی فعالیت می کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول