اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

کشف 160 تن مواد مخدر طی امسال در کرمان/آمادگی پلیس برای چهارشنبه آخر سال

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: کرمان در سال جاری در حوزه برخورد با قاچاقچیان و اشرار مسلح رتبه اول کشوری را کسب کرده‌ و بیش از ۱۶۰ تن انواع مواد مخدر در استان کشف شده است.

کشف 160 تن مواد مخدر طی امسال در کرمان/آمادگی پلیس برای چهارشنبه آخر سال

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سردار عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان امروز در نشست خبری با اشاره به   نامگذاری شعار نوروزی پلیس با عنوان «پلیس هوشمند، قانون‌مداری و نشاط بهاری » اظهار داشت: پیش‌بینی ما این است که امسال افزایش مسافرت‌های نوروزی را در سطح کشور و استان کرمان داشته باشیم زیرا کرمان یکی از مقصدهای راهیان نور کشور به دلیل مرقد شهید سلیمانی است.

وی از آمادگی پلیس کرمان در زمینه مراسم چهارشنبه‌ آخر سال خبر داد و افزود: از ظرفیت سپاه و بسیج در این حوزه در کنار سازمان‌های امدادی استفاده خواهیم کرد، تمام هدف ما این است در کنار مردم باشیم و پلیس از نشاط جامعه و مردم به ویژه نوجوانان و جوانان حمایت می‌کند اما با کسانی که حرکات مخاطره‌آمیز داشته باشند برخورد قاطع خواهد داشت.

ناظری با اشاره به مسیرهای کویری و خسته‌کننده برای رانندگان و مسافران تصریح کرد: پلیس راه استان با همکاری دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی و بسیج روستاهایی که در این مسیرها قرار دارند  موکب‌هایی راه‌اندازی می‌کند تا مسافران کنار این موکب‌ها توقف و استراحت کنند و سپس به مسیر خود ادامه دهند و امیدواریم این طرح در سایر نقاط هم تسریع پیدا کند.

فرمانده انتظامی استان کرمان به هوشمندسازی پلیس اشاره کرد و ابراز داشت: بیش از ۸۰ درصد پرونده‌های ما به صورت الکترونیکی مبادله می‌شود و همچنین تمام کارهای ما با پزشک قانونی از طریق سامانه‌های الکترونیکی انجام می‌شود و این مکاتبات دستی نخواهد بود.

وی از راه‌اندازی گشت‌های هوشمند پلیس خبر داد و گفت: همچنین امروز تعداد زیادی از پلیس‌های ما به ویژه در حوزه کلانتری، سامانه‌هایی در اختیار دارند که تمام نیازهای آنها را در صحنه مرتفع می‌کند و این مسئله تحولی عظیم درحوزه پلیس ۱۱۰ است.

ناظری تاکید کرد: در سال جاری بیش از ۲۲۷ پرونده قضایی را تشکیل و به مراجع قضایی فرستادیم و همچنین بیش از ۱۱۶ هزار احکام قضایی را همکاران ما داشته‌اند.

ناظری عنوان کرد: در استان کرمان بیش ۲ هزار و ۴۷۰ نقطه شامل به سامانه مها وصل هستند و از این ظرفیت الکترونیکی استفاده می‌کنند و همچنین در حوزه پیشگیری از سرقت بیش از ۱۳هزار خودرو در سطح استان کرمان متصل به جی‌پی‌اس هستند.

وی گفت: برای دومین سال متوالی در استان کرمان در زمینه جرائم خشن در تمام شاخص‌های آن به نسبت سال قبل کاهش داشتیم و امیدواریم این روند نزولی را در سال ۱۴۰۱ ادامه دهیم و در سال جاری در  مجموع جرائم خشن ۱۳ درصد کاهش داریم‌.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به دستگیری 521  نفر اراذل و اوباش در استان و تحویل به مقامات قضایی عنوان کرد: در سال جاری بیش از ۲۰۷ درصد افزایش کشفیات اقلام محترقه را در سطح استان داشته‌ایم.

ناظری بیان داشت: کرمان در حوزه برخورد با قاچاقچیان و اشرار مسلح امسال رتبه اول کشوری را کسب کرده‌ و  بیش از ۱۶۰ تن انواع مواد مخدر در استان کشف شده و همچنین در حوزه انهدام باندهای   قاچاق مواد مخدر به ویژه باندهای سازمان یافته نیز بیش از ۳۶ درصد افزایش داشته‌ایم.

وی با اشاره به پلمب ۳۲۴ مورد خانه که محل خرید و فروش مواد مخدر بود با هماهنگی دستگاه قضایی افزود: بیش از ۱۱ هزار پرونده در پلیس مبارزه با مواد مخدر تشکیل شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اجرای 69 طرح مبارزه با قاچاق کالا در استان گفت: ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه در سال جاری بیش از 3 هزار میلیارد ریال بوده و بیش از ۴۴۰ هزار لیتر سوخت قاچاق را کشف و در این رابطه 3 هزار و 854 متهم دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان کرمان از رشد 60 درصدی کشفیات پلیس اقتصادی استان در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: وقوع جرائم سایبری در سطح استان 18 درصد افزایش یافته اما 96 درصد پرونده‌ها کشف شده است.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول