اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

بخشش اولیای دم در کرمانشاه ۲۹ قاتل را از اعدام نجات داد

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه، از صلح و سازش در یک پرونده قتل پس از سه سال خبر داد و گفت: آمار پرونده‌های قتل منتهی به سازش در استان در سال ۱۴۰۰ به ۲۹ فقره رسید.

بخشش اولیای دم در کرمانشاه ۲۹  قاتل را از اعدام نجات داد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از دادگستری کرمانشاه، پرویز توسلی‌زاده رییس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به  صلح و سازش در یک پرونده قتل پس از سه سال، اظهار کرد: این صلح و سازش با تلاش ستاد صبر استان و پیگیری‌های اعضای شعبه ۴۵ (ویژه صلح و سازش) معاونت توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمانشاه به نتیجه رسیده است.

وی درباره جزییات این پرونده هم گفت: در سال ۱۳۹۷ بر اثر اختلاف خانوادگی یک فقره قتل توسط همسر خانمی اتفاق افتاد که پس از دستگیری قاتل و طی مراحل دادرسی در شعبه ۲ دادگاه کیفری شهرستان کرمانشاه در نهایت رای منجر به قصاص قاتل صادر شد.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه آمار پرونده‌های قتل منتهی به سازش در استان در سال ۱۴۰۰ به ۲۹ فقره رسید، افزود: پرونده پس از طی مراحل قانونی و صدور احکام مربوطه برای انجام اقدامات سازشی به ستاد صبر استان ارجاع شد و با پیگیری‌ها و تلاش‌های اعضای شعبه ۴۵ (ویژه صلح و سازش)، این پرونده پس از ۳ سال منجر به رضایت بی قید و شرط شد.

توسلی‌زاده بیان کرد: خانواده مقتول با این اقدام انسان‌دوستانه علاوه بر عفو قاتل زمینه ترویج فرهنگ گذشت و ایثار را در جامعه فراهم کردند.

وی عنوان کرد: در سال جاری این بیست و نهمین پرونده‌ای است که با تلاش مخلصانه و دلسوزانه اعضای شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه به صلح و سازش ختم می‌شود و امیدواریم با تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف بازهم شاهد سازش در موارد بیشتری باشیم.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه «صلح و سازش» را از برنامه‌های اساسی و مهم دادگستری استان دانست و بیان کرد: هم‌اکنون در حال راه‌اندازی سامانه‌ای هستیم که امکان ثبت درخواست کمک برای صلح و سازش و حل اختلافات را مهیا کند به این صورت که افرادی که به بن‌بست رسیده و نیاز به کمک دارند می‌توانند با مراجعه به این سامانه از دادگستری برای حل مشکل و اختلاف خود درخواست کمک کنند.

به اعتقاد توسلی‌زاده، اختلافاتی که با صلح و سازش حل شود علاوه‌بر این‌که باعث کاهش هزینه و وقت شهروندان و دستگاه قضایی می‌شود، از پایداری و اعتبار بیشتری هم برخوردار است که به لطف خدا و با تلاش مسؤولان و همراهی مردم، سنت صلح و سازش درحال زنده شدن و تبدیل شدن به یک فرهنگ عمومی در استان کرمانشاه است.

انتهای پیام/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول