اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین هلال احمر و سازمان زندان‌ها

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از امضای تفاهم‌نامه همکاری با سازمان زندان‌ها خبر داد و گفت: این مهم با هدف ایجاد زمینه مناسب برای ارتباط و گسترش همکاری مشترک بین هلال احمر و این سازمان منعقد شد.

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین هلال احمر و سازمان زندان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید قاسم موسوی ظهر امروز در آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان هلال احمر و سازمان زندان‌های استان اظهار کرد: امید داریم انعقاد این تفاهم‌نامه برای افرادی که عمری از خود را در مراکز اصلاح و تربیت سپری می‌کنند منشاء خیر و برکت باشد و با آموزش‌های سازمان یافته و منسجم‌تری که از سوی هلال احمر ارائه می‌شود اهداف مورد نظر محقق شود.

وی با بیان اینکه در دو حوزه بر اساس تفاهم‌نامه خدمات ارائه خواهد شد، خاطرنشان کرد: یکی از این موارد آموزش است و این مقوله  یکی از رسالت‌های جمعیت هلال احمر به شمار می‌رود چرا که متولی اصلی آموزش‌های عمومی در سطح کشور هستیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: به دنبال مراکز جمعیتی هستیم  و  تلاش  می‌کنیم در جامعه هدف سازمان‌ها ورود پیدا کرده تا این آموزش‌ها را که یکی از آموزش‌های ضروری به منظور ارتقای مهارت حفظ جان خود و اطرافیان در حوادث و بلایای طبیعی به شمار می‌رود را ارائه دهیم.

موسوی ادامه داد: بخش حمایتی و توزیع بسته‌های معیشتی توسط جمعیت هلال احمر استان زنجان به خانواده‌های زندانیان بخش دوم ارائه خدمات بر اساس تفاهم‌نامه به شمار می‌رود که سالانه در چند نوبت انجام خواهد شد.

وی افزود: این کمک‌ها نیز از محل حمایت‌های خیرین، نیکوکاران، داوطلبان و منابع داخلی جمعیت هلال احمر استان زنجان انجام خواهد شد.

 مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در صورت امکان و تخصیص بودجه نیز می‌توانیم تسهیلات درمانی و مساعدت‌های درمانی بلاعوض را به خانواده‌های زندانیان داشته باشیم.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز در تفسیر آیه 107 سوره مبارکه یونس افزود: اگر خدا بر بنده‌ای ضرری خواهد هیچ کس جز او دفع آن ضرر نتواند و اگر خیر و رحمتی خواهد باز احدی منع فضل او نتواند، که فضل و رحمت خود را به هر کس از بندگان بخواهد البته می‌رساند و خداوند بسیار آمرزنده و مهربان است.

حجت الاسلام جواد نصیری افزود: رحمان صفت عام خداوند است که به همه عنایت می‌کند ولی رحیم صف خاص باری‌تعالی است که فقط نصیب بندگانی می‌شود که ظرفیت داشته باشند.

 

ارائه آموزش برای زندانیان ضروری است

مدیرکل زندان‌های استان زنجان نیز در ادامه این مراسم گفت: ما عضو شورای قضایی استان هستیم و سازمان زندان‌ها و این اداره کل مجموعه‌ای مستقل زیر نظر قوه قضائیه است.

حجت‌الاسلام حسین بنیادی مهمترین موضوع فعالیت زندان‌ها را اصلاح و تربیت دانست و گفت: این مهم نیز دارای فرایندی است که مرتبط به هم هستند.

وی تاکید کرد: حوزه آموزش برای زندانیان مقوله‌ای مهم به شمار می‌رود که در سند تحول نیز بر آن تاکید شده، حرفه آموزی، مهارت آموزی و اشتغال نیز در کنار این موضوع اهمیت دارد.

مدیر کل زندان های استان زنجان ادامه داد: در حال حاضر تعداد قابل توجهی از زندانیان در رشته‌های مختلف مشغول به کار هستند.

حجت الاسلام بنیادی خاطرنشان کرد: در چرخه اصلاح و تربیت به دنبال استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی هستیم  چرا که جامعه هدف سازمان زندان‌ها هر نوع ظرفیتی را دارد.

وی ادامه داد: ما آمادگی داریم در کنار هلال احمر خدمات و آموزش‌های مورد نیاز برای زندانیان استان زنجان انجام شود.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول