اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

رشد ۳ درصدی ازدواج در استان سمنان/ کارگروه ویژه پیگیری مطالبات جوانان تشکیل می‌شود

استاندار سمنان از رشد سه درصدی ازدواج در این استان خبر داد و گفت: به‌منظور رسیدگی بهتر به امور جوانان، کارگروه ویژه پیگیری مطالبات جوانان استان سمنان تشکیل می‌شود.

رشد ۳ درصدی ازدواج در استان سمنان/ کارگروه ویژه پیگیری مطالبات جوانان تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان عصر امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان سمنان اظهار کرد: توجه به جوانان از تأکیدات ریاست جمهوری است که ما نیز در استان در کنار شایسته‌سالاری و روحیه جهادی، جوان‌گرایی را در زمینه انتصابات موردتوجه قرار دادیم و از فرزندان شهدا، ایثارگران، بسیجیان و جوانان مؤمن، انقلابی با روحیه جهادی استفاده کردیم.

وی با بیان اینکه توجه به جوان‌گرایی، عامل مؤثر در بسیاری از موفقیت‌ها در حوزه‌های مختلف کشور است، افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی و مدیران استان مکلف به حفظ کرامت ارباب‌رجوع و مردم، به‌خصوص جوانان هستند.

استاندار سمنان با بیان اینکه ۳۵ درصد جمعیت استان را جمعیت جوان تشکیل می‌دهد، اضافه کرد: سمنان چهارمین استان کشور ازلحاظ دارا بودن جمعیت جوان و دومین استان ازلحاظ رشد جمعیت جوان است.

هاشمی عنوان کرد: استان سمنان در حوزه ازدواج نیز با اقدامات صورت‌گرفته نسبت به سال گذشته، سه درصد رشد داشته که نیاز است این مهم در آینده تقویت شود.

وی گفت: هویت‌بخشی، ازدواج، اشتغال، مسکن، مهارت‌آموزی و نشاط از مباحث اصلی در حوزه جوانان است که مکلف هستیم امور را در این خصوص به‌صورت ویژه پیگیری کنیم.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه تعداد ۱۰۵ سازمان مردم‌نهاد استان در حوزه جوانان فعالیت دارند که امری قابل‌توجه است، تأکید کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد با توجه به شیوع کرونا و تأثیرات اقتصادی آن و همچنین نزدیکی به پایان سال، نسبت به ایجاد قرارگاه مواسات و کمک مؤمنانه توجه ویژه داشته باشند.

هاشمی تصریح کرد: در کنار اشتغال و سایر مباحث، تشکیل خانواده نقش اصلی و اساسی را در ایجاد نشاط اجتماعی به‌خصوص بین جوانان خواهد داشت.

وی خطاب به بانک‌های عامل استان سمنان گفت: ضرورت دارد تا نسبت به تسریع در تشکیل پرونده‌های تسهیلات ازدواج و پرداخت تسهیلات به جوانان اقدام ویژه صورت گیرد.

استاندار سمنان با بیان اینکه جوانان سرمایه‌های ارزشمند نظام، کشور و استان هستند، خاطرنشان کرد: به‌منظور رسیدگی بهتر به امور جوانان، کارگروه ویژه پیگیری مطالبات جوانان استان تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول