اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

برگزاری رویدادهای محلی در جاده‌های کشور

معاون گردشگری کشور گفت:‌ برگزاری رویدادهای محلی در روستاها باعث توقف مسافران و خودروها و در نتیجه کاهش حوادث جاده‌ای می‌شود.

برگزاری رویدادهای محلی در جاده‌های کشور

به‌گزارش خبرگزاری فارس، چهارمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان در سال ۱۴۰۰ با حضور علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.

وی در این جلسه اظهار کرد: بعضی اقدامات تأثیر ماندگاری در ذهن گردشگران دارد، بنابراین امیدآفرینی و ایجاد انگیزه توسط اعضای ستاد سفر یک خدمت بزرگ و ارزشمند است.

شالبافیان ادامه داد: کرونا در دو سال گذشته مانع سفر شده بود اما اهمیت برنامه‌های امسال آنقدر زیاد بود که معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور، معاونان وزیر کشور و غیره جلسات متعددی در این زمینه داشتند چرا که اگر خدمات خوبی ارائه نشود ممکن است موجب ناخرسندی مردم شود.

معاون گردشگری کشور با اشاره به اینکه هماهنگی خوبی بین دستگاه‌های استان سیستان و بلوچستان وجود دارد، یادآور شد: تصویری که در گذشته از این استان نشان داده شده بود، اصلاح شده و بخشی از دلایل آن حضور عموم مردم است.

وی گفت: فرصت خوبی است تا ظهور و بروز فرهنگ، میزبانی و مهمان‌نوازی مردم انعکاس پیدا کند و همه دستگاه‌ها باید کمک کنند تا جاذبه‌های استان دیده شود.
معاون گردشگری کشور افزود: کمیته اطلاع‌رسانی یکی از اصلی‌ترین کمیته‌هاست که باید فعالانه رفتار کند بنابراین اطلاع‌رسانی به‌موقع و هماهنگی با دبیرخانه ستاد را در دستور کار قرار دهد.

وی ادامه داد: حضور و استقرار قضات کشیک در شورای تامین بررسی شود چرا که وقتی اتفاقی برای مسافری پیش بیاید نباید سرگردان شوند.

شالبافیان اذعان کرد: یکی از راه‌های کاهش اتفاقات جاده‌ای توقف خودروها هست و هرچه توقف بیشتر باشد حادثه کمتر است بنابراین برگزاری رویدادهای محلی در روستاها باعث توقف مسافران و خودروها و در نتیجه کاهش حوادث جاده‌ای می‌شود.

وی با بیان اینکه به گروه‌های دانشجویی، راهنماهای گردشگری و بلدهای محلی احتیاج داریم، بیان کرد: به عموم مردم برای آگاهی از میزبانی استان و افزایش حضور مسافران در سال جدید اطلاع‌رسانی شود تا آمادگی لازم برای آنها ایجاد شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول