اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

وزش شدید باد همدان را درنوردید

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان با بیان ‌اینکه افزایش سرعت وزش باد پدیده غالب جوی امروز و فردای همدان است، گفت: سرعت وزش باد در اکثر مناطق همدان ۶۵ کیلومتر در ساعت است.

وزش شدید باد همدان را درنوردید

محمدحسن باقری‌شکیب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه بر اساس نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، آسمان اکثر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده، نیمه ابری تا تمام ابری، همراه با وزش شدید باد، غبار محلی و بارش خفیف و قطره‌ای باران است اظهار کرد: سرعت وزش باد طی ۲۴ ساعت گذشته در برخی از مناطق افزایش ‌پیدا کرده به طوری که با سرعت ۹۵ کیلومتر در ساعت «گل‌تپه» را درنوردید.

وی دلیل شدت وزش باد را  استقرار یک موج کم فشار در شمال کشور و نزدیک شدن یک موج پایدار از سمت غرب دانست و افزود: افزایش سرعت وزش باد پدیده غالب جوی امروز و فردای همدان است که منجر به غبار و آلودگی هوا می‌شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان همدان خاطرنشان کرد: سرعت وزش باد در اکثر مناطق استان افزایش یافته و در اکثر مناطق سرعت وزش باد ۶۵ کیلومتر در ساعت ثبت شده است.

وی با تأکید بر اینکه جهت وزش باد از غرب به شرق است و به دنبال آن در ۲۴ ساعت آینده دمای کمینه هوای بین یک تا ۲ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد یادآور شد: به دنبال افزایش سرعت وزش باد، احتمال شکسته شدن درختان، آسیب به میلمان شهری و تابلوهای تبلیغاتی در سطح استان وجود دارد.

باقری شکیب تصریح کرد: وزش باد تا روز دوشنبه ادامه دارد و به تدریج از سرعت آن کاسته تا روز سه شنبه موج جدیدی از بارش‌ها در استان آغاز  شود همچنین آسمان همدان تا چند روز آینده ابرناک خواهد بود.

وی با بیان اینکه به دلیل ارتفاع بالا و فراهم نشدن شرایط بارش، تا روز سه‌شنبه برف و باران نخواهیم داشت گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته رزن و فامنین با ۱۸ درجه سانتیگراد گرمترین و شیرین‌سو با یک درجه سانتیگراد زیر صفر، سردترین نقطه در استان ثبت شده است.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان همدان در پایان بیان کرد: تغییرات دمای هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته بین ۱۶ و یک درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.

انتهای پیام/89033/ ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول