اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

دونده 69 ساله فارس مسیر16 ساعته را دوید

نوروز خاکسار دونده 69 ساله کازرونی، به عنوان مسن‌ترین ورزشکار دونده فارس، در مراسمی که به مناسبت هفته منابع طبیعی برگزار شد، مسیر شیراز تا بالاده را به مدت زمان ۱۶ ساعت دوید.

دونده 69 ساله فارس مسیر16 ساعته را دوید

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، مراسم استقبال از  نوروز خاکسار قهرمان جهان و کشور، در ورودی شهر بالاده «دروازه قرآن» با حضور گسترده مردم و مسؤولان برگزار شد.

نوروز خاکسار دونده 69 ساله، به عنوان مسن ترین دونده دو استقامت فارس شناخته می شود که در کارنامه ورزشی خود، قهرمانی ماراتن کشور در ماده‌های ۱۰ کیلومتر و ۵ کیلومتر در سال ۲۰۱۱، نفر چهارم جهان در دو ماراتن امارات در سال ۲۰۱۲،  نفر سوم جهان در ۱۰ کیلومتر در سال ۲۰۱۶،  مقام اول در ۲۱ کیلومتر کشور، طولانی‌ترین دو در کشور به فاصله شیراز تا بالاده در سال های ۹۶ و ۹۷، طی نمودن دوی شیراز تا والی آباد در سال ۹۴، شیراز تا کازرون در سال‌های ۹۵ و ۹۸ و مسیر شیراز به استهبان به طول ۱۸۰ کیلومتر در سال ۹۹ را دارد.

در این‌ مراسم که به مناسبت هفته منابع طبیعی و درختکاری برگزار شد، مسئول نمایندگی  ورزش و جوانان‌ بخش بالاده شهرستان‌کازرون، ضمن تقدیر از مسئولین بخش، شهردار، بخشدار، اعضای شورای اسلامی، دهیاران و ورزشکاران حرفه ورزشی که در مراسم حضور داشتند، گفت: حرکت نوروز خاکسار دونده دو و قهرمان‌کشوری کار بسیار ارزشمند و قابل تقدیری است و این روحیه ورزشکاری در این‌ مقطع  سنی الگوی بسیار  خوبی برای جوانان می باشد و در جهت سلامتی روح و روان آنها بسیار تاثیرگذار است.

محسن ایلانی‌نژاد ضمن تقدیر از ورزشکار، نوروز خاکسار ابراز امیدواری کرد که این‌ ورزش در سطح بخش توسعه پیدا کند و مجموعه ورزش و جوانان در جهت  حمایت از ورزشکاران از هیچ‌ تلاشی دریع نخواهند کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول