اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

تولید محتوای دینی فاخر نیازمند منابع غنی و زمان کافی است

مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقا وزارت امورخارجه و سر کنسول سابق ایران در کربلا، گفت: تولید محتوا و انجام کار دینی-فرهنگی به ویژه در عرصه بین الملل نیازمند منابع غنی و متقن در کنار صرف زمان طولانی است.

تولید محتوای دینی فاخر نیازمند منابع غنی و زمان کافی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، میر مسعود حسینیان، مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقا وزارت امورخارجه و سر کنسول سابق ایران در کربلا، در جمع اصحاب رسانه، با اشاره به سابقه چندین سال وی در سرکنسول ایران در شهر کربلای کشور عراق، گفت: طی این مدت با فعالیت‌های مجتمع بین المللی مهدیون کرج آشنا شدم که برای برگزاری نمایشگاه به عراق و کربلا آمده بودند تا در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری کار کنند و این فرصت بسیار مهم و مغتنمی برای معرفی اینگونه فعالیت‌ها بود.

وی فعالیت در حوزه هنرهای تجسمی جهت بیان زندگی و معارف اهلبیت را هنری نو و تازه خواند و افزود: این شاخه از هنر به دلیل ایجاد شرایط خاص بصری برای بیننده بسیار قابل توجه و حائز اهمیت است.

وی همچنین با اشاره به اینکه تا بحال نمایشگاه گ‌های بسیاری در حوزه روایت وقایع کربلا به روشهای گوناگون برپا شده اند، اظهار کرد: تا به حال کمتر مجموعه ای کاری به این وسعت در راستای معرفی اهل‌بیت علیهم السلام علی الخصوص امام حسین(ع) و روایتگری وقایع کربلا انجام داده است. ضمن اینکه طی سه سالی که این نمایشگاه اختصاصی در منطقه بین الحرمین کربلا برگزار شد با پیشرفت چشمگیری در خصوص انواع تجهیزات، تابلوها، ماکت‌ها و لوازم هنری، نحوه چیدمان و ابتکارات جدید همراه بود.

سرکنسول سابق ایران در کربلا با تاکید بر اینکه انجام کار دینی و فرهنگی بوسیله هنر تجسمی به ویژه در حوزه بین المللی خیلی سخت و نیازمند منابع متقن و خلاقیت‌ها و بکارگیری نیروی انسانی بسیار است، تصریح کرد: برای انجام کار فرهنگی و دینی باید ازمنابع غنی و مستند استفاده کرد و در ابتدا باید سناریوی کار نوشته شود و پس از آن اقدامات اولیه را براساس سناریوی نوشته شده ، آماده سازی نمود و کار را پیش برد.

وی با تاکید بر اینکه انجام کار در خصوص تولید حجم در زمینه هنرهای تجسمی بسیار حساس، دقیق و زمانبر است، بیان کرد: به نمایش گذاشتن نمایشگاه این چنینی در سطح وسیع حائز اهمیت است و اینکه مسؤولیت اصلی هدایت و برگزاری این نمایشگاه فاخر در خارج از کشور به همت بانوی فرهیخته و تلاشگر البرزی، سرکار خانم بهشتی و خانواده ایشان و نیز کمک‌های خالصانه و شبانه روزی خادمین مجتمع مهدیون کرج انجام می‌شود جای تقدیر دارد.

حسینیان با اشاره به اینکه نمایشگاه روایت گری حادثه کربلا به مدت سه سال در کشور عراق طبعا با مشکلات برپا شد، افزود: برگزاری چنین نمایشگاهی ضمن نیاز به انجام هماهنگی های بسیار در داخل ایران، محتاج پیگیری و هماهنگی بسیار زیاد با عتبات مقدسه در کربلا می‌باشد که با توجه به حضور سنگین و متراکم زائرین از کشورهای مختلف در ایام محرم و صفر در عراق بخصوص کربلا، گرفتن موافقت و مجوز برپایی ۱۰۰۰ متر نمایشگاه از عتبه مقدسه حسینی کار مشکل و مهمی بود که به لطف خدا و عنایت خود امام حسین ع و نیز پیگیری‌های مستمر و ملاقات با مسؤولین اصلی حرمین شریفین نهایتا این مشکل حل شد و همکاری بسیارصمیمانه ای از طرف مسؤلین حرم مطهر امام حسین(ع) انجام شد.

وی نقطه قوت این نمایشگاه را روایتگری به چهار زبان فارسی، عربی و اردو و انگلیسی عنوان کرد.

وی همچنین ادامه داد: به دنبال راه‌اندازی این نمایشگاه به همت مجتمع بین المللی مهدیون کرج پیشنهاد برگزاری آن در برخی از کشورها که به لحاظ اعتقادی و فرهنگی ارتباط نزدیک تری با اسلام و تشیع دارند همچون لبنان، سوریه مطرح شده است.

سرکنسول سابق ایران در کربلا در پایان گفت: در داخل ایران هم باید با هماهنگی ارگانها و نهادها، دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش، تسهیلاتی مهیا شود که نسل جوان و نوجوان از این نمایشگاه بازدید کنند چرا که اینگونه اقدامات در این سنین و دوران جوانی تاثیر بیشتری دارد که در این زمینه متاسفانه ضعف‌هایی داریم و باید از همان ابتدا کودکان را در این مسیر قرار دهیم و فضای جذاب نمایشگاه می‌تواند بسیار موثرتر باشد و باید به صورت ثابت و دائمی برپا شود که شنیده ام انشاءالله قرار هست این نمایشگاه کامل و پرمحتوا به نام اندیشکده ندبه در مجتمع بین المللی مهدیون کرج بصورت دائمی ایجاد شود.

انتهای پیام/ج/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول