اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

آغاز طرح ملی امداد و نجات نوروزی از ۲۵ اسفند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی از آغاز طرح‌های ملی امداد و نجات نوروزی و جوانان هلال احمر سفیران ایمنی سلامت و نشاط اجتماعی در استان خبر داد.

آغاز طرح ملی امداد و نجات نوروزی از ۲۵ اسفند

علیرضا محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: طرح نوروزی سازمان امداد و نجات هلال احمر از ۲۵ اسفند ماه آغاز و تا ۱۷ فروردین ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در طرح ملی امداد و نجات نوروزی مجموعا ۱۳ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای ثابت و ۴ پایگاه موقت و سیار و یک پایگاه کوهستان در محورهای استان استقرار خواهند داشت و همچنین ۱۴۰ نفر روز امدادگر و نیروی عملیاتی در این پایگاه‌ها ارائه خدمت می‌کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی بیان کرد: رهاسازی و نجات مصدومین، ارائه کمک‌های اولیه سرپایی، همکاری با اورژانس و انتقال مصدومان، اسکان و تغذیه اضطراری متناسب با شرایط و... از جمله خدماتی است که توسط امدادگران ارائه می‌شود. 

محمودی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح طرح ملی جوانان پرداخت و ادامه داد: در این طرح ۶ پست ثابت و ۳ اکیپ سیار سحاب، خدمات بشردوستانه و ارائه کمک‌های اولیه امدادی و آموزش‌های همگانی جمعیت را با رویکرد ایمنی و سلامت مسافران به ویژه پیشگیری و کاهش آسیب‌پذیری کودکان در مقاصد گردشگری، نقاط منتهی به مقاصد سفر، پایانه‌های مسافربری و مبادی ورودی شهرها ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح مشارکت اعضا در فعالیت‌های بشردوستانه و نهادینه‌سازی حس مسئولیت‌پذیری اجتماعی و ارتقای ایمنی و سلامت هموطنان در سفرهای نوروزی و تأمین نشاط جمعی می‌باشد عنوان کرد: در این طرح، برنامه‌ها و خدمات مرتبط با مسافران و محیط زیست در قالب پویش، جشنواره، فعالیت‌های خلاقانه و فضای دوستدار کودک با مشارکت جوانان علاقه‌مند اجرا می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی یادآور شد: در طرح ملی جوانان هلال احمر سفیران ایمنی، سلامت و نشاط اجتماعی در نوروز ۱۴۰۱، پویش ملی بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیک ساز)، خدمات فضای دوستدار کودک، خدمات آموزشی و مهارتی، خدمات زیست محیطی، خدمات فرهنگی (اطلاع‌رسانی و راهنمایی) توسط اعضای داوطلب سازمان جوانان هلال احمر به مسافران ارائه می‌شود.

محمودی همچنین بیان کرد: در اجرای این طرح،  تیم های سحاب (سفیران حمایت‌های امدادی و بشردوستانه) در تعطیلات نوروز علاوه بر خدمات آموزشی، فرهنگی و زیست محیطی با اولویت خدمات امدادی، ایمنی و سلامتی، آماده ارائه خدمات امداد و کمک‌های اولیه به مسافران، مشارکت در غربالگری و سنجش سلامت مسافران نوروزی و آموزش سنجش فشار خون به آنها و ارائه خدمات متناسب با مصوبات ستاد مبارزه با کرونا هستند.

به گفته وی این طرح تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ در سطح شعب منتخب به اجرا درخواهد آمد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول