اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

50 سال است از خاک چادگان بهره می‌برید اما نفعی برای شهرستان ندارید

امام‌جمعه چادگان با بیان اینکه دستگاه‌ها حق فنس‌کشی و ساخت‌و‌ساز در کنار سواحل را ندارند، گفت: باید دسترسی مردم چادگان به ساحل زاینده‌رود آزاد شود و نهادها و دستگاه‌ها در مقابل استفاده از ساحل برای چادگان نفعی داشته باشند.

50 سال است از خاک چادگان بهره می‌برید اما نفعی برای شهرستان ندارید

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت الاسلام سید محمود بنی‌جمالی امام‌جمعه چادگان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چادگان با تأکید بر اینکه برای رسیدن به رستگاری راهی جز پیمودن تقوا نیست، اظهار کرد: بحث امروز دنیا، درگیری روسیه و اوکراین است زیرا کل دنیا را تحت تأثیر قرار داده است.

وی با بیان اینکه ساده لوحی و خوش باوری اوکراین برای سایر ملت‌ها در اعتماد به آمریکا آینه عبرت باشد؛ افزود: ، اوکراین به امید وعده‌ کمک آمریکا نشست و نتیجه این شد که امروز مردمش آواره و کشورش ویران شده است.

بنی‌جمالی  با تأکید براینکه کشور باید قدرتمند و قوی شود تا زیر بار تحریم دشمنان خرد نشویم، گفت: وقتی ملتی انتخاب نابجا داشته باشند و بازیگر را سیاست مدار کند بازیگر فکر می‌کند عرصه سیاست میدان بازیگری است و تنها رجزخوانی می‌کند و ملت و کشور را به فنا می‌دهد، اگر رئیس جمهور اوکراین ذره‌ای سیاست داشت کشورش را به امید وعده آمریکا حیات خلوت آمریکا نمی‌کرد و به جنگ با روسیه نمی‌رفت و اکنون به این وضعیت نمی‌رسید.

امام‌جمعه چادگان با اشاره به اینکه امروز مدیون مقام معظم رهبری در دخالت ندادن سیاست آمریکا در کشور هستیم، افزود: در عرصه ملی تدابیری اندیشیده شده است که امنیت در کشور حاکم است.

آب منطقه‌ای سکوهای کننار دریاچه زاینده‌رود را تخریب کند

وی با اشاره به اجرای حکم آزاد سازی‌ها در کنار رودخانه زاینده‌رود، گفت: در شهرستان چادگان، قسمتی از آزاد سازی سواحل رودخانه در اختیار آب منطقه‌ای بود که با ورود دادستان قرار شد آب منطقه‌ای سکوهای کنار دریاچه را تخریب کند.

بنی‌جمالی  افزود: این اقدام باید به سایر نهادها و ارگان‌ها تسری پیدا کند زیرا در حریم و بستر رودخانه فنس‌کشی، و بهره‌برداری می‌کنند و حتی مانع دسترسی مردم شهرستان به سواحل شدند در صورتی که حقوق شهروندی است، در سفر استاندار به وی عرض کردم حدود ۱۲ کیلومتر ساحل زاینده در شهرستان چادگان است اما مردم اجازه رفتن به کنار ساحل ندارند.

امام‌جمعه چادگان با بیان اینکه باید دسترسی مردم چادگان به ساحل زاینده‌رود آزاد شود، گفت:دستگاه‌ها حق فنس‌کشی و ساخت‌و‌ساز در کنار سواحل را ندارند، اکنون دولت پای کار آمده و می‌خواهد مسأله را حل کند، از تمام دستگاه‌هایی که در کنار سواحل چادگان مجتمع دارند توقع داریم در احقاق حقوق مردم پیشگام شوند و صرف پرداخت عوارض شهرداری کافی نیست، باید آزادسازی‌ها اجرا و سپس حقوق مردم شهرستان احقاق شود.

وی  تصریح کرد: ۶ ماه پیش به شرکت ذوب آهن اصفهان رفتم و گفتم که ۵۰ سال است از خاک و سواحل چادگان بهره می‌برید اما هیچ نفعی برای شهرستان ندارید.

بنی‌جمالی گفت: قول مساعد دادند تا بخشی از نیازمندی‌های شهرستان را تأمین کنند و امیدوارم مدیر عامل جدید ذوب‌آهن این روال را ادامه دهد، مطالبه گری حق ما است و سایر ارگان‌ها و نهادها در مقابل استفاده از سواحل برای شهرستان چادگان نفعی داشته باشند.

انتهای پیام/۶۳۰۷۱/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول