اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

انتصاب مدیران بر اساس تخصص و توانمندی باشد

امام جمعه زاهدان گفت: در انتصاب‌ها نباید افراد یا جریان‌هایی به دنبال سهم‌خواهی باشند و انتظار از مسوولان، وزرا و استاندار این است که بر اساس معیار‌ها انسان‌های ارزشی، جهادی، انقلابی، مدیر با تعهد، متخصص و توانمند را برای اداره مجموعه‌ها از هر قوم و مذهب بر اساس شایسته‌سالاری انتخاب کنند.

انتصاب مدیران بر اساس تخصص و توانمندی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زاهدان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: با حضور پرشور اقشار مختلف مردم به خصوص جوانان با ایمان و باانگیزه، در عرصه دفاع مقدس پیروز و در عرصه‌های سازندگی و علمی دستاورد و پیشرفت‌هایی داشتیم.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: نیروهای نظامی از جمله ارتش و سپاه و بسیجیان با همین ایمان و عزم جدی در عرصه‌های دفاع مقدس حضور پیدا کرده و برای ملت ما پیروزی رقم زده و افتخارآفرینی کردند و شهدا با ایمان و اعتقاد به خدا و غیرت دینی، وطن اسلامی را حفظ کردند که این جان فشانی با هیچ چیز هم قیمت نیست.

وی افزود: گاهی به خانواده شهدا کم لطفی و علیه آن‌ها جوسازی می‌شود اما اینها تنها بر اساس ایمان و غیرت دینی رشادت به خرج دادند.

آیت‌الله محامی ادامه داد: سرمایه عظیم نیروی انسانی در کشور در هر عرصه‌ای ورود کنند عامل موفقیت خواهند بود و اگر برای حضور همین مردم برنامه‌ریزی شود در عرصه اقتصاد مقاومتی نیز پیروزی به دست می‌آورند و این استعداد‌هایی که توانستند صنایع دفاعی و نظامی را رشد دهند تا رتبه‌های برتر را در این جهت کسب کنیم پس می‌توانند در سایر عرصه‌ها از جمله اقتصاد، صنایع خودروسازی و لوازم خانگی نیز نقش‌آفرینی کنند اما مشخص نیست که مسئولان نمی‌خواهند یا نمی‌توانند زمینه نقش‌آفرینی جوانان را فراهم کنند.

وی ادامه داد: روز جوان به عنوان احترام و تقدیر از جوانان نامگذاری شده اما ما باید جوانان را عملا تقدیر و تکریم کنیم آن هم با فراهم کردن عرصه کار و اشتغال و ایجاد زمینه خودباوری که استعداد و توانمندی خود را بروز دهند و در غیر این صورت نامگذاری یک روز کفایت نمی‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری عنوان کرد: ایشان بر چند نکته از جمله ایمان، اعتماد به نفس ملی، اعتماد عمومی و نشر معارف اسلامی و بیان سبک زندگی اسلامی تاکید داشتند که باید تلاش کنیم با تأسی به این فرمایشات مقام معظم رهبری راه پر افتخار شهدا را ادامه و با همان ایمان و ایثار و از خودگذشتگی در برابر دشمن مقاومت و برای رشد و شکوفایی کشور به صورت شبانه‌روزی تلاش کنیم.

آیت‌الله محامی اظهار کرد: مسئولان دولت بر تسریع در انتصابات در سطح استان‌ها تاکید داشتند که استاندار، مسئولان و وزرا باید تکلیف انتصابات در استان ما را مشخص کنند.

وی ادامه داد: مدیریت استان حق مردم است و شرکت سهامی نیست و نباید افراد یا جریان‌هایی به دنبال سهم‌خواهی باشند و انتظار از مسئولان، وزرا و استاندار این است که بر اساس معیار‌ها انسان‌های ارزشی، جهادی، انقلابی، مدیر، با تعهد، متخصص و توانمند را برای اداره مجموعه‌ها از هر قوم و مذهب بر اساس شایسته‌سالاری انتخاب کنند تا بتوان خدمات بیشتر ارائه کرده و مشکلات مردم را کاهش دهند.

امام جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: اگر وارد رقابت‌های حزبی و جناحی شده و سهم‌خواهی کنیم مسئولان ضعیف انتخاب می‌شوند و نه تنها تا زمان حضور آن‌ها بلکه به علت از دست رفتن فرصت‌ها تا سال‌ها بعد نیز مردم دچار مشکل هستند و همه کسانی که در انتخاب فرد نالایق دخیل بودند در برابر خدا و مردم مسئول‌اند.

آیت‌الله محامی با اشاره به جمله معروف امام خمینی(ره) عنوان داشت: حق گرفتنی است نه دادنی و یکی از مصادیق این جمله حقابه ایران از افغانستان است که این حق گرفتنی است و مسئولان باید با اقتدار به دنبال گرفتن حق باشند و مذاکرات از موضع ضعف و با خواهش و تمنا راه به جایی نخواهد برد.

وی ادامه داد: مسئولان باید اولا از ظرفیت مردمی، طوایف، قبایل و ریش سفیدان مرتبط با مردم افغانستان استفاده و در کنار آن نیز از اهرم‌های در اختیار بهره بگیرند و مذاکره از موضع ضعف راه به جایی نخواهد برد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان اظهار داشت: اگر بخشی از یک استان کشور ما به یک چیز و آن هم آب و حقابه خود به افغانستان محتاج باشد بخش زیادی از مردم و کشور افغانستان به مصادیق و موارد فراوانی از کشور ما نیازمند هستند از برق و سوخت گرفته تا آذوقه و سوال اینجاست که چرا ما نباید از این اهرم استفاده کنیم.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول