اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

دولت نقش نهادهای اقتصادی عمومی را در اقتصاد تقویت می کند

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: برنامه دولت سیزدهم این است که نقش نهادهای اقتصادی عمومی را در اقتصاد ملی تقویت کرده و با این راهبرد، جبهه اقتصادی نظام جمهوری اسلامی ایران را کارآمدتر کند.

دولت نقش نهادهای اقتصادی عمومی را در اقتصاد تقویت می کند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از آستان نیوز، احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی در ششمین گردهمایی مدیران شرکت‌ها و مؤسسات زیرمجموعه بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی اظهار کرد: نکته مهمی که همه ارکان کشور باید به آن توجه داشته باشند این است که بتوانیم تهدید جنگ اقتصادی را به یک فرصت تبدیل کنیم.

وی افزود: شاید پیش از مواجهه با این شرایط، به هم‌افزایی پتانسیل‌های اقتصادی برای اداره کشور چندان احساس نیاز نمی‌کردیم، اما با تجربه ۳ سال گذشته امیدواریم اگر هم توافقی در مذاکرات صورت بگیرد، موجب نشود ما به دوران حاکمیت اقتصاد نفت زده و نقش‌آفرینی متمرکز دولت برگردیم.

خاندوزی خاطرنشان کرد: آستان قدس رضوی می‌تواند یکی ازمهم‌ترین بازیگران بخش عمومی اقتصاد ایران باشد و این بازیگری باید در نگاه کلان مدیریت اقتصادی کشور مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

وی افزود: اگر همه بازیگران اقتصاد از جمله دولت، بخش عمومی و بخش خصوصی بتوانند در تقسیم کار اقتصادی به یک اشتراک نظر برسند، آن وقت است که می‌توانیم در عرصه سیاست‌های ملی و منطقه‌ای اقتصاد، دستاوردهای قابل توجهی داشته باشیم.

خاندوزی با اشاره به الگوی موفق اقتصاد هوشمند و مردم‌پایه در بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی گفت: ما می توانیم در مجموعه‌های دولتی از این الگوی پیشرو استفاده کنیم و آن را به عنوان مصداقی از یک راهبرد محقق شده و به ثمر نشسته معرفی کنیم.

تاکید تولیت آستان قدس رضوی بر نظارت مستمر و پیشگیری از مفاسد اداری

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی نیز در این مراسم گفت: 2 شعار «خواستن توانستن است» و «کار نشد ندارد» باید شعار تمام مدیران آستان قدس باشد. خواستن به معنای عمل کردن و باور داشتن است. اگر بخواهیم به اهداف و خواسته‌های خودخواهیم رسید و می‌توان بااراده و عزمی راسخ موانع را از پیش پا برداشت. هر مشکلی راه‌حلی دارد و باید آن راه‌حل را پیدا کرد و این امر وظیفه دینی و آن چیزیست که اسلام از ما می‌خواهد.

وی با شاره به ضرورت برنامه‌ریزی برای افزایش بهره‌وری موقوفات افزود: ارتقای بهره‌وری در موقوفات و استفاده مناسب از منابع وقفی، باعث می‌شود مردم به اهمیت و تأثیرات مبارک وقف در جامعه بیشتر پی ببرند و درنتیجه انگیزه برای وقف نیز افزایش یابد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی با تاکید بر رعایت کامل ضوابط اداری و نظارت مستمر و دقیق برای پیشگیری از بروز جرائم و مفاسد اداری گفت: بنده نسبت به‌سلامت مالی در مجموعه‌های اداری و اقتصادی به‌شدت حساسیت دارم. سهل‌انگاری در هزینه‌ها قابل‌قبول نیست. این اموال موقوفات و نذورات هزاران انسان بوده و صاحب اصلی آن‎ها امام رضا(ع) است، لذا هیچ قصوری در این زمینه پذیرفتنی نیست.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول