اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

برخورد با چهار مفسد اقتصادی در شهرداری همدان/ کاهش زمین‌فروشی

شهردار همدان از کاهش زمین‌فروشی در شهرداری خبر داد و گفت: با چهار نفر از مفسدان اقتصادی در شهرداری همدان برخورد صورت گرفت.

برخورد با چهار مفسد اقتصادی در شهرداری همدان/ کاهش زمین‌فروشی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، بعد از ظهر امروز نخستین نشست خبری شهردار همدان پس از ۶ ماه تصدی مسوولیت سید مسعود حسینی؛ با اصحاب رسانه برگزار و در این جلسه موضوعاتی مختلفی مطرح شد.

 ابتدا هر از خبرنگاران و اعضای خانه مطبوعات استان مسائلی را عنوان کردند که می‌توان به معضل زباله‌گردها، بودجه عمرانی شهرداری در سال ۱۴۰۱، تعاونی مسکن خبرنگاران، مشکلات دکه‌های روزنامه‌فروشی، معضل سگ‌های ولگرد، تخریب خانه‌های تاریخی، تبدیل وضعیت استخدام نیروهای شهرداری اشاره کرد.

بازار سینا به زودی راه‌اندازی می‌شود

شهردار همدان در این مراسم با بیان اینکه نگاه مدیریت شهری در حال حاضر و اولویت اصلی آن اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است اظهار کرد: شاید افتخار بر این باشد که بخواهیم پروژه جدید شروع کنیم اما اگر نتوانیم آن را اجرا کنیم کار را مشکل خواهد کرد، به همین دلیل هدف ما تکمیل پروژه‌های بزرگ نیمه‌ تمام است.

سیدمسعود حسینی با اشاره به اینکه بالغ بر ۱۷ سال درگیر پروژه بازار سینا و ۱۵ سال درگیر پروژه پارکینگ آقاجانی‌بیگ هستیم و اولویت ما در خصوص پروژه‌های نیمه تمام، بیشتر اینها بودند گفت: به دنبال این هستیم نیمه اول سال ۱۴۰۱ این دو پروژه به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در بازار سینا انجام شده و بنا داریم تا شب عید طبقه اول را آن را افتتاح کنیم و تا اردیبهشت بازارها راه‌اندازی شوند افزود: درآمد پایدار از اولویت دیگر ماست و سرمایه‌گذاری یکی از عمده‌ترین موضوعاتی است که موارد توجه  قرار می‌گیرد.

شهردار همدان با اشاره به اینکه واقعیت طی پنج سال اخیر در حوزه سرمایه‌گذاری تقریبا صفر بودیم اما اکنون به عنوان مثال قرار شده فیبرنوری که موضوع شهر الکترونیک است با سرمایه‌گذاری ۱۷۰ میلیارد تومان اجرایی شود عنوان کرد: این اولین قرارداد ما در حوزه سرمایه‌گذاری است.

وی با اشاره به اینکه بازیافت هواپیما جزو معدود پروژه‌هایی است که همه مسوولان استان اتفاق قول اجرای آن را دارند گفت: این پروژه سرمایه‌گذاری بزرگی است که همه دنبال آن هستند و در واقع صنعتی است که در دنیا شاید بیشتر از پنج مورد نداریم.

حسینی با بیان اینکه این پروژه را خیلی‌ها با ذوب آهن اصفهان و ماشین‌سازی تبریز برابر می‌دانند افزود: بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان توان سرمایه‌گذاری است و حداقل ۵۰۰ نفر در این حوزه شاغل می‌شوند که تفاهمنامه‌ منعقد شده و باید شرکت مشترک ایجاد شود که شهرداری هم سهمی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه تنها پارک هواپیما یک شب در تهران ۳ میلیون تومان هزینه دارد که اگر در همدان هم این امکان باشد می‌تواند آورده خوبی برای این شهر باشد عنوان کرد: اینکه چه اتفاقاتی در خصوص بازیافت می‌افتد خیلی مهم است و ضرورت دارد شرکت‌های دیگر هم در کنار صنعت هواپیمایی باشند.

راه‌اندازی شهر خودرو ۲ در همدان

شهردار همدان با بیان اینکه در حوزه سرمایه‌گذاری بازار خودرو تجربه خوبی در همدان وجود دارد که به دنبال شهر خودرو ۲ هستیم و با سرمایه‌گذار مربوطه نیز مذاکراتی داشتیم گفت: گره ترافیکی باغ بهشت را با قرارگاه خاتم اجرایی می‌کنیم و تپه حاج عنایت و محله کبابیان نیز با سرمایه گذاری این مجموعه انجام می‌شود.

وی با اشاره به کار مطالعاتی طرح جامع شهری افزود: به دنبال تملک ملک برای بیمارستان یک هزار تخت خوابی بودیم و در کنار آن دهکده سلامت هم مطرح است که آن خود ظرفیتی برای جذب توریسم سلامت خواهد بود.

حسینی از آماده واگذاری زمین‌های شهرداری به سرمایه‌گذاران برای ساخت واحدهای مسکونی و حل مشکل مسکن در شهر همدان خبر داد و افزود: در خصوص پروژه‌های شهرداری شرکت ترکیه‌ای چندبار خود صحبت‌هایی داشته که پای کار بیاید و حتی آن شرکت پنج شرکت دیگر هم با خود آورده تا کار عمرانی انجام شود.

ایجاد شهرک ویلایی در همدان

وی با بیان اینکه در این راستا طرح جامع سرمایه‌گذاری را در حوزه شهرک ویلایی دنبال خواهیم کرد تاکید کرد: در حوزه سکونتگاه‌ها تحولاتی اتفاق می‌افتد تا محور توسعه باشد.

شهردار همدان با اشاره به ضرورت ایجاد مجموعه موج‌های آبی در همدان گفت: جای افسوس است و شاید ما کوتاهی کردیم که شهر کوچکی مجموعه آبی ایجاد می‌کند و ما تور می‌زنیم و گردشگرانی را با هزینه‌هایی به آنجا می‌بریم.

وی با بیان اینکه مشکلی در ایجاد موج های آبی در شهر همدان نداریم و به دنبال جذب سرمایه‌گذار هستیم تاکید کرد: زمین هم در بهترین جا وجود دارد و کافی است سرمایه‌گذار وارد شود و کار را پیش ببرد.

«شهر فرش» مرکزیت غرب کشور در همدان

حسینی با اشاره به اینکه «شهر فرش» نیز اتفاق خوبی است که در توافقات ما این شده مرکزیت غرب کشور را شرکت مربوطه برای همدان داشته باشد گفت: شاید برخی از گلایه‌های جمع حاضر به خاطر بی‌عدالتی در تقسیم منابع باشد که ایجاد سیستم خزانه‌داری می‌تواند آن را حل کند.

وی با بیان اینکه باید ستاد محوریت کارهای شهرداری را به دست بگیرد که بودجه ۱۴۰۱ در ابتدای سال مبنی بر این تصویب می‌کنیم که خزانه‌داری شکل گیرد افزود: در حوزه شهر هوشمند و شهرداری الکترونیک پیگیری‌هایی است و یکی از مواردی که در بدو ورودم به شهرداری داشتم این بود که روند صدور پروانه طولانی نشود.

شهردار همدان با اشاره به اینکه سطح انتظارات به حدی پایین آمده که مردم به دنبال تسریع در روند صدور پروانه هستند عنوان کرد: صدور پروانه حق مردم است و طولانی شدن نشدن آن جزو دغدغه ما بوده است.

شهردار همدان عنوان کرد: ۷۰ درصد خدمات شهرداری به موضوع استعلامات برمی‌گردد و قرارداد سیستم یکپارچه شهری با وجود مشکلات موجود، انجام شده که خود تحولی در عرصه خدمت‌رسانی است.

وی با اشاره به اینکه رقم بودجه شهرداری طی امسال یک‌هزار و ۶۶۴ میلیارد تومان بود که بودجه ۱۴۰۱ را دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بسته‌ایم گفت: در بودجه سال آینده عوارض ساختمانی صد درصد افزایش یافته و همکاران در پایان سال به قدری مراجعات داشتند که بودجه خوبی را در این حوزه مصوب کردیم.

حسینی با بیان اینکه نگرانی وجود داشت که بودجه ۱۴۰۱ محقق نشود اما خیلی از بودجه‌ها محقق شده و امیدواریم بیش از ۸۵ درصد باشد که رقم قابل توجهی است افزود: سبک بودجه‌نویسی تغییر کرده و موضوع خزانه را آوردیم و کمیته تخصیصی هم داشتیم.

وی با اشاره به اینکه ما وظیفه کسب درآمد را داشتیم که در این راستا بودجه سال ۱۴۰۱ مبلغ ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بسته‌ شده و این ریسک بالایی است تاکید کرد: ما نمی‌توانیم محافطه کاری کنیم و به همکاران گفتیم همه پای کار باشند تا بودجه محقق شود.

کاهش زمین‌فروشی در بودجه ۱۴۰۱

شهردار همدان از کاهش زمین‌فروشی در بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری همدان خبر داد و افزود: سال ۱۴۰۰، ۴۲ درصد فروش زمین داشتیم که سال ۱۴۰۱، ۳۶ درصد بسته شده است.

وی با بیان اینکه روند شهرداری در تامین بودجه این نبوده که معطل باشیم و بگوییم پروژه بازار سینا تمام شود تا مغازه‌ها را بفروشیم تصریح کرد: یکی از موارد اصلی ما ورودی شهر همدان است که باید چند هزار میلیارد تومان هزینه شود تا تملک صورت گیرد و از توان ما خارج است اما موضوع پارکینگ آقاجانی بیگ و بازار سینا را جایگزین می‌کنیم تا درآمد داشته باشیم.

حسینی با بیان اینکه دو راهکار برای جلوگیری از خام‌فروشی داریم که خط اعتباری یکی را انجام دادیم و دو بحث از جمله بدهی به بانک وجود دارد گفت: استفاده از ظرفیت موسسات مالی و بانک‌ها مورد توجه بوده است.

وی با اشاره به اینکه تعهد فروش املاک امسال شهرداری ۷۰۰ میلیارد تومان بود که طی چند ماهی که وارد شدم فروش زیر ۱۰۰ میلیارد تومان بود و امروز بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان کسری در این حوزه وجود دارد گفت: بلاتکلیفی که در جامعه به ویژه به خاطر کرونا و تحریم وجود داشته، هیچ فروشی در شهر اتفاق نیفتاده و شاید در حد دو درصد هم نبوده است.

شهردار همدان با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۱ اولویت الزامی یعنی پروژه‌هایی با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت بوده است خاطرنشان کرد: برای اتمام پروژه‌هایی مثل پل غدیر و  پارکینگ آقاجانی بیگ ۳۶ درصد از بودجه عمرانی سال ۱۴۰۱ یعنی ۴۴۱ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

زباله‌ها در همدان واجد ارزش می‌شوند

وی با اشاره به اینکه ۳۲ درصد از بودجه عمرانی یعنی ۳۸۷ میلیارد تومان برای پروژه های ضروری اختصاص دارد گفت: ۳۲ درصد یعنی ۳۶۶ میلیارد تومان برای پروژه‌های جدید تعریف شده است.

حسینی با اشاره به اینکه حل مشکل زباله‌گردی به موضوع فرهنگ‌سازی و فراهم کردن بستر آموزشی برمی‌گردد که در یک پک خود باید به آن بپردازیم  اضافه کرد: ساماندهی زباله‌گردی را در برنامه داریم و ما به دنبال واجد ارزش کردن زباله هستیم تا از منزل تفکیک صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در حوزه مدیریت پسماند ۱۷ سال است به لحاظ مباحث حقوقی کارخانه سیمان شهرداری مشکل داشت و اکنون این مشکل حل شده که یک درآمد پایدار برای استان است گفت: در خصوص مدیریت پسماند و بازیافت زباله با سرمایه‌گذار صحبت‌‌هایی داشتیم و البته صحبت سرمایه‌گذار هم این است که زباله واجد ارزش نمی‌رسد.

شهردار همدان با اشاره به اینکه پیگیری تعاون مسکن به حق است و پیشنهادی که داده شد انجام می‌دهیم تا جلساتی برگزار کنیم افزود: البته مذاکراتی هم شده و کارهایی هم صورت گرفته و کمی مسائل بروکراتیک باعث شده این مشکل حل نشود.

وی افزود: ما در همدان سر برخی مسائل می‌مانیم و از آن عبور نمی‌کنیم، یکی از معضلاتی که در شهرداری و مدیریت شهرداری داریم است که خیلی از موارد شخص محور شده‌اند.

حسینی با بیان اینکه ما در حوزه مدیریت شهری به دنبال ساختارسازی هستیم تا بودجه ها مشخص شود گفت: مدیریت مالی یکی از موضوعات مهم است و بیش از ۹۰ درصد ذهنیت و دغدغه مسوولان شهری تامین منابع است .

وی با بیان اینکه ما از اشخاص عبور می‌کنیم و اینکه من باشم یا نباشم مهم نیست و باید به ساختارسازی بپردازیم افزود: مطمئن باشید اگر طوری باشد که در جایی وامدار کسی باشم یک روز آنجا نمی‌مانم، البته تعامل داریم اما معامله نه؛ چیزی هم برای از دست دادن نداریم و براساس کاری که می خواهیم انجام دهیم پیش می‌رویم.

شهردار همدان با اشاره به اینکه در حوزه مبارزه با فساد نیز واقعیت این است که در خصوص مسئله زمین، باید از نیروهای شهرداری تقدیر و تشکر کرد گفت: نیروهای ما از شخص عبور کردند و به ساختار می‌پردازند و انصافا بیشتر از دوره‌های قبل هم پای کار هستند.

برخورد با مفسدان در شهرداری

وی با تاکید به اینکه در شهرداری اینکه نیروها بر اساس ساختار عمل کنند و برای مردم پای کار باشند به فرهنگ تبدیل شده است افزود: واقعیت امر این است که فساد در شهرداری خیلی چشمگیر است اما توسط تعداد کمی که نمی‌توانند بر نفس خود غلبه کنند صورت می‌گیرد و در این زمینه شهرداری هم فارغ از ادارات دیگر نبوده است؛ در این راستا با چهار نفر خاتمه قرارداد داشتیم که برای من هم تبعاتی داشته است.

حسینی در ادامه نسبت به اقدامات حوزه گردشگری از سوی شهرداری افزود: در حوزه یونسکو قبلا به دنبال این بودند مسیر گردشگری راه بیاندازیم و صحبت‌هایی انجام شده بود.

وی با اشاره به اینکه در خصوص مسیر گردشگری تاریخ و تمدن ایران، ۲۴ اسفند در تهران مراسم افتتاحیه‌ای داریم و در تهران صحبت‌هایی در این زمینه خواهیم داشت که من نیز سخنرانی دارم گفت: فردای آن روز همدان میزبان ۱۴ دیپلمات و مقامات کشور خواهد بود تا مسیر گردشگری غرب کشور را داشته باشیم.

شهردار همدان با بیان اینکه عنوان برنامه مسیر گردشگری غرب کشور است و به این مناسبت مراسم ویژه و خیلی خوبی را در همدان خواهیم داشت افزود: از اقوام و قومیت‌های مختلف حضور خواهند داشت و برنامه با حضور گروه های موسیقی و هنرمندان مختلف پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از ساعت ۹ تا ۱۰ روز سه شنبه برنامه‌ای به مناسبت چهارشنبه پایان سال خواهیم داشت گفت: ما میزبان مراسم مسیر گردشگری تاریخ تمدن جهان شهرهای ایران خواهیم بود و از آن روز برنامه‌های نورزی مفصلی در شهر همدان آغاز می‌کنیم که تا روز ۱۳ فروردین ادامه خواهد داشت.

برگزاری برنامه نوروز در ۸ محله شهر همدان

حسینی با اشاره به اینکه برنامه نیمه شعبان را در پیش رو داریم و در هشت محله شهر همدان نیز برنامه نوروزی برگزار می‌کنیم افزود: در حوزه فرهنگی همیار محلات فعال است.

وی در خصوص تخریب خانه‌های تاریخی گفت: در حوزه تخریب خانه‌های واجد ارزش معتقدم اولا صاحب این خانه‌ها بدانند در آینده نه چندان دور خانه‌های آنها در حد عتیقه خواهد بود و باید قدر این خانه‌ها را بدانند، به عنوان نمونه روبروی خانه پوستی‌زاده یک هنرمند همدانی خانه زیبایی را طی چهار سال کار ایجاد کرده است و ۲۵ اسفندماه امسال این خانه افتتاح می‌شود.

شهردار همدان با بیان اینکه در خصوص خانه پوستی زاده سرمایه گذار ورود کرده و نسبت به محوطه ساعی هم کارهایی انجام می‌شود گفت: اگر چندین کار در حوزه خانه‌های واجد ارزش انجام شود مشوقی برای حفظ این بناها خواهد بود.

وی گفت: نسبت به جلوگیری از تخریب خانه اقبالیان خود وارد شدیم و این خانه موضوعات حقوقی بالایی دارد و هنوز سند ثبت میراثی ارائه نشده است، واقعیت امر هم این است که برای تخریب این ملک مجوزی صادر نخواهیم کرد.

حسینی با اشاره به ابنکه در حوزه مدیریت شهری قانون هرآنچه به ما بگوید عمل می‌کنیم گفت: بر اساس موارد قانونی باید پروانه گرفته شود و هرکه پروانه کار را گرفت با آنها تا آخر کار هستیم و دوم اینکه حق و حقوق شهرداری را هم بپردازند.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه پروژه اسکای مال تا زمانی که مباحث کارشناسی داشت مشکلی نداشت و از زمانی که از مدیریت خارج شد، مشکلاتی ایجاد شده است گفت: ما پیشنهاد اعطای زمین در اجرای پروزه در جای دیگر را به سرمایه‌گذار داده‌ایم اما او اصرار بر ادامه پروژه در همان نقطه دارد.

پیگیر قطار شهری برای همدان

شهردار همدان با بیان اینکه قطار شهری از موارد منحصر به فردی می تواند برای شهر همدان باشد و ما حتما پیگیری می‌کنیم افزود: گاهی موضوعاتی مطرح است که که آیا توان داریم که باید گفت قرار است قسمتی از کار از بخش اوراق و تهاتر نفت و از طریق بودجه کشوری تامین شود که نمایندگان همدان در مجلس نیز پیگیر هستند.

وی با اشاره به اینکه نحوه اجرای کار به عهده مشاور خواهد بود و ما نسبت به آن ورود نمی کنیم و دیدگاه مدیریتی مبتنی بر نظارت کارشناسی است گفت: یکی از رویکردهای ما در حوزه مدیریت شهری به ویژه در مسئله گردشگری، طرح گذر تاریخی و فرهنگی از باباطاهر تا آرامگاه بوعلی است که بازار را هم دربر می‌گیرد و در این زمینه بازاریان هم پای کار هستند.

حسینی با بیان اینکه در خصوص جمع‌آوری سگ‌های ولگرد مدیریت شهری پای کار است و مرکز نگهداری سگ‌های ولگرد در باغ میوه همدان ایجاد شده است افزود: جمع‌آوری سگ‌های ولگرد از سطح شهر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در خصوص کیوسک‌های مطبوعاتی جلساتی برگزار خواهیم کرد و به موضوعاتی خواهیم پرداخت گفت: نسبت به حمایت از فوتبال شهرداری پای کار ایستادیم چرا که موضوع یک تیم نیست و برای رسیدن به آن تیم هزار نفر در محلات تلاش کرده‌اند.

شهردار همدان با اشاره به اینکه افتخار می‌کنیم که یک تیم بومی داریم و تا آخر آن را حمایت می‌کنیم و قدردان تلاش‌های جوانان همدان هستیم افزود: در این حوزه نگاه کارشناسان را هم می‌پذیریم و مباحث فنی را خانوادگی و درون سیستم داریم و سعی می‌کنیم در تیم‌های دیگر مثل والیبال و کشتی، نیز ورود کنیم.

پروژه میدان امام (ره) آماده بهره‌ برداری است

وی با بیان اینکه آماده بهره‌برداری از میدان امام(ره) هستیم و از لحاظ پروژه عمرانی شهرداری، کار تمام شده است گفت: در حال حاضر میراث فرهنگی باید اقلام و اشیا گرانبها را در اختیار ما قرار دهد تا آنجا را افتتاح کنیم.

حسینی با اشاره به گلایه‌هایی مبنی بر اینکه سطح شهر در مناسبت‌های مذهبی به خوبی فضاسازی نشده بود و این به ضعف فرهنگی برمی‌گردد افزود: دهه فجر اشاره داشتند که فضاسازی کم بود اما با ارقام ثابت کردیم ۲۰ درصد بیشتر از گذشته بوده و ما معتقدیم باید کار با خلاقیت باشد.

وی با بیان اینکه در اعیاد شعبانیه فضاسازی انجام شد اما باد شدید هم معضلی بود گفت: بالغ بر یک و نیم میلیارد تومان در این زمینه صرفه‌جویی و جلوگیری از هدر رفت سرمایه داشتیم اما خلاقیت را هم مدنظر قرار دادیم.

شهردار همدان با اشاره به اینکه المان‌هایی هم برای سال جدید در شهر همدان دیده شده و در این زمینه خلاقیت و استفاده از ظرفیت هنرمندان بومی مورد توجه بوده است عنوان کرد: از پروژه‌های کوچک مقیاس نیز غافل نیستیم و  در ۱۲ نقطه شهری طرح کوچک مقیاس و با ظرفیت مسابقه ای در راستای جلوگیری از معضلات اجتماعی داشته‌ایم.

وی بیان کرد: سال ۱۴۰۰ تقریبا ۷۵ هزار تن آسفالت داشتیم و برای سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۵۰ هزار تن را پیش‌بینی کردیم که این البته با توجه به افزایش قیمت‌ها بوده است و  یک رقم بسیار بالایی شامل می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه لکه گیری معابر فاز به فاز شروع شده و رینگ اول به اتمام رسیده و سعی داریم از فروردین ماه سال آینده نیز رفع نواقص را داشته باشیم عنوان کرد: یکی از مسائل اصلی ما ورودی شهر است و یکی از مطالبات این است تا مناظر نازیبا رفع شود.

وی در خصوص وضعیت استخدام نیروهای شهرداری و تعیین تکلیف استخدامی فرزندان شهدا و ایثارگران گفت: از نقاط ضعف شهرداری وضعیت اشتغال و معضل اقتصادی است که این هم شاید به بحث‌های مبارزه با رانت و تبعیض برگردد.

شهردار همدان با اشاره به اینکه رفع مسائل اقتصادی را با سرمایه‌گذاری می‌بینیم و دوم بحث اشتغال است که به دنبال حل آن هم هستیم افزود: سال‌های گذشته شیوه نامناسب استخدامی وجود داشته و این موضوع مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه حتی من هم وارد شهرداری شده‌ام حقوقم کاهش داشته است ادامه داد: البته تا امروز هم ریالی از شهرداری نگرفتم و کمی علی‌الحساب دادند اما خداوند را شکر که عزتی داده و نیازمند نبودیم.

حسینی با اشاره به اینکه برخی پرسنل نسبت به حقوق گلایه‌هایی داشتند و واقعا پای کار هستند که انتظار داشتند دستمزدشان هم اضافه شود ادامه داد: ما نسبت به ریال به ریال بودجه شهرداری برنامه ریزی کردیم و پیگیر راه‌اندازی تعاونی مسکن نیروها هم هستیم.

وی با تاکید به اینکه در موضوع استخدامی نیروها و تبدیل وضعیت آنها در ورود کار اشراف کامل داریم اما دستورالعملی که از تهران هم آمده که ما تابع آن هستیم گفت: اطلاعات ۲۵۰ ایثارگر در سامانه ثبت شده که باید تبدیل وضعیت شوند و برای ۱۱۰ نفر هم پست‌های خالی سازمانی را اعلام کنیم تا این نیروها ورود کنند و جا نمانند.

وی در خصوص سوالی مبنی بر اینکه گویا برخی از بازنشستگان هم دوست ندارند از سیستم خارج شوند نظر شما چیست؟ افزود: افرادی تا ۳۵ سال حق دارند خدمت کنند و تامین اجتماعی هم تمایلی به بازنشستگی‌ آنها ندارد.

شهردار همدان با اشاره به اینکه پروژه میدان بار هم مانند اسکای‌مال است و امیدوارم کمک شود تا هرجایی از حوزه کارشناسی خارج نشود خاطرنشان کرد: جانمایی آنجا مشکل دارد و از سرمایه‌گذار حمایت می کنیم و پای کار هستیم اما قراداد به نفع مردم باشد.

وی بیان کرد: زمانی افراد بانفوذی می‌خواستند حتما این پروژه انجام شود و باعث شدند منافع مردم به خطر بیافتد.

رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات استان همدان نیز با بیان اینکه سال ۹۱ تعاونی مسکن با حضور خبرنگاران تشکیل شد و سال ۹۳ زمینی مسکونی از شهرداری خریداری تا برای ۸۰  نفر از خبرنگاران ساختمانی ساخته شود و واحدهایی تحویل آنها شود اظهار کرد: این ساختمان در دو طبقه اجرا شد اما از سال ۹۸ متوقف شده است.

اشکان یوسفی با اشاره به اینکه اداره راه شهرسازی در این خصوص عنوان می‌کند که زمین مشجر است و چه کسی گفته مسکونی و به همین دلیل پروژه تعطیل شده است گفت: دعوای بین راه و شهرسازی و شهرداری باعث شده  اصحاب رسانه متضرر شوند.

وی با بیان اینکه از سال ۹۳ نامه‌ بر تغییر کاربری به مسکونی وجود دارد و تعاونی مسکن میلیاردها تومان به خاطر این تعطیلی متضرر شده است افزود: در حالی که ۸۰ واحد آماده شده و تا طبقه سوم رفته است اما کار متوقف شده و خبرنگاران بلاتکلیف مانده‌اند.

رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات استان همدان بیان کرد: پیشنهاد می‌شود کمیته‌ای در این خصوص در شهرداری تشکیل شود و کار هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول