اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

پکن: امیدواریم جنگ روسیه و اوکراین متوقف شود

وزیر خارجه چین در گفت‌و‌گو با همتای فرانسوی ابراز امیدواری کرد که «جنگ» روسیه و اوکراین متوقف شود.

پکن: امیدواریم جنگ روسیه و اوکراین متوقف شود

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری در چین از گفت‌و‌گوی ویدئویی «وانگ یی» وزیر خارجه این کشور با «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه با موضوع تنش‌های غرب با روسیه بر سر اوکراین خبر دادند.

 طبق گزارشی که شبکه «الجزیره» در صفحه اخبار لحظه به لحظه تحولات اوکراین به نقل از منابع رسانه‌ای و رسانه‌های چینی از قبیل شبکه «سی‌سی‌تی‌وی» و وبگاه «سی‌جی‌تی‌ان» منتشر کرد، وزرای خارجه پکن و پاریس امروز پنجشنبه درباره این بحران رایزنی کردند.

طبق این گزارش، به نظر می‌رسد که وانگ یی وزیر خارجه چین طی گفت‌و‌گو با «ژان ایو لودریان» همتای فرانسوی خود، برای اولین بار از واژه جنگ برای اطلاق به تنش‌های اخیر روسیه و اوکراین استفاده کرد.

وانگ یی وزیر خارجه چین ضمن درخواست از همه طرف‌ها برای اتخاذ اقدامات بیشتر به منظور اجتناب از تشدید تنش‌ها گفت: «ما امیدواریم که این جنگ هر چه زودتر متوقف شود».

طبق گزارش الجزیره، «پکن تاکنون تلاش کرده تا یک اقدام متوازن‌بخش ظریف در مورد تهاجم مسکو انجام دهد و از محکوم کردن یا چشم پوشی از اقدامات روسیه خودداری کرده و در عین حال به میانجیگری بین کی‌یف و مسکو تمایل نشان داده است.

مقام‌های ارشد پکن از زمان تشدید تنش‌های آمریکا و متحدانش با روسیه بر سر اوکراین، بارها خواستار گفت‌و‌گو به منظور توقف درگیری‌ها شده و همزمان با تحریم‌های کشورهای غربی علیه روسیه مخالفت کرده است.

بر همین اساس، «ژائو لی جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین روز پنجشنبه (امروز) مخالفت پکن با اعمال تحریم‌ها را یک بار دیگر اعلام کرد و خواستار گفت‌و‌گو به منظور پایان دادن به بحران اوکراین شد. وی البته هشدار داد، پکن با اقدام واشنگتن برای اعمال تحریم علیه چین به بهانه مقابله با روسیه، پاسخ قاطع خواهد داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول