اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  صنفی فرهنگی

ضرورت تشکیل هیئت های اندیشه ورز مشترک بین دادستانی کل و دانشگاه تربیت مدرس

رئیس دانشگاه تربیت مدرس بر ضرورت تشکیل هیئت های اندیشه ورز مشترک بین دادستانی کل و این دانشگاه تاکید کرد.

ضرورت تشکیل هیئت های اندیشه ورز مشترک بین دادستانی کل و دانشگاه تربیت مدرس

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، مصادف با روز جانباز غلام‌عباس ترکی معاون قضایی دادستان کل کشور با فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه تربیت مدرس دیدار کرد.
در این دیدار که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، ترکی ضمن تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه با تقدیر از عملکرد دانشگاه تربیت مدرس در حوزه حقوق عامه و پیشگیری از جرم گفت: امروز دستگاه قضا و دادستانی کل کشور برای ارتقاء وضعیت پیشگیری از وقوع جرم و صیانت از حقوق مردم برنامه های گسترده ای با رویکرد تحولی ‌دارد. تحول در این حوزه نیازمند تبیین و تولید دانش و ادبیات مناسب برای آشنایی بیشتر جامعه به ویژه دانشجویان و نخبگان با مفاهیم حقوق عامه و تدابیر پیشگیرانه دارد از این رو دادستانی کل تلاش می کند با همکاری دانشگاه‌ها، مراکز علمی و پژوهشی معتبر، حوزه های علمیه و سازمان های مردم نهاد به تحقق این موضوع کمک کند.
ترکی خاطرنشان کرد: کهنگی و عدم روز آمدی و در عین حال تکثر و تورم قوانین حاکم، وجود خلا ها و ابهامات قانونی، وجود موقعیت های تعارض منافع و امضاهای طلایی در نظام اداری کشور به عنوان منافذ و گلوگاه‌های فسادزا  بسترهای شکل گیری چرخه های معیوب و ناقص را در نظام حکمرانی در بخش های مختلف فراهم آورده است که این چرخه های معیوب منجر به باز تولید نابسامانی، تخلف، جرم و در مواردی فساد شده است. در این میان بسیاری از مردم به دلیل عدم آشنایی با ساخت حقوقی کشور و قوانین شکلی و ماهوی از حقوق اولیه خود محروم  و در مقابل  برخی افراد سودجو با استفاده از خلاهای قانونی متمایل به ارتکاب جرم شوند.
این استاد دانشگاه افزود: دادستانی کل کشور یقینا برای ارتقاء نظم حقوقی و شاخص های حکمرانی مطلوب در  قضا و توسعه عدالت دست یاری بسوی جامعه نخبگانی و حوزه و دانشگاه دراز می‌کند.
در ادامه فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه تربیت مدرس ضمن تبریک ولادت حضرت ابالفضل العباس (ع) و همچنین پاسداشت یاد جانباز شهید حاج قاسم سلیمانی، عملکرد دستگاه قضا در دوره مدیریت جدید را مردمی، علم محور، حاشیه زدا و جهادی قلمداد کرد و بیان داشت: با شناختی که از رئیس عدلیه دارم بی شک منویات مقام معظم رهبری در حوزه عدالت و رضایتمندی مردم محقق خواهد شد.
دانشجو خاطرنشان کرد: دانشگاه تربیت مدرس به عنوان یکی از سه دانشگاه برتر کشور در خصوص پیشگیری از وقوع جرم، آشنایی با حقوق شهروندی و حقوق زن و خانواده  دغدغه اساسی دارد و احساس می‌کند در زمینه های یاد شده نسبت به جامعه دین و تکلیف دارد.
رئیس دانشگاه تربیت مدرس با استقبال از رویکرد دادستانی کل کشور و اعلام آمادگی برای همکاری های علمی و پژوهشی، اظهار داشت: این همکاری ها زمانی کارنامه قابل قبولی می‌گیرد که مردم اثرات توزیع عدالت و رافت را لمس کنند.
در این نشست رئیس دانشگاه تربیت مدرس ضرورت تشکیل هیئت های اندیشه ورز مشترک بین دادستانی کل و دانشگاه را مورد تاکید قرار داد. در پایان این نشست دو مرجع بر تنظیم سند تفاهم  در زمینه همکاری های علمی برای ارتقاء وضعیت پیشگیری از وقوع جرم و صیانت از حقوق عامه با بهره مندی از رویکردهای نوین و راهکارهای نوآورانه در نظام حکمرانی قضایی و حقوقی مطلوب توافق کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول