اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

بارش‌ها فعلا تا 3 روز آینده ادامه دارد

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: فردا به تدریج با ورود سامانه بارشی به شمال‌غرب کشور، بارش‌ها به تدریج در کل نوار غربی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران، البرز و قزوین آغاز می‌شود.

بارش‌ها فعلا تا 3 روز آینده ادامه دارد

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: روز آینده 18 اسفند در نوار شرقی کشور بارش پراکنده گاهی وزش باد داریم و به تدریج با ورود سامانه بارشی به شمال‌غرب کشور بارش‌ها به تدریج در کل نوار غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران، البرز و قزوین آغاز می‌شود.

وی افزود: روز آینده در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان و شمال زنجان بارش‌ها شدت بیشتری دارد و در ارتفاعات بارش برف و در سایر نقاط کشور بارش باران، گاهی رعد و و برق و وزش باد شدید موقت انتظار داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز پنج‌شنبه 19 اسفند علاوه بر مناطقی که ذکر شد، در غرب اصفهان و شمال فارس بارش خواهیم داشت و به تدریج با شمالی شدن جریانات روی خزر، بارش و کاهش نسبی دما در سواحل شمالی پیش‌بینی می‌شود. همچنین در برخی نقاط نیمه شرقی کشور نیز ابرناکی و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. پنج‌شنبه در جنوب آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، غرب کردستان، شمال زنجان، شرق لرستان و شمال بوشهر در ارتفاعات البرز مرکزی بارش‌ها شدت بیشتری دارد.

ضیائیان اضافه کرد: روز جمعه 20 اسفند بارش در نوار غربی کشور و نوار شمالی کشور همچنین غرب اصفهان و شمال فارس ادامه دارد و شنبه 21 اسفند گستره بارش‌ها فقط در نوار شمالی کشور و بخش‌هایی از شرق و جنوب کشور خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: بعدازظهر چهارشنبه و روز پنج‌شنبه شکل‌گیری توده گرد و خاک در کشورهای همسایه و انتقال آن به استان‌های غرب و جنوب‌غرب کشور موجب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی در این نواحی خواهد شد و روزهای جمعه و شنبه پیش‌رو وزش باد شدید در شرق و شمال‌شرق کشور و مرکز کشور موجب خیزش گرد و خاک در این مناطق می‌شود.

وی افزود: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 29 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و ارومیه با کمینه دمای 2 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت:‌ آسمان تهران فردا نیمه ابری گاهی وزش باد، در بعدازظهر بارش باران پیش‌بینی می‌شود و روزهای پنج‌شنبه و جمعه آسمان تهران ابری و بارانی است. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 16 و 8 درجه خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول