اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

حواشی مجمع کمیته ملی المپیک|جدل های دبیر با اعضای هیات اجرایی/پاسخ عجیب صالحی‌امیری به یک رئیس

مجمع عمومی کمیته ملی المپیک با اعتراض برخی از روسای فدراسیون ها نسبت به بودجه تخصیص یافته همراه شد.

حواشی مجمع کمیته ملی المپیک|جدل های دبیر با اعضای هیات اجرایی/پاسخ عجیب صالحی‌امیری به یک رئیس

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مجمع کمیته ملی المپیک با حضور وزیر ورزش و جوانان، صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک و روسای فدراسیون‌های ورزشی در سالن آکادمی ملی المپیک از ساعت ۱۵ آغاز شد.

* هادی ساعی و میرشاد ماجدی، سرپرست فدراسیون فوتبال غایب هستند.

* در ابتدای مراسم پس از پخش قرآن سرود ملی صالحی امیری به ارائه گزارش پرداخت.

* صالحی امیری در ارائه گزارش خود اظهار داشت: وظیفه دارم از تک تک عزیزان و همه شما بزرگان حاضر در این جمع که پرچم جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز در می آورید، قدردانی کنیم. ما قدرشناسی می‌کنیم از همه کسانی که به دنبال توسعه ورزش دارند. برای قهرمانان، پیشکسوتان، روسای فدراسیون هایی که حتی در نشست نیستند، همچنین از خسروی وفا، سجادی و معاونانش و اصحاب رسانه قدردانی می‌کنیم.

وی ادامه داد: امروزه اساس موفقیت مدیران با رویکرد استراتژیک محقق می‌شود. از سال ۹۶ الگوی استراتژیک را  در کمیته برنامه‌ریزی کردیم. برای تحقق این استراتژی باید در کنار هم باشیم. در واقع سیاست اصل تمرکز در ورزش را معین کردیم. من این اصول را در همان روز اول حضورم اعلام کردم و تا امروز به آن وفادار ماندم.

 

رئیس کمیته ملی المپیک عنوان کرد: در چهار سال گذشته بدون کمترین انحراف از این استراتژی حرکت کردیم. اگر بر این رویه نباشیم، نمی توانیم به موفقیت برسیم.  ما تغییراتی را ایجاد کردیم و آینده نگری و تغییر در نگاه و دیدگاه را در  سرلوحه کار قرار دادیم.

 وی با اشاره به نقش قهرمانان در متن هم حوادث اجتماعی گفت: بسیج همه امکانات برای ورزش اقدام مهمی بود که انجام دادیم. تأسیس موزه ورزش یکی از اقدامات مهم بود که انجام شد و در آن افتخارات و تندیس‌ها قرار گرفت. البته سهم کمیته ملی پارالمپیک را نباید نادیده گرفت. انجام پروژه تاریخ شفاهی ورزش ایران و ایجاد بانک اطلاعاتی ورزش کشور از اقدامات دیگر بود. گام بعدی، دیپلماسی ورزش بود که در مسیر کاهش فشار غیر منطقی به ورزش ایران و ارتباط با نهادهای مرتبط بود.

صالحی امیری گفت: گام پنجم افزایش بودجه برای فدراسیون ها بود که در بودجه به دویست میلیارد تومان رسید، البته تا رسیدن به مبلغ پانصد میلیارد تومان هنوز فاصله وجود دارد. در گام ششم، شفاف سازی در دستور کار قرار گرفت که بر این اساس، همه قراردادها و ...  منتشر شد.

وی ادامه‌داد: در گام هفتم با هدف افزایش خدمات به فدراسیون ها، زیرساخت‌های مربوط به آکادمی ملی المپیک ترمیم و بازسازی شد. در گام هشتم گسترش مسایل آموزشی در دستور کار قرار گرفت و بر این اساس کلاس‌ها و دوره‌های مختلف آموزشی اجرا شد. همچنین کمیسیون های مختلف شکل گرفتند که نقش مهمی در کمیته ملی المپیک دارند. در گام بعدی، همگرایی با رسانه‌ها را اعلام کردیم و آنها را رکن چهارم ورزش معرفی کردیم. بدون رسانه‌ها، امکان انتقال موفقیت‌ها امکان‌پذیر نبود و آنها را در کنار خود قرار دادیم.

رئیس کمیته ملی المپیک اظهار داشت: در گام بعدی، پیشکسوتان را ارج نهادیم. آنچه در چهار سال گذشته شکل گرفت، نتیجه تلاش همه فدراسیون ها و مسئولان بوده است و من کمترین نقش را داشته‌ام و اگر کمبودی وجود دارد، به پای من بنویسید.  من در این دوره چهار ساله تلاش کردم از مسیر دیانت و اخلاق خارج نشوم،  اما ممکن است لغزش‌هایی داشته باشم.

*هادی ساعی، حمیده عباسعلی، سعیدی دبیر کمیته ملی المپیک به صورت آنلاین در مجمع حضور دارند.

* به دلیل حضور پر تعداد خبرنگاران، عکاسان و تصویر برداران ازدحام زیادی در سالن محل مخصوص رسانه ها وجود دارد و این اتفاق، باعث مختل شدن کار رسانه های مکتوب شده است‌.

* دبیر در خلال گزارش مالی خطاب به حسابرس گفت: شما باید به تفکیک گزارش دهید. من توفیق نداشتم که خدمت هیات اجرایی برسم اینجا مجمع است و باید سوال کرد، چون همه اعضا اوستا هستند. این گزارش ایراد دارد و باید گزارش متفرقه را بگویید. باید مثلا بگویید اختیارات کمیته در فلان کار چقدر بوده است. 

بابایی خطاب به دبیر گفت: بودجه ما تماما قهرمانی است و خودتان در هیات اجرایی بوده اید، اطلاع دارید. 
صالحی امیری گفت: ۲۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون‌ است که از این مبلغ ۱۴۴۵۰۰ میلیارد ردیف اصلی و یک ردیف ۵۰ میلیاردی برای المپیک بود  که ۳۰ میلیارد ارز گرفتیم و بقیه برای البسه و هواپیمایی بود. این می شود متفرقه. بودجه ۵۰ میلیاردی برای ورزش قهرمانی بود. ۱۸۰ میلیارد از مجلس برای سه رویداد سال آینده که ارز نیاز دارند، درخواست کردیم. ۳۹ درصد مازاد بر مصوبه تا الان تخصیص دادیم و میزان متوسط تشخیص ما تا الان ۶۰ درصد  منابع مان است. 

دبیر در ادامه گفت: باید هیات اجرایی در این مورد دفاع می کرد. ما تفاهم‌نامه امضا کردیم اما تفاهم‌نامه کجاست. بودجه متفرقه دست رییس و هیات اجرایی است و من نباید گدایی کنم. شما امتیاز تخصیص بودجه را هزار قرار دادید، و تکواندو ۹۹۸ شد و بودجه گرفت و نوش جانش، اما ما که ۱۸۰۰ شدیم را چرا نمی دهید؟ چرا پولی که به حسن یزدانی و پیشکسوتان ما می دهید را جزو بودجه ما در نظر می گیرید؟ من به تک تک اعضای هیات اجرایی نقد دارم.

صالحی امیری گفت: همه اعضای مجمع می‌توانند به اسناد ما دسترسی داشته باشند، ما منابع را به ۵۰۰ میلیارد رساندیم، اما بودجه ورزش قهرمانی ما ۱۰۰ میلیون دلار است که این نبودجه یک فدراسیون در اروپا است. من هیچ کس را به دیگری ترجیح ندادم.اولویت اول من کشتی است، هرچند ما بودجه کافی به آنها ندادیم. بودجه مصوب ۴ میلیارد بود، اما او درست گفت که حجم اعزام هایش زیاد است. ما آن را به ۸۸۰۰ میلیارد رساندیم.

دبیر در پاسخ به صالحی امیری گفت: اگر اینطور بوده پس چراکیکاوس سعیدی به اشتباه گفت که ۲۲۵ درصد داده است؟ وقتی اینطور می‌گویند من بیرون دروغگو می‌شوم.

 

در ادامه قدیمی، رئیس فدراسیون هاکی عنوان کرد: بودجه ما هم کم است و ما امروز ۳۰ اعزام داشتیم، اما  صالحی امیری که از صحبت های قدیمی ناراحت شده بود، گفت: شما هر روز یک نامه در کارتابل من دارید که دیگر به آنها جواب نمی دهم. شما چه مدیری هستید که از اعداد و ارقام اطلاعی ندارید و من زبان شما را نمی فهمم و باید با سعیدی صحبت کنید. 

علیپور و باقرزاده هم خطاب به دبیرگفتند:  شما نایب رئیس کمیته بودید و آیا خادم بودجه می آورد شما تصویب می کردید؟ خیر نمی کردید. هر روز دبیر دعوای بودجه کشتی را با ما داشت. 

عزیزی رئیس فدراسیون گلف گفت: باید شان مجمع را حفظ کنیم. ما باید برنامه های سال آینده را تصویب کنیم و این درست نیست که هرکسی صحبت می‌کند. هیچ نقصی در توزیع بودجه نیست و فقط می توانید نسبت به کم بودن آن اعتراض کنید. من از کم و زیاد  شدن امتیازها صحبت نمی‌کنم، اما این حق برای تک تک افراد است که بباید صحبت کنند. در ۴ سال گدشته خارج از مسیر حق حرکت نکردیم، اما توانایی بودجه ما همین است و نمی توانیم بودجه بالاتری داشته باشیم.

وی ادامه داد: زمانی که من آمدم پول حقوق کارمندان را هم نداشتیم اما الان بودجه ۲۰۰ میلیارد تومان است که بیش از ۱۶۰ میلیارد محقق شده است. ما اجازه ندادیم که حق کشی ضایع شود و براساس جدول عمل می کنیم و همه را روی سایت می‌گذاریم.

*پاسخ تند به دبیر و ادامه چالش‌ها تا پایان مجمع/پای خادم هم وسط آمد

به گزارش فارس، جدل های علیرضا دبیر با اعضای هیات اجرایی کمیته تا انتهای جلسه ادامه داشت به طوری که محمد علیپور و فضل‌الله باقرزاده ۲ عضو هیات اجرایی به او پاسخ می دادند. 

محمد علیپور عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک گفت: ۵۰ تا ۵۱ فدراسیون داریم. آقای دبیر به عنوان رییس از بودجه دفاع می کنید، حقتان است و گفتید نماینده ۵۰ فدراسیون هستید. وقتی نایب رییس کمیته بودید و آقای خادم بودجه می آورد موافقت می کردید؟ نمی کردید! آقای باقرزاده شاهد هستند. 
باقرزاده عنوان کرد: آن زمان بودجه ۵ میلیاردی کشتی را به ۲ میلیارد تبدیل کردید. وقتی کیومرث هاشمی رییس کمیته بود من و آقای علیپور عضو هیات اجرایی بودیم یک روز نشد دعوای دبیر و خادم را نداشته باشیم.

در نهایت مجمع عمومی کمیته ملی المپیک پس از بیش از 3 ساعت به پایان رسید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول