اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

منتظر مصوبه عراق برای بازگشایی مرزهای زمینی هستیم/ زائران فعلا به مرزها نروند

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه منتظر مصوبه عراق برای بازگشایی مرزهای زمینی و ازسرگیری سفرهای زمینی به عتبات هستیم، گفت: زائران تا اعلام رسمی به مرزها مراجعه نکنند.

منتظر مصوبه عراق برای بازگشایی مرزهای زمینی هستیم/ زائران فعلا به مرزها نروند

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌‍الاسلام صحبت‌الله رحمانی، معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت درباره زمان بازگشایی مرزهای زمینی گفت: قرار بر این بود که طبق قول مساعد طرف عراقی، مرزهای زمینی نیز همانند مرزهای هوایی مشمول لغو روادید شده و برای تردد زائران عتبات عالیات بازگشایی شود.

وی با بیان اینکه مرزهای زمینی از سال ۹۸ به دلیل شیوع کرونا و مجوز ندادن وزارت بهداشت دو کشور، همچنان بسته است، گفت: با توجه به پیگیری‌های رئیس سازمان حج و زیارت و رایزنی‌های سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد، قول مساعد برای بازگشایی مرزهای زمینی داده شده که منتظر تحقق این تصمیم هستیم.

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت بیان کرد: در حال حاضر مرزهای زمینی همچنان به روی زائران بسته است و مجوز یا مصوبه‌ای از سوی کشور عراق صادر نشده است؛ بنابراین متقاضیان و عاشقان زیارت اباعبدالله(ع) به هیچ عنوان به مبادی مرزی مراجعه نکنند. چراکه امکانات کافی برای این افراد وجود ندارد و با مشکلات متعدد مواجه می‌شوند.

حجت‌الاسلام رحمانی با بیان اینکه سازمان حج و زیارت به محض دریافت مجوز تردد از مرزهای زمینی آن را به صورت رسمی اعلام و مبادرت به اعزام می‌کند، گفت: امیدواریم وعده داده شده عملیاتی شود و شاهد تردد زائران از راه‌های زمینی نیز باشیم.

انتهای پیام/11

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول