اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

افتتاح پالایشگاه قیر ارومیه با ظرفیت سالیانه 300 هزار تن

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: فاز نخست پالایشگاه قیر ارومیه با ظرفیت تولید سالانه 300 هزار تن و مشارکت 85 درصدی بخش خصوصی به بهره برداری رسید.

افتتاح پالایشگاه قیر ارومیه با ظرفیت سالیانه  300 هزار تن

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سیدمحسن حمزه‌لو مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران و در بازدید جمعی از اصحاب رسانه از پالایشگاه قیر ارومیه اظهار کرد: برای ایجاد و راه اندازی این پالایشگاه اعتباری بالغ بر 2000 میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی هزینه شده است.

 حمزه لو در ادامه در خصوص اتمام بزرگراه محور ارومیه - سرو گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده، تا اردیبهشت سال آینده نیز 6 کیلومتر باقی مانده افتتاح می شود و طی چند هفته گذشته نیز سه کیلومتر از بزرگراه بین‌المللی ارومیه_ سرو بازگشایی شد.

وی ادامه داد: با توجه به این‌ که این استان دارای 5 پایانه مرزی است و یک چهارم پایانه‌های کشور در آذربایجان‌غربی قرار دارند لذا توسعه زیرساخت‌های لازم برای پایانه‌های مرزی به ویژه پایانه مرزی سرو در راستای گسترش مراودات اقتصادی با کشورهای همسایه بسیار با اهمیت و ضروری است تا سال آینده شاهد پیوند جاده ارومیه - سرو به این پایانه مرزی باشیم.

 مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی بیان کرد: تکمیل محور ترانزیتی ارومیه - سرو به عنوان یکی از طرح‌های بزرگ و ملی کشور در دستور کار مجموعه راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: بالا بردن کیفیت آسفالت در این استان خیلی مهم است چرا که به دلیل سردسیر بودن منطقه و نمک پاشی های مستمر شاهد تخریب آسفالت در محورهای مواصلاتی هستیم که بر اسن اساس افتتاح پالایشگاه قیر در ارومیه نقش مهمی در بالا بردن مطلوبیت پروژ های جاده ای خواهد داشت.

حمزه لو گفت: توجه به حوزه راه سازی بسیار مهم است و برای توسعه ترانزیست نیاز به راه های سالم و با دوام داریم.

ساکو مجنونیانس  نیز در این جلسه گفت: برای ایجاد و راه اندازی پالایشگاه قیر ارومیه اعتباری بالغ بر 2 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده که تنها 15 درصد آن را تسهیلات بانکی شامل می شود.

وی ادامه داد: این پالایشگاه فعالیت خود را از سال 97 فعالیت رسمی خود را در عرصه تولید شن و ماسه آغاز کرد و امسال با افتتاح فاز نخست بخش تولید قیر در صدد تامین نیازهای استان در زمینه های راه سازی و جاده سازی کرده است.

مجنونیانس اظهار کرد: در فازهای بعدی این پالایشگاه نیز قصد داریم زمینه های تولید ایزوگام و عایق های رطوبتی را نیز در دستور کار خود قرار دهیم.

وی تولید قیر با کیفیت را یکی از مهمترین بخش های راه سازی و جاده سازی بر شمرد و گفت: قیر نقش مهمی در افزایش طول عمر آسفالت شهری و جاده ای دارد و یک قیر با کیفیت و مطلوب در صورتی که استانداردهای لازم را داشته باشد می تواند ۵۰ سال عمر مفید داشته باشد.

مجنونیانس افزود: این پالایشگاه پیش از افتتاح خط تولید قیر در زمینه تولید شن و ماسه نیز دقت نظر خاصی داشت و  با رعایت استانداردهای لازم میزان گرد و غبار این 2 محصول با ارزش را کاهش داده است.

وی با اشاره به اینکه در بخش آزمایشگاهی و برق پالایشگاه قیر ارومیه اعتبارات زیادی هزینه شده است گفت: بخش آزمایشگاهی این پالایشگاه برای نخستین بار در استان آذربایجان غربی ایجاد شده است چرا که هدفگذاری اصلی ما تولید و عرضه قیر با کیفیت و مطلوب است.

وی ادامه داد: با راه اندازی این پالایشگاه برای 500 نفر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شده است که علاوه بر تامین نیازهای داخلی در اندیشه صادرات محصولات تولیدی به بازارهای جهانی نیز هستیم.

مجنونیانس تولید روزانه قیر  را  ۱۰۰۰ تن اعلام کرد و گفت: مصرف این محصول در سطح استان سالیانه ۴۰ هزار تن است که مواد اولیه آن از پسماند های نفت خام گرفته می شود.

آذربایجان‌غربی ۱۲ هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه، جاده اصلی و فرعی است.


انتهای خبر/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول