اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

روانشناسی زرد چطور جیب شما را خالی می‌کند؟/ مشاوره خصوصی؛ جلسه‌ای دومیلیون ناقابل!+ جدول هزینه‌ها

یکی از معروف‌ترین دوره‌های موسسات روانشناسی، در پنل مدرس خود تعداد دانشجویانش را ۱۴۴۸۶۵ نفر اعلام کرده. میانگین قیمت دوره‌ها دومیلیون و ۵۰۰هزار تومان است که با ضرب این دو عدد به رقم ۳۶۲ میلیارد و ۱۶۲میلیون و۵۰۰ هزار تومان می‌رسیم.

روانشناسی زرد چطور جیب شما را خالی می‌کند؟/ مشاوره خصوصی؛ جلسه‌ای دومیلیون ناقابل!+ جدول هزینه‌ها

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه فرهیختگان در گزارشی درباره هزینه‌های برخی از مؤسسات غیرمجاز روانشناسی نوشت: اواخر دهه‌ ۸۰ بود که آوازه‌ کتاب «راز» سروصدا به پا کرد، «باشد که معجزه شکرگزاری درهای دنیای نوینی را بر تو بگشاید و برای تمامی سال‌های زندگی‌ات شادمانی به ارمغان آورد، این خواسته قلبی من برای تو و تمامی جهان است.» همین چند جمله‌ ابتدایی کتاب کافی بود تا مخاطب خود را در برابر یک راه و معجزه‌ جدید ببیند، راهی که قرار بود او را به تمامی آرزوهایش برساند، مشکلاتش را حل کند و در جهانی پر از عشق، موفقیت و ثروت را به رویش بگشاید و رسالت کتاب راز، در اختیار گذاشتن کلید این «در» است. کلید این در نه سخت‌کوشی، نه درس خواندن و نه هر چیز سخت دیگری که همه‌ ما از بچگی در گوش‌هایمان خوانده بودند، نبود، بلکه در یک عمل بسیار ساده خلاصه می‌شد: تمرکز بر داشته‌ها و آرزوهایت، «افکارت را تغییر بده تا دنیایت تغییر کند.» که همان قانون جذب است. با قانون جذب شما همیشه حال‌تان خوب است، اتفاق‌های خوب برایتان می‌افتد، سیلی از آدم‌های خوب، موقعیت‌ها و ثروت به‌سمت شما روانه می‌شود. فقط کافی است طرز تفکر خود را تغییر دهید. باور نمی‌کنید؟ خب در اشتباهید، امتحان کنید...

کتاب راز و راه پیشنهادی‌اش توانست چندسالی مخاطبان ایرانی را با خود درگیر کند، البته در حد یک تئوری و در قالب کتاب باقی نماند؛ به سمینارها و دوره‌هایی با نام شادزیستی، موفقیت و... راه پیدا کرد و توانست موجی در جامعه راه بیندازد که کمتر کسی از آن در امان بود. از آن تب تند و موج خروشان که بگذریم، در این چندسال اخیر دوباره محتواهایی ناظر به همان قانون جذب با ادبیاتی جدید وارد فضای جامعه شده. این‌بار با استفاده از بستری که فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در اختیار آن گذاشته است، موفق شده درصد جالب‌توجهی از جامعه را درگیر کند. افراد مختلف توانستند با استفاده از پیج‌ها، گروه‌ها و راه‌های ارتباطی فضای مجازی دوره‌هایی به نام‌های توسعه‌ فردی، شکرگزاری، فنگ‌شویی و... برگزار کنند.
 


یکی از معروف‌ترین دوره‌های موسسات روانشناسی، در پنل مدرس خود تعداد دانشجویانش را از سال ۹۹ تا بهمن ۱۴۰۰، ۱۴۴۸۶۵ نفر اعلام کرده، از طرفی میانگین قیمت دوره‌های این موسسه دومیلیون و ۵۰۰هزار تومان است که با ضرب این دو عدد به رقم ۳۶۲ میلیارد و ۱۶۲میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌رسیم. این رقم درآمد احتمالی این موسسه در دوسال اخیر است! 

همچنین با بررسی فقط یکی از دوره‌های یک موسسه‌ معروف دیگر به رقم قابل‌توجهی رسیدیم، طبق ادعای خود موسسه، در سال ماهی دوبار و با ۱۶۰نفر در هر برگزاری دوره‌ مذکور برپا می‌شود و هزینه‌ دوره دومیلیون تومان است، درمجموع درآمد این موسسه صرفا از این دوره در سال ۱۴۰۰، هفت‌میلیارد و ۶۸۰میلیون تومان است، البته اعداد به‌دست‌آمده با توجه به سبک زندگی لوکس این دوستان چندان دور از ذهن نیست.

این موسسات علاوه‌بر برگزاری دوره‌ها و ارائه‌ پکیج‌ها، مشاوره‌های خصوصی نیز به افراد می‌دهند. برای یک جلسه مشاوره‌ خصوصی موسسه «ک. و» یک‌ تا ۲میلیون تومان باید پرداخت شود، همچنین تعرفه مشاوره تلفنی موسسه‌ «ع. ذ» نیز ۵۰۰ هزارتومان است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول