اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

وزیر کشور: مدیران دغدغه سرمایه‌گذاران را رفع کنند/ جمهوری اسلامی آینده درخشانی دارد

وزیر کشور گفت: جمهوری اسلامی بدون تردید آینده درخشانی پیش رو دارد و روز به روز بر عزت جهانی آن افزوده می‌شود.

وزیر کشور: مدیران دغدغه سرمایه‌گذاران را رفع کنند/ جمهوری اسلامی آینده درخشانی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، احمد وحیدی شب گذشته در شورای برنامه‌ریزی و توسعه لرستان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی مسیر پر از خطری را تاکنون طی کرده است، عنوان کرد: امروز در اوضاع آشفته دنیا به رغم‌ همه فشارها جمهوری اسلامی منطقی‌‌ترین، اصولی‌ترین و اخلاقی ترین و هدفمند ترین راه را در دنیا انتخاب کرده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی با اتکا به خداوند و اعتماد به مردم، پرتو انوار هدایت‌های مکتب اهل بیت و تحت زعامت رهبری فرزانه و حکیم با قدرت به جلو می‌رود.

وزیر کشور گفت: ما در نقطه جدید و تحولی قرار داریم و این تحول قرار است به دست کارگزاران امروز جمهوری و با بهره‌گیری از حضوری میلیونی مردم رقم بخورد.

سردار وحیدی بیان کرد: باید این نقطه تحولی را باور کنیم، البته بسترهای آن که اخلاص و تلاش شبانه‌روزی است فراهم است.

 وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی بدون تردید آینده درخشانی در پیش رو دارد و روز به روز بر عزت جهانی آن افزوده می‌شود.

وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: ما برای اینکه باور کنیم می‌توانیم مسایل را حل کنیم به بیان روحی، روانی، فکری و ذهنی نیاز داریم، یعنی شناخت از اوضاع و احوال و‌ فهم عمیق اینکه کلید اصلی حل مشکلات خودمان هستیم.

وحیدی افزود: ما باید باور کنیم که محور تحول خودمان هستیم یعنی همه ما از مسوولان گرفته تا خود مردم، هر وقت فکر کردیم دیگری باید کار را انجام دهد موفق نمی‌شویم.

وی در ادامه به شرایط استان لرستان اشاره و بیان کرد: بزرگترین ثروت در لرستان خود استان است نباید دنبال چیز دیگری باشید، آب و خاک و افتخارات سرمایه این استان هستند.

وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه برای شکوفا کردن ظرفیت‌های استان به چند موضوع نیاز است، اظهار کرد: دانش کافی و شناسایی کارآفرینان از موضوعات مهم است آنها باید وسط میدان باشند در واقع باید کارآفرینان را تشویق کنیم، پس از آن جذب سرمایه گذاران بسیار مهم است.

وحیدی خاطرنشان کرد: باید جاذبه لازم برای ورود سرمایه‌گذاران فراهم شود، بستر فرهنگی، اجتماعی و امنیت سرمایه باید فراهم شود، اگر برای سرمایه گذار خرده فرمایش داشته باشیم مثلا کسی نیروی سفارشی برای جذب به سرمایه‌گذار تحمیل کند بدون شک جذب نمی‌شود.

وی ادامه داد: اگر نقدینگی را برای تولید جذب کنیم یعنی سرمایه، بنابراین باید روی این موضوع کار کرد.

وزیر کشور تاکید کرد: استاندار و مدیران کل با تک تک سرمایه گذاران خوش نام دیدار داشته و مشکلشان را حل کنند، همه در حمایت از سرمایه گذاران خوش نام متعهد باشیم.

 وحیدی گفت: کشور نباید وزارت خانه محور اداره شود بلکه باید استان محور اداره شود یعنی با محوریت استاندار تصمیم‌گیری کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه اشتغال محور اصلی باید باشد، عنوان کرد: با اشتغال بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی حل شده و شاهد افزایش تولید و نرخ رشد خواهیم بود، در واقع اشتغال پاسخگویی به مهمترین نیاز هر انسان است.

وزیر کشور بیان کرد: در شورای برنامه ریزی و‌ توسعه هر برنامه باید برای ایجاد شغل باشد، زیرا بیکاری هویت اجتماعی را دچار خطر می‌کند.

وحیدی تاکید کرد: اشتغال ایجاد کردن جزو وظایف ما است.

وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی با نگاه اسلامی باید حل شود، عنوان کرد: نباید بگوییم محله‌ای متمرکز از آسیب‌های اجتماعی وجود دارد بلکه باید برای رفع آنها برنامه ریزی کنیم، نکته دیگر اینکه نباید آسیب‌های اجتماعی عادی سازی شود بلکه باید چاره جویی کرد.

وزیر کشور در پایان صحبت‌های خود با اشاره به اهمیت تنظیم بازار گفت: اختیارات تنظیم بازار در اختیارات استان است و می‌توان قیمت‌ها را در استان تعیین کرد، البته باید روی نظارت و کنترل قیمت‌ها کار کرد.

وی در پایان از شهرداران خواست تا روی زیباسازی شهرها توجه ویژه داشته باشند و در این زمینه اقدام جدی انجام دهند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول