اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

طرح ویژه بنیاد شهید مازندران برای حمایت از تشکل‌های ایثارگری

مدیرکل بنیاد شهید مازندران گفت: بنیاد شهید مازندران برای حمایت و استفاده از ظرفیت تشکل‌های ایثارگری در حوزه‌های مختلف طرح‌های ویژه‌ای در دستور کار خود دارد.

طرح ویژه بنیاد شهید مازندران برای حمایت از تشکل‌های ایثارگری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سعید کهنسال امشب در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طرح حمایت از تشکل‌های ایثارگری در دستور کار بنیاد شهید استان قرار دارد و از این ظرفیت برای توسعه فعالیت‌های حوزه ایثار و شهادت استفاده می‌کنیم.

وی در ارتباط با اقدامات انجام شده برای ساماندهی گلزار شهدا، گفت: از سال ۹۶ تاکنون حدود ۶۳ درصد از گلزار  ساماندهی شده  ۷ درصد با پیشرفت فیزیکی ۴۹ درصدی همراه بوده و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده برای ۲۹ درصد از گلزار باقی مانده نیازمند تامین اعتبار هستیم.

مدیرکل بنیاد شهید مازندران، خاطرنشان کرد: از محل سفر ریاست جمهوری ۶ میلیارد تومان برای ساماندهی گلزار شهدا اختصاص پیدا می‌کند و برای ساماندهی بیش از ۲ هزار گلزار ساماندهی نشده ۳۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به جزئیاتی از برنامه‌های بزرگداشت روز شهدا، عنوان کرد: امسال تمام پرچم‌های مزار مطهر شهدا تعویض شد، زنگ شهید هر ساله نواخته می‌شود، ارسال پیامک صوتی در سایت شهدا و ایثارگران، اعزام خانواده‌های شاهد و جانبازان به مشهد مقدس، اجرای طرح سپاس (دیدار با خانواده شهدا) و همچنین برگزاری مراسم تجلیل از ۱۴۰ فرزند شهید و جانباز شاغل در بنیاد با حضور نماینده ولی فقیه در برنامه کاری قرار دارد.

کهنسال درباره وضعیت اشتغال خانواده‌های جانبازان و ایثارگر استان، گفت: ۶۷۱ نفر از فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد بیکار در استان مازندران داریم که ۲۳۲ نفر آنها جذب دستگاه‌های اجرایی استان شدند و جذب مابقی افراد باقی مانده در برنامه کاری قرار دارد.

وی در ارتباط با وضعیت جذب تعدادی از نیروهای منتسب به خانواده شهدا و جانبازان در شهرداری ساری، گفت: برای تبدیل وضعیت این نیروها از طریق معاون سیاسی امنیتی، مدیرکل دفتر امور شهری استانداری و شهرداری در حال رایزنی هستیم.

مدیرکل بنیاد شهید مازندران با اعلام  اینکه هم‌افزایی با سایر نهادها در دستور کار قرار دارد، تاکید کرد: هیچ نیکی‌ای بالاتر از نیکی در حوزه شهید و شهادت نیست، در بحث جهاد تبیین همه ما مسوول هستیم، مردم به شهدا علاقه‌مند هستند و کسی نمی‌تواند کارکرد این حوزه را انکار کند.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول