اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

افزایش 39 درصدی حجم مبادلات روسیه و چین طی دو ماه

آمارهای گمرک چین نشان می‌دهد حجم مبادلات تجاری بین چین و روسیه فقط در دو ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 38.5 درصد بیشتر بوده است.

افزایش 39 درصدی حجم مبادلات روسیه و چین طی دو ماه

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، آمارهای گمرک چین که امروز منتشر شد نشان می‌دهد حجم مبادلات دوجانبه بین چین و روسیه در ماه ژانویه و فوریه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 38.5 درصد رشد داشته است.

دو کشور در این دو ماه 26.43 میلیارد دلار مبادلات تجاری با یکدیگر داشته‌اند. سال گذشته حجم مبادلات تجاری بین چین و روسیه با 35.8 درصد رشد نسبت به سال 2020 به 148.8 میلیارد دلار رسید.

در دو ماه نخست سال جاری همچنین چین مازاد تراز تجاری حدود 60 میلیارد دلاری را‌‌‌‌‌‌‌‌ به ثبت رسانده که نسبت به مدت مشابه سال 2021، 16.5 درصد بیشتر بوده است.

لی کوی‌ون، مقام اداره کل گمرک چین، در این باره می‌گوید: ‌علیرغم افزایش پیچیدگی و غیرقابل پیش‌بینی بودن عوامل خارجی، اوضاع تجارت خارجی چین همچنان باثبات است که اصلی‌ترین دلیل آن انعطاف‌پذیری اقتصاد این کشور به شمار می‌رود. به طور کلی در بلندمدت چشم انداز مثبت برای اقتصاد چین تغییر نکرده است.

شی جین‌پینگ، رئیس جمهور چین، پیش‌بینی کرده است که حجم مبادلات تجاری بین چین و روسیه به زودی از 250 میلیارد دلار عبور خواهد کرد. نفت و گاز، فلزات و محصولات کشاورزی از جمله اقلامی هستند که بین چین و روسیه مبادله شدند.

ماه گذشته هم چین ممنوعیت واردات گندم از روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌ لغو کرد و حالا این کشور می‌تواند گندم را‌‌‌‌‌‌‌‌ هم به سبد کالاهای وارداتی خود از روسیه اضافه کند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول