اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  زنان و جوانان

افطار تا سحر با اسباب بازی/ اهدای نشان اسباب‌بازی برتر ایرانی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: ما در ماه رمضان از افطار تا سحر به مدت 10 شب در یک بازه زمانی مشخص نمایشگاه فروش حضوری اسباب بازی را خواهیم داشت.

افطار تا سحر با اسباب بازی/ اهدای نشان اسباب‌بازی برتر ایرانی

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، مهدی علی اکبرزاده مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نشست خبری هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: جشنواره هفتم بستر مناسبی را‌‌‌‌‌‌‌‌ برای تولیدکنندگان اسباب‌بازی فراهم کرده و خوشبختانه تنوع محصولات نسبت به سال گذشته بیشتر بوده است.

وی با بیان اینکه تعداد محصولات در این جشنواره نسبت به سال قبل افزایش دو برابری داشته است، گفت: ما 576 محصول را‌‌‌‌‌‌‌‌ دریافت کردیم و هیات داوران در بازه زمانی شهریور 99 تا شهریور 1400 این محصولات را‌‌‌‌‌‌‌‌ مورد داوری قرار دادند که درنهایت برترین‌ها برای دریافت جایزه انتخاب شدند.

علی اکبرزاده با بیان اینکه در جشنواره امسال بخش مسابقه را‌‌‌‌‌‌‌‌ از بخش فروش تفکیک کرده‌ایم، گفت: 23 اسفندماه و همزمان با روز اختتامیه هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی برترین‌های این جشنواره معرفی خواهند شد و ما در ماه رمضان از افطار تا سحر به مدت 10 شب در یک بازه زمانی مشخص نمایشگاه فروش حضوری خواهیم داشت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به شاخص‌های ارزیابی در جشنواره امسال اشاره کرد و گفت:‌ تصویرسازی و گرافیک، دسته بندی محصول، چاپ محصول، بهترین کیفیت چوب، بهترین کیفیت مواد پلیمری، بهترین کیفیت مواد فلزی و پارچه، بهترین کیفیت مواد ترکیبی، سازه‌ای و جورچین، شبیه‌ساز دنیای واقعی و سرگرمی‌های حسی و حرکتی، شاخص‌های ارزیابی در جشنواره امسال بود.

وی در ادامه افزود: 21 و 22 اسفند در دو نوبت صبح و عصر 4 نشست تخصصی با موضوع اسباب‌بازی‌های شناختی، استانداردهای اسباب‌بازی، بازارهای جهانی؛ افق پیش رو و تحولات فرهنگی و آثار آن در اقتصاد فرهنگ و اسباب‌بازی برگزار خواهد شد.

علی اکبرزاده از اهدای نشان اسباب‌بازی برتر ایرانی در هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی خبر داد و گفت: 31 تولیدکننده در جشنواره امسال نشان برتر را‌‌‌‌‌‌‌‌ دریافت خواهند کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خصوص راه‌اندازی اتاق‌های بازی و اسباب‌بازی در مدارس گفت: ما این طرح را‌‌‌‌‌‌‌‌ پیش از کرونا مطرح کردیم اما با شروع کرونا و تعطیلی مدارس متأسفانه طرح ما هم متوقف شد، اما حدود هزار مدرسه پیش از این ماجرا اقدام به راه‌اندازی اتاق‌های بازی کرده بودند که این امر نشان از توجه مجریان و برنامه ریزان ما در آموزش و پرورش دارد. در هر صورت امیدواریم پس از کرونا بتوانیم این طرح را‌‌‌‌‌‌‌‌ به صورت گسترده اجرایی کنیم.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در خصوص اسباب‌بازی‌های خلاق و ارائه آنها در هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی گفت: یک بخشی از اسباب‌بازی‌ها هستند که بومی‌سازی می‌شوند اما بخش دیگر اسباب‌بازی‌هایی هستند که نمونه دیگری در دنیا ندارند و تازه متولد شده‌اند.

علی اکبرزاده گفت: خوشبختانه در میان محصولاتی که به جشنواره رسیده، ما اسباب‌بازی‌های خلاق را‌‌‌‌‌‌‌‌ هم داریم، اما باید در نظر بگیریم که خیلی اوقات ممکن است خود اسباب‌بازی خلاقانه نباشد اما ترکیب و نحوه ارائه آن خلاقانه بوده است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول