اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

ایمن‌سازی 13 باب مدرسه حاشیه راه در خراسان‌جنوبی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی از ایمن‌سازی13 باب مدرسه حاشیه راه‌های استان طی سال 1400 خبر داد.

ایمن‌سازی 13 باب مدرسه حاشیه راه در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، اسدالله جلال‌زاده، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: دانش‌آموزان آسیب‌پذیرترین قشر در بین عابران پیاده محسوب شده و ارتقای ایمنی تردد محصلان، ارتقای فرهنگ ترافیک و همچنین جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی از مهم‌ترین اهداف ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها است.

وی با بیان اینکه آموزش نکات ایمنی و مسؤولیت اجتماعی را باید از طرق مختلف به کودکان و دانش‌آموزان آموزش داد، افزود: بستن کمربند ایمنی، استفاده نکردن والدین از تلفن همراه در حین رانندگی، سرعت غیر مجاز و سایر نکات را می‌توان جزء نکات مهم در آموزش ایمنی برای کودکان عنوان کرد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی تصریح کرد: آگاه‌سازی کودکان از حوادث و تصادفات احتمالی در جاده‌ها، نمایش فیلم‌های آموزشی همراه با تمرین مطالب گفته شده،  آموزش مفاهیم تابلوهای راهنمایی به کودکان، آموزش تئوری و عملی ایمنی راه، آموزش ایمنی راه برای کودکان و انضباط محبت‌آمیز همراه با قاطعیت والدین مهم‌ترین نقش را در پیشگیری از حوادث به ویژه تصادفات در کودکان دارد.

جلال‌زاده ادامه داد: در این راستا کارشناسان حوزه ایمنی و ترافیک این اداره‌کل همه ساله در بخش نرم‌افزاری نسبت به آموزش مفاهیم ترافیک، اهدای تجهیزات کمک آموزشی نظیر نوشت‌افزار، کیف حاوی پیام‌های ایمنی ترافیکی، کتاب و بازی‌های آموزشی اقدام کرده و علاوه‌ بر آن در برخی مدارس حاشیه جاده، عملیات ایمن‌سازی فیزیکی با انجام اقداماتی نظیر نصب تابلو و علائم اخطاری افقی و عمودی، ایجاد خط‌کشی عابر پیاده و شیار لرزاننده اجرا می‌شود.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه بسیاری از عادات و رفتارها در سنین کودکی شکل گرفته و در بزرگسالی تکامل می‌یابند فعالیت‌ها همکاران ما در مدارس حاشیه راه‌ها، فرصت ارزشمندی در زمینه آموزش بنیادی و تکمیل زیر ساخت‌های اصولی در راستای ترویج و تثبیت فرهنگ ترافیک در یک برنامه بلند مدت بوده که در آینده در زمینه ایمنی حمل‌ونقل نمود عینی خواهد داشت.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی یادآور شد: در حال حاضر مدارس حاشیه راه‌های استان ۳۰۰ مدرسه بوده که در سال ۹۹ و در راستای ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها ۱۲ باب مدرسه با اعتباری بالغ‌بر یک‌میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال ایمن‌سازی فیزیکی شده است.

جلال زاده خاطرنشان کرد: همچنین از ابتدای سال ۱۴۰۰ نیز  ۱۳ باب مدرسه با اعتبار ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال ایمن‌سازی فیزیکی شده و ۳۱ باب مدرسه از طریق آموزش‌های فرهنگی، تبلیغی، توزیع کتاب، بروشور و هدایایی از جمله کیف، لوازم التحریر و غیره مورد آموزش قرار گرفته‌اند.

وی گفت: در دوره های آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات ترافیکی و آموزش گذربان مدرسه در مدارس حاشیه راه‌ها از زمان شروع طرح در استان از سال ۱۳۸۴ تاکنون بالغ‌بر۶۴۰ دوره برگزار شده که در همین راستا تاکنون حداقل به ۳۵ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز آموزش‌های ترافیک شامل آشنایی با قوانین و مقررات ترافیکی و آموزش گذربان مدارس آموزش داده شده است.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول