اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

باید قانون کمتر بنویسیم/ حدود وظایف شورای عالی «آموزش و پرورش» و «انقلاب فرهنگی» تعیین شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: به نظرم کار شورای عالی انقلاب فرهنگی، «فرهنگ» و کار ما «آموزش و پرورش عمومی» است و نیاز دارد در زمینه حدود فعالیت، کار تحقیقی انجام شده و همایش‌ها برگزار شود.

باید قانون کمتر بنویسیم/ حدود وظایف شورای عالی «آموزش و پرورش» و «انقلاب فرهنگی» تعیین شود

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در آیین بزرگداشت یکصدمین سال تأسیس شورای عالی آموزش و پرورش که در مدرسه دارالفنون برگزار شد، ضمن تبریک ایام شعبانیه با اشاره به فضای دارالفنون، اظهار کرد: این بافت را زنده کنید تا دانش‌آموزان بهره ببرند. فقط برای سمینار و گردهمایی نباشد؛ اگر در مدرسه دارالفنون دانش‌آموزان و معلمان تردد نداشته باشند چه ارزشی دارد پس باید این بافت‌های قدیمی را زنده کنیم.

وی به فعالیت‌های شورای عالی آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از مهم‌ترین اقدامات آموزش و پرورش بوده است.

وی به برخی چالش‌های پیش روی شورای عالی آموزش و پرورش اشاره کرد: ضمانت اجرایی شدن مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش چیست؛ ضمن اینکه تداخل کاری برخی شوراها را باید بررسی کرد و همپوشانی وظایف شوراها باید تفکیک شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه فلسفه وجودی شورای عالی در کشور چیست؟، ادامه داد: مثلا استخدام و آیین‌نامه امتحانات در شورای عالی انقلاب فرهنگی دیده می‌شود یا زبان مشترک برای تعریف مدرسه و کلاس درس نداریم البته کتابی در این زمینه تدوین شد. 

وی تصریح کرد: به نظرم کار شورای عالی انقلاب فرهنگی، «فرهنگ» و کار ما آموزش و پرورش عمومی است و نیاز دارد در زمینه حدود فعالیت کار تحقیقی و همایش ها برگزار شود. 

نوری اضافه کرد: بیش از ۸۰ شورا در کشور داریم که در ۳۲ شورا، رئیس شورا، رئیس جمهور است و انتظار داریم با تمام مشغله‌اش در شورا باشد که البته پیامشان به این شورا حاکیست که برای ایشان اهمیت دارد.

وی تصریح کرد: باید قانون کمتر بنویسیم و خیلی از قوانین حذف شود یعنی قوانین اضافه حذف شود تا شاهد شفافیت باشیم؛ نکته دیگر این است که کمتر قوانین مردمی است و چرخه ما فقط آموزش و پرورشی‌ها هستند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول