اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

جشنواره «انا من حسین» کلید خورد/ اختری: پاسخ به شبهات عاشورایی هدف جشنواره است

نشست خبری جشنواره «انا من حسین» با حضور آیت‌الله اختری رئیس بنیاد بین‌المللی عاشورا و حجت‌الاسلام حسینی عارف دبیر جشنواره در حوزه هنری برگزار شد.

جشنواره «انا من حسین» کلید خورد/ اختری: پاسخ به شبهات عاشورایی هدف جشنواره است

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس نشست خبری جشنواره «انا من حسین» با حضور آیت‌الله محمدحسن اختری رئیس بنیاد بین‌المللی عاشورا و حجت‌الاسلام سید علیرضا حسینی عارف دبیر جشنواره در حوزه هنری برگزار شد.

برگزاری دور اول جشنواره با عنوان پیامبر اعظم (ص)

در این مراسم حسینی عارف طی سخنانی با اشاره به برگزاری دومین دوره جشنواره گفت: دوره نخست در سال‌های ۹۳ و ۹۴ با عنوان پیامبر اعظم (ص) برگزار شد آن زمان به دلیل اهانت به ساحت پیامبر جشنواره کلید خورد و با استقبال هنرمندان مواجه شد.

ارسال ۹۰۰ اثر به دوره اول جشنواره

وی ادامه داد: در دور نخست ۹۰۰ اثر به دست ما رسید که بسیاری از فیلمسازان جوانی که در جشنواره حضور پیدا کردند بعدها به عنوان برگزیدگان جشنواره فیلم فجر معرفی شدند.

اهداف جشنواره «انا من حسین»

حسینی عارف درباره اهداف جشنواره گفت: در ادیان مختلف به امام حسین علیه‌السلام و عاشورا توجه دارند و شاهد هستیم در راهپیمایی اربعین از همه ادیان و مذاهب و ملیت‌ها حضور پیدا می‌کند، پس لازم است ما فرهنگ حسینی را به غیر مسلمانان و غیر شیعیان به خوبی معرفی کنیم.

در ادامه آیت‌الله اختری رئیس بنیاد بین‌المللی عاشورا طی سخنانی با تبریک ایام جشن‌های شعبانیه خصوصاً میلاد امام حسین علیه‌السلام گفت: فراخوان جشنواره «انا من حسین» از امروز اعلام شده و امیدواریم بتوانیم جشنواره را در حد توان به خوبی برگزار و زمینه را به وجود آوریم که از استعدادها و هنرمندی‌ها و ذوق و سلیقه‌های مختلف و متعدد در جهان بهره‌مند شویم.

معرفی مکتب عاشورا و قیام امام حسین (ع) از اهداف مؤسسه عاشورا است

وی درخصوص بنیاد بین‌المللی عاشورا گفت: این بنیاد، مؤسسه‌ای بین‌المللی و خصوصی است که با هدف معرفی مکتب امام حسین و عاشورا و از منافع و اهداف قیام عاشورا و نقش و تاثیر امام حسین (ع) در جامعه امروزی راه‌اندازی شده است.

اختری ادامه داد: معرفی مکتب عاشورا و امام حسین علیه‌السلام به غیرمسلمانان از دیگر اهداف ماست و باید تلاش کنیم بزرگان اسلام را به خوبی به جهانیان معرفی کنیم.

پاسخ به شبهات و سؤالات بی‌اساس درباره عاشورا از اهداف جشنواره است

رئیس بنیاد بین‌المللی عاشورا درباره نام‌گذاری این جشنواره گفت: عنوان «انا من حسین» از زبان پیامبر (ص) بارها مطرح شده و در روایات بزرگان شیعه و سنی هم مورد تأیید است، همچنین سیره امام حسین علیه‌السلام ابعاد مختلفی دارد که مورد توجه قرار نگرفته است و شاهد هستیم برخی از دشمنان اهل بیت (ع) با بیان انتقادات بی‌پایه و شبهه افکنی‌ها در حقایق اسلام و عاشورا تردید به وجود می‌آورند و یکی از وظایف ما پاسخ به این شبهات و روشنگری در این زمینه است.

بخش‌ها و شاخه‌های جشنواره «انا من حسین»

در ادامه حسینی عارف در خصوص بخش‌های جشنواره گفت: این جشنواره در بخش‌های سینمایی، کتاب، شعر، فضای مجازی و ایده‌های خاص برگزار می‌شود که برای هرکدام از این بخش‌ها شاخه‌های مختلفی در نظر گرفته شده و برگزیدگان هر شاخه در پایان معرفی و تجلیل می‌شوند.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه بنیاد عاشورا و یا خبرگزاری ابنا جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا نام‌نویسی در جشنواره اقدام کنند.

زمان‌بندی جشنواره

دبیر جشنواره «انا من حسین» گفت: فراخوان جشنواره از امروز اعلام شده و هنرمندان تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ مهلت دارند آثار خود را ارسال کنند همچنین داوری جشنواره تا ۳۰ دی‌ماه ۱۴۰۱ برگزار و آیین اختتامیه دهه فجر و یا اسفند ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

جوایز جشنواره

وی درباره جوایز جشنواره گفت: در بخش فیلم به نفرات برتر هر شاخه به ترتیب ۲۰، ۱۵ و ۱۰ میلیون تومان اهدا می‌شود. در بخش فیلمنامه به نفرات برتر به ترتیب ۱۰، ۷ و ۵ میلیون تومان اهدا می‌شود و در بخش شعر به برگزیدگان هر بخش به ترتیب ۷، ۵ و ۳ میلیون تومان اهدا می‌شود.

در انتهای برنامه از پوستر جشنواره بین‌المللی «انا من حسین» رونمایی شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول